Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Re: Dutchie's E46 driftcar | Season '16 | Hagelschade :'(
Pff klote man!
Mooi k*t hoor, je woont in Brouwhuis zeker? Binnenstad heeft gelukkig geen last van de hagel gehad.
Er woont trouwens een zeer goede uitdeuker in Brouwhuis, maar die zal het wel druk hebben nu!!
Er woont trouwens een zeer goede uitdeuker in Brouwhuis, maar die zal het wel druk hebben nu!!
BMW E87 120i ‘04
BMW F20 116d ‘16
BMW F20 116d ‘16
Zonde man! Vrijwel nooit meer strak te krijgen zonder er een bak geld tegenaan te gooien...
Sneu om te zien Kevin, was je wagen nog wel verzekerd?
Ach strak was de auto toch al niet dat scheelt, en de stickers verbergen de meeste deuken wel. Alleen de voorruit is ook 2e hands nog een duur grapje, maar goed. hoort erbij!
Auto heeft geen kenteken meer dus helaas niet verzekerd inderdaad.
Brouwhuis idd, de auto staat er niet ver vandaan. Alle auto's hier zijn naar de klote, behalve mijn €450,- twingo hok die onder het afdakje stondTool schreef:Mooi k*t hoor, je woont in Brouwhuis zeker? Binnenstad heeft gelukkig geen last van de hagel gehad.
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 driftcar | Season '16 | Bimmerworld prep
Rem olie inmiddels vervangen voor Castrol React SRF Racing olie, en een gescheiden systeem gemaakt voor de rem en de koppeling, dus de koppeling haalt de olie van een eigen reservoir, ipv het remolie reservoir.
Remmen ontlucht (alleen de handrem nog doen) en koppeling ontlucht en op het terrein ff getest, koppeling voelt goed, remmen doen het goed. Alles leek perfect totdat ik een aantal donutjes in 2 deed, en daarna in 1 door naar 2 de dwars de bocht om ging.. trap de koppeling in, en helaas ontkoppelde ie pas weer op de bode ipv bovenaan..
Laatste optie die ik heb is de drukgroep vervangen denk ik zo. Heb nu een Gripforce Stage IV verzwaarde drukgroep en weer een nieuwe Stage IV sinterplaat onderweg uit amerika.
Nu nog hopen dat het voor Bimmerworld binnen is..
Remmen ontlucht (alleen de handrem nog doen) en koppeling ontlucht en op het terrein ff getest, koppeling voelt goed, remmen doen het goed. Alles leek perfect totdat ik een aantal donutjes in 2 deed, en daarna in 1 door naar 2 de dwars de bocht om ging.. trap de koppeling in, en helaas ontkoppelde ie pas weer op de bode ipv bovenaan..
Laatste optie die ik heb is de drukgroep vervangen denk ik zo. Heb nu een Gripforce Stage IV verzwaarde drukgroep en weer een nieuwe Stage IV sinterplaat onderweg uit amerika.
Nu nog hopen dat het voor Bimmerworld binnen is..
320i E46 Sedan | Stanced Daily
Re: Dutchie's E46 driftcar | Season '16 | Bimmerworld prep
Tevens ook weer een verse voorruit met dank aan 2ehandsautoruiten.nl!
Re: Dutchie's E46 driftcar | Season '16
BIMMERWORLD
Koppeling lijkt EIN-DE-LIJK gefixt.
Koppelings slave cilinder aan de bak vervangen en lijkt het nu goed te houden.
We gaan het zien!
Koppelings slave cilinder aan de bak vervangen en lijkt het nu goed te houden.
We gaan het zien!
Helaas was dit jaar een behoorlijk bewogen jaar, zowel financieel, als materialistisch.. De auto is heel het jaar al niet 100%, en ondanks ik dacht vorige maand de koppelings problemen opgelost te hebben, zag ik laatst toch weer dat alle olie eruit was.. maar goed.
Hierdoor heb ik besloten om dit hele jaar af te sluiten zonder ook maar een enkele competitie te rijden, maar ga ik lekker mn daagjes op Weeze, Emmen, enzovoort doen.
Daarnaast gaat het erg in de rondte dat de FIA zich bemoeit met het driften. Nou is dit natuurlijk aan de ene kant goed nieuws, want onze sport gaat qua naamsbekendheid natuurlijk een grote boost krijgen als alles zo lekker professioneel wordt.
Maar de verwachte nadelen zijn: strengere regels, aangepaste regelementen en hogere inschrijfgelden. Mijn auto is hobby matig opgebouwd rondom simpele regelementen, 6 punts kooi, 4 punts gordels enzovoort.. Maar als alle auto's voorzien moeten gaan worden van FIA-spec kooien, gordels, brandblussystemen, enzovoort, dan zal dit voor de gemiddelde hobbyist (zoals ik) niet meer te betalen zijn, nog maar te zwijgen over inschrijfgelden.
Op het moment ben ik dus zo goed als klaar met het 'upgraden' van de auto, met het oog op dat ik alleen nog maar vrije dagen ga doen, en geen competitie meer. Ik ben al super tevreden over dat ik de 285pk/360nm heb weten te behalen op een ongeopende M54 zonder drukvulling, wie weet gaan we die 300 nog halen, maar voor mij is dus wel het 'project M50 Turbo' voor de E46 van de baan. (heb toevallig wel een leuke daily basis voor een M50 nu ), De E46 stuurt geweldig, ligt goed, klinkt met de stille uitlaat ook lekker, ziet er goed uit, en ga er zeker nog veel plezier van hebben.
Updates blijven volgen!
Hierdoor heb ik besloten om dit hele jaar af te sluiten zonder ook maar een enkele competitie te rijden, maar ga ik lekker mn daagjes op Weeze, Emmen, enzovoort doen.
Daarnaast gaat het erg in de rondte dat de FIA zich bemoeit met het driften. Nou is dit natuurlijk aan de ene kant goed nieuws, want onze sport gaat qua naamsbekendheid natuurlijk een grote boost krijgen als alles zo lekker professioneel wordt.
Maar de verwachte nadelen zijn: strengere regels, aangepaste regelementen en hogere inschrijfgelden. Mijn auto is hobby matig opgebouwd rondom simpele regelementen, 6 punts kooi, 4 punts gordels enzovoort.. Maar als alle auto's voorzien moeten gaan worden van FIA-spec kooien, gordels, brandblussystemen, enzovoort, dan zal dit voor de gemiddelde hobbyist (zoals ik) niet meer te betalen zijn, nog maar te zwijgen over inschrijfgelden.
Op het moment ben ik dus zo goed als klaar met het 'upgraden' van de auto, met het oog op dat ik alleen nog maar vrije dagen ga doen, en geen competitie meer. Ik ben al super tevreden over dat ik de 285pk/360nm heb weten te behalen op een ongeopende M54 zonder drukvulling, wie weet gaan we die 300 nog halen, maar voor mij is dus wel het 'project M50 Turbo' voor de E46 van de baan. (heb toevallig wel een leuke daily basis voor een M50 nu ), De E46 stuurt geweldig, ligt goed, klinkt met de stille uitlaat ook lekker, ziet er goed uit, en ga er zeker nog veel plezier van hebben.
Updates blijven volgen!
Nou, vorige week het koppelings traject nagekeken, maar nergens een lekkage kunnen vinden. potje weer gevuld met olie, en gisteren maar weer gaan checken..
Grote plas onder de auto, dus duidelijk nu waar alle olie blijft.. blijkt het splinternieuwe potje gewoon lek te zijn
Grote plas onder de auto, dus duidelijk nu waar alle olie blijft.. blijkt het splinternieuwe potje gewoon lek te zijn
Re: Dutchie's E46 Driftcar | Season '16
Gisteren Bimmerworld bijgewoond op Zandvoort. Leuk om de auto daar bij te hebben en een hoop bekende gezien, maar naast het vieze weer viel het evenement zelf me ook enorm tegen. Op een aantal dikke auto's na viel de opkomst oook gigantisch tegen.. Een hoop nietszeggende auto's (met schade, verschillende wielen, verschillende kleuren panelen enz..), waarvan denk ik 80% nog niet eens de moeite had willen nemen om de auto's te wassen (snap ik ook wel met dit vieze weer, maar auto's van onder tot boven onder de modder vind ik op een evenement als dit niet kunnen)
En ik miste vooral het driften op het circuit (vrijrijden was niet spectaculair om naar te kijken, Marco's 300m burnout wilde ook maar niet lukken, en bij de BMW parade viel ik in slaap.)
non-the-less nog wat leuke dingen over mn auto kunnen vertellen en laten zien, wat bekenden gesproken, en nu is de auto tenminste ook weer is een keer buiten geweest..
Volgende keer beter hopelijk..
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En ik miste vooral het driften op het circuit (vrijrijden was niet spectaculair om naar te kijken, Marco's 300m burnout wilde ook maar niet lukken, en bij de BMW parade viel ik in slaap.)
non-the-less nog wat leuke dingen over mn auto kunnen vertellen en laten zien, wat bekenden gesproken, en nu is de auto tenminste ook weer is een keer buiten geweest..
Volgende keer beter hopelijk..
Re: Dutchie's E46 Driftcar | Season '16 | Bimmerworld Zandvo
Klinkt idd als een bummer.... gelukkig zat ik warmpjes thuis
Tijd voor weer wat actiefoto's hoor kevin!
Tijd voor weer wat actiefoto's hoor kevin!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Dutchie's E46 Driftcar | Season '16 | Bimmerworld Zandvo
Nog ff geduld heheDcreator schreef:Tijd voor weer wat actiefoto's hoor kevin!
Re: Dutchie's E46 Driftcar | Season '16 | Wat een ellende...
Nou, eindelijk was het weer is tijd voor een driftdag. Helaas niet met mezelf achter het stuur, maar mijn pa en mijn oom die een mooi dagje voor de boeg hadden!
samen ingeschreven voor de driftdag op Weeze. Dag begon lekker, de heren vermaakten zich prima, en de auto klonk weer heerlijk! was even wennen om mijn auto te zien rijden zonder zelf achter het stuur te zitten hehe..
Helaas kon alles om 10 uur alweer ingepakt worden, kletter-de-kletter onder in de motor en weer geen oliedruk meer..
samen ingeschreven voor de driftdag op Weeze. Dag begon lekker, de heren vermaakten zich prima, en de auto klonk weer heerlijk! was even wennen om mijn auto te zien rijden zonder zelf achter het stuur te zitten hehe..
Helaas kon alles om 10 uur alweer ingepakt worden, kletter-de-kletter onder in de motor en weer geen oliedruk meer..