Update! Kers op het interieur - nieuwe bumpers - slijptol?
Geplaatst: 26 jan 2018, 20:35
Zo. Daar zijn we dan weer.
Ik heb uit the United States of Trump, ik bedoel Amerika, een setje hoezen laten overvliegen (schakelpookhoes en handremhoes)
Deze worden "custom" gemaakt door Matt, met zijn bedrijf 2MShiftBoots.
Ik heb ze door hem in elkaar laten naaien, en zelf op de plastic frames geplakt. Het resultaat mag er zeker wezen:
Past mooi bij de rest van het interieur, dus ik ben hartstikke tevreden!
Over de nieuwe bumpers:
Ik heb op een lokale sloop een gecrashte E36 coupe gevonden, Madeira Violet Metallic, met een compleet M pakket. De auto had een flinke klap gehad, maar de kit was nog goed!
Tegen de vangrail en dan in de greppel? Veel modder in ieder geval.
Ik met mijn gereedschapskoffertje, en een gevonden deken uit een van de andere sloopwagens, op de grond gaan liggen - en begonnen met schroeven losdraaien. Ik moet zeggen dat alles vrij vlot verliep.
Aangezien ik bang was dat na afloop, als de bumpers op de grond lagen, iemand ze zou meepikken. Heb ik alles maar in 1 x op de schouders gepakt - en ben naar de uitgang gelopen. Daar loop je dan, met een heel M pakket, en een gereedschapskoffertje, naar je (toch wel wat kleine) E36 sedan. En dan sta je daar, met in je achterhoofd de vraag "zal ik dit maar op het dak vastbinden?".
Maarnee, het paste allemaal (net) in de auto! Zonder scheuren of viezigheid op het interieur!
Gelukkig was de sloop niet heel ver weg van huis, want ik kon de 5e versnelling niet meer gebruiken - de achterbumper blokkeerde deze.
Gelukkig ben ik goed en wel thuisgekomen, alles uitgeladen - en diezelfde avond alles nog schoongemaakt.
Alle onderdelen zijn OEM, met de nummers erin, en vrijwel onbeschadigd! De lak maak ik me natuurlijk geen zorgen om - deze moet toch een andere kleur zijn.
Verder, heb ik een scheur in mijn ruit gehad. Na een aantal maanden hiermee rond te hebben gereden - toch maar naar de Carglass gegaan. Ik mocht de volgende dag al langskomen voor een ruitvervanging. Ik heb nog gevraagd of ik - uit nieuwschierigheid - mee mocht kijken in de werkplaats, en dat mocht!
De boosdoener
Eerst hebben ze de parafaanplaat verwijderd, wat tot mijn grote schrik een verrassing met zich meebracht:
heel veel viezigheid
Binnenkort deze maar eens vervangen, en meteen eronder schoonmaken.
Vervolgens met dit apparaatje en een metaaldraad de oude kit losgesneden.
Dan de nieuwe kit erop, en na mij gevraagd te hebben of "Het allemaal goedgekeurd is", met 2 man de ruit op de auto getild. (Ik niet - maar een van de andere Carglass-crew)
Nadat mij verteld is geworden dat ik de auto de komende 24uur niet mocht wassen, ben ik weer richting huis gegaan. Natuurlijk weten de meesten wel hoe een ruitvervanging in zijn werk gaat, en dat wist ik van te voren ook, maar het is toch interessant om dit eens in het echt te zien.
Dan fast-forwarden we nu naar een week later - want voor de zekerheid heb ik hem maar een week lang niet gewassen. Vandaag was het dan tijd voor een grondige poetsbeurt.
Heel vies.
Begonnen met de motorruimte even op te frissen:
De gele aanslag op het blok pak ik een andere keer aan - dit gaat er met water en zeep niet vanaf.
Met de claybar over de auto gegaan, poeh die was echt vies:
En dan het eindresultaat van een hard dagje werken:
Heb er zelfs een nieuwe sticker op toegevoegd - wat waarschijnlijk haat zal opleveren van de Puristen:
Kommaar met die puristen-praat!
De volgende dag nog met een vriend afgesproken. Het plan voor die dag was om de trekhaak te verwijderen - en dat is soortvan gelukt.
Bumper verwijderen
We kwamen erachter dat de hele trekhaak tevens de ophanging van de bumper is. Aangezien ik geen andere ophanging had - en ik die trekhaak toch echt eraf wou - hebben we maar op een "Beunhaas" manier de trekhaak verwijderd. Met een slijptol.
Ik kijk een beetje vies. Dit komt niet omdat ik darmklachten heb - maar omdat ik niet vaak met een slijptol werk - en dus altijd angst heb dat de slijptol uit elkaar vliegt en tegen mij aankomt - en dat zou niet goed zijn.
Gelukkig is dat niet gebeurd!
Na alles af te hebben geslepen, hebben we alle scherpe randjes nog weggeschuurd - en alles bedekt met een likje verf.
Ook hebben we nog een probleempje aangepakt wat me allang stoorde: gescheurde deur-handvat-omlijsting-rubbers.
Deze verwijderd, en de onderliggende lak schoongemaakt:
Daarna alles weer gemonteerd - en wat een verbetering!
Die kleine details maken het hem echt!
De uitlaat bungelt een beetje - maar dat wordt nog gefixt!
En als afsluiter nog een kleine sneak-preview van wat er nog gaat komen:
Ik heb uit the United States of Trump, ik bedoel Amerika, een setje hoezen laten overvliegen (schakelpookhoes en handremhoes)
Deze worden "custom" gemaakt door Matt, met zijn bedrijf 2MShiftBoots.
Ik heb ze door hem in elkaar laten naaien, en zelf op de plastic frames geplakt. Het resultaat mag er zeker wezen:
Past mooi bij de rest van het interieur, dus ik ben hartstikke tevreden!
Over de nieuwe bumpers:
Ik heb op een lokale sloop een gecrashte E36 coupe gevonden, Madeira Violet Metallic, met een compleet M pakket. De auto had een flinke klap gehad, maar de kit was nog goed!
Tegen de vangrail en dan in de greppel? Veel modder in ieder geval.
Ik met mijn gereedschapskoffertje, en een gevonden deken uit een van de andere sloopwagens, op de grond gaan liggen - en begonnen met schroeven losdraaien. Ik moet zeggen dat alles vrij vlot verliep.
Aangezien ik bang was dat na afloop, als de bumpers op de grond lagen, iemand ze zou meepikken. Heb ik alles maar in 1 x op de schouders gepakt - en ben naar de uitgang gelopen. Daar loop je dan, met een heel M pakket, en een gereedschapskoffertje, naar je (toch wel wat kleine) E36 sedan. En dan sta je daar, met in je achterhoofd de vraag "zal ik dit maar op het dak vastbinden?".
Maarnee, het paste allemaal (net) in de auto! Zonder scheuren of viezigheid op het interieur!
Gelukkig was de sloop niet heel ver weg van huis, want ik kon de 5e versnelling niet meer gebruiken - de achterbumper blokkeerde deze.
Gelukkig ben ik goed en wel thuisgekomen, alles uitgeladen - en diezelfde avond alles nog schoongemaakt.
Alle onderdelen zijn OEM, met de nummers erin, en vrijwel onbeschadigd! De lak maak ik me natuurlijk geen zorgen om - deze moet toch een andere kleur zijn.
Verder, heb ik een scheur in mijn ruit gehad. Na een aantal maanden hiermee rond te hebben gereden - toch maar naar de Carglass gegaan. Ik mocht de volgende dag al langskomen voor een ruitvervanging. Ik heb nog gevraagd of ik - uit nieuwschierigheid - mee mocht kijken in de werkplaats, en dat mocht!
De boosdoener
Eerst hebben ze de parafaanplaat verwijderd, wat tot mijn grote schrik een verrassing met zich meebracht:
heel veel viezigheid
Binnenkort deze maar eens vervangen, en meteen eronder schoonmaken.
Vervolgens met dit apparaatje en een metaaldraad de oude kit losgesneden.
Dan de nieuwe kit erop, en na mij gevraagd te hebben of "Het allemaal goedgekeurd is", met 2 man de ruit op de auto getild. (Ik niet - maar een van de andere Carglass-crew)
Nadat mij verteld is geworden dat ik de auto de komende 24uur niet mocht wassen, ben ik weer richting huis gegaan. Natuurlijk weten de meesten wel hoe een ruitvervanging in zijn werk gaat, en dat wist ik van te voren ook, maar het is toch interessant om dit eens in het echt te zien.
Dan fast-forwarden we nu naar een week later - want voor de zekerheid heb ik hem maar een week lang niet gewassen. Vandaag was het dan tijd voor een grondige poetsbeurt.
Heel vies.
Begonnen met de motorruimte even op te frissen:
De gele aanslag op het blok pak ik een andere keer aan - dit gaat er met water en zeep niet vanaf.
Met de claybar over de auto gegaan, poeh die was echt vies:
En dan het eindresultaat van een hard dagje werken:
Heb er zelfs een nieuwe sticker op toegevoegd - wat waarschijnlijk haat zal opleveren van de Puristen:
Kommaar met die puristen-praat!
De volgende dag nog met een vriend afgesproken. Het plan voor die dag was om de trekhaak te verwijderen - en dat is soortvan gelukt.
Bumper verwijderen
We kwamen erachter dat de hele trekhaak tevens de ophanging van de bumper is. Aangezien ik geen andere ophanging had - en ik die trekhaak toch echt eraf wou - hebben we maar op een "Beunhaas" manier de trekhaak verwijderd. Met een slijptol.
Ik kijk een beetje vies. Dit komt niet omdat ik darmklachten heb - maar omdat ik niet vaak met een slijptol werk - en dus altijd angst heb dat de slijptol uit elkaar vliegt en tegen mij aankomt - en dat zou niet goed zijn.
Gelukkig is dat niet gebeurd!
Na alles af te hebben geslepen, hebben we alle scherpe randjes nog weggeschuurd - en alles bedekt met een likje verf.
Ook hebben we nog een probleempje aangepakt wat me allang stoorde: gescheurde deur-handvat-omlijsting-rubbers.
Deze verwijderd, en de onderliggende lak schoongemaakt:
Daarna alles weer gemonteerd - en wat een verbetering!
Die kleine details maken het hem echt!
De uitlaat bungelt een beetje - maar dat wordt nog gefixt!
En als afsluiter nog een kleine sneak-preview van wat er nog gaat komen: