E36 Sedan Stance

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
michel3171

Update! Kers op het interieur - nieuwe bumpers - slijptol?

Bericht door michel3171 » 26 jan 2018, 20:35

Zo. Daar zijn we dan weer.

Ik heb uit the United States of Trump, ik bedoel Amerika, een setje hoezen laten overvliegen (schakelpookhoes en handremhoes)

Deze worden "custom" gemaakt door Matt, met zijn bedrijf 2MShiftBoots.

Ik heb ze door hem in elkaar laten naaien, en zelf op de plastic frames geplakt. Het resultaat mag er zeker wezen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Past mooi bij de rest van het interieur, dus ik ben hartstikke tevreden!

Over de nieuwe bumpers:

Ik heb op een lokale sloop een gecrashte E36 coupe gevonden, Madeira Violet Metallic, met een compleet M pakket. De auto had een flinke klap gehad, maar de kit was nog goed!

Afbeelding

Tegen de vangrail en dan in de greppel? Veel modder in ieder geval.

Ik met mijn gereedschapskoffertje, en een gevonden deken uit een van de andere sloopwagens, op de grond gaan liggen - en begonnen met schroeven losdraaien. Ik moet zeggen dat alles vrij vlot verliep.

Aangezien ik bang was dat na afloop, als de bumpers op de grond lagen, iemand ze zou meepikken. Heb ik alles maar in 1 x op de schouders gepakt - en ben naar de uitgang gelopen. Daar loop je dan, met een heel M pakket, en een gereedschapskoffertje, naar je (toch wel wat kleine) E36 sedan. En dan sta je daar, met in je achterhoofd de vraag "zal ik dit maar op het dak vastbinden?".

Maarnee, het paste allemaal (net) in de auto! Zonder scheuren of viezigheid op het interieur!

Afbeelding

Gelukkig was de sloop niet heel ver weg van huis, want ik kon de 5e versnelling niet meer gebruiken - de achterbumper blokkeerde deze.

Afbeelding

Gelukkig ben ik goed en wel thuisgekomen, alles uitgeladen - en diezelfde avond alles nog schoongemaakt.

Alle onderdelen zijn OEM, met de nummers erin, en vrijwel onbeschadigd! De lak maak ik me natuurlijk geen zorgen om - deze moet toch een andere kleur zijn.

Verder, heb ik een scheur in mijn ruit gehad. Na een aantal maanden hiermee rond te hebben gereden - toch maar naar de Carglass gegaan. Ik mocht de volgende dag al langskomen voor een ruitvervanging. Ik heb nog gevraagd of ik - uit nieuwschierigheid - mee mocht kijken in de werkplaats, en dat mocht!

Afbeelding
De boosdoener

Eerst hebben ze de parafaanplaat verwijderd, wat tot mijn grote schrik een verrassing met zich meebracht:

Afbeelding
heel veel viezigheid

Binnenkort deze maar eens vervangen, en meteen eronder schoonmaken.

Vervolgens met dit apparaatje en een metaaldraad de oude kit losgesneden.

Afbeelding

Dan de nieuwe kit erop, en na mij gevraagd te hebben of "Het allemaal goedgekeurd is", met 2 man de ruit op de auto getild. (Ik niet - maar een van de andere Carglass-crew)

Afbeelding
Afbeelding

Nadat mij verteld is geworden dat ik de auto de komende 24uur niet mocht wassen, ben ik weer richting huis gegaan. Natuurlijk weten de meesten wel hoe een ruitvervanging in zijn werk gaat, en dat wist ik van te voren ook, maar het is toch interessant om dit eens in het echt te zien.

Dan fast-forwarden we nu naar een week later - want voor de zekerheid heb ik hem maar een week lang niet gewassen. Vandaag was het dan tijd voor een grondige poetsbeurt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heel vies.

Begonnen met de motorruimte even op te frissen:

Afbeelding
Afbeelding

De gele aanslag op het blok pak ik een andere keer aan - dit gaat er met water en zeep niet vanaf.

Met de claybar over de auto gegaan, poeh die was echt vies:

Afbeelding

En dan het eindresultaat van een hard dagje werken:
Afbeelding

Heb er zelfs een nieuwe sticker op toegevoegd - wat waarschijnlijk haat zal opleveren van de Puristen:

Afbeelding

Kommaar met die puristen-praat! :popcorn:

De volgende dag nog met een vriend afgesproken. Het plan voor die dag was om de trekhaak te verwijderen - en dat is soortvan gelukt.

Afbeelding
Bumper verwijderen

Afbeelding

We kwamen erachter dat de hele trekhaak tevens de ophanging van de bumper is. Aangezien ik geen andere ophanging had - en ik die trekhaak toch echt eraf wou - hebben we maar op een "Beunhaas" manier de trekhaak verwijderd. Met een slijptol.

Afbeelding

Afbeelding

Ik kijk een beetje vies. Dit komt niet omdat ik darmklachten heb - maar omdat ik niet vaak met een slijptol werk - en dus altijd angst heb dat de slijptol uit elkaar vliegt en tegen mij aankomt - en dat zou niet goed zijn.

Gelukkig is dat niet gebeurd!

Afbeelding

Na alles af te hebben geslepen, hebben we alle scherpe randjes nog weggeschuurd - en alles bedekt met een likje verf.

Ook hebben we nog een probleempje aangepakt wat me allang stoorde: gescheurde deur-handvat-omlijsting-rubbers.

Afbeelding

Deze verwijderd, en de onderliggende lak schoongemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna alles weer gemonteerd - en wat een verbetering!

Afbeelding

Die kleine details maken het hem echt!

De uitlaat bungelt een beetje - maar dat wordt nog gefixt!

En als afsluiter nog een kleine sneak-preview van wat er nog gaat komen:

Afbeelding

Yor

Re: E36 Sedan Stance

Bericht door Yor » 26 jan 2018, 22:58

Leuke auto. Die shifter boots heb ik wel eens op instragram gezien. staat elegant en netjes afgewerkt.

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 27 jan 2018, 13:47

Netjes weer man!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

S te fan

Bericht door S te fan » 05 feb 2018, 09:24

Kijk dat zijn mooie verbeteringen, hey maat ligt het aan mij of hangt je einddemper nou op half 7?
I want you to know that someone cares, not me but someone does.

e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
E36 316i edition verkocht

michel3171

Bericht door michel3171 » 05 feb 2018, 18:51

Ja Stefan, mn uitlaat hangt als een vaatdoek naar beneden.

Maar, als je mn post helemaal tot t einde had gelezen - dan had je geweten dat ik ermee bezig ben ;)

e36rob

Bericht door e36rob » 12 feb 2018, 22:52

van de deurhandels is mooi opgelost, wil ik ook gaan doen heb precies hetzelfde . is ook verbrokkeld het rubber

michel3171

Snelle update!

Bericht door michel3171 » 12 feb 2018, 23:32

Even een snelle update om iedereen op de hoogte te houden:

Mijn uitlaat hangt weer hartstikke strak!

Ik heb weer een nieuwe APK!

En dat was het dan wel weer!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”