Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Dutchie's E46 330i | Nürburgring Drift Cup 2017
heb je een foto van de verschillen bij de inlaat poort en wat jullie nu weggehaald hebben.
Procentueel scheelt het denk ik best wel wat.
Procentueel scheelt het denk ik best wel wat.
Re: Dutchie's E46 330i | Nürburgring Drift Cup 2017
Wauw wat een indrukwekkende build dit, respect hoor dat je dit allemaal kan! Bij mij gaat het absoluut niet verder dan electronica, best zielig als ik het met dit vergelijk!
Ga zo door, erg leuk om te zien/lezen!

Re: Dutchie's E46 330i | Nürburgring Drift Cup 2017
Minimaal 300pk is zeker wel het doel, en ik denk dat dat wel haalbaar is op deze manier.TobyW schreef:Heb je bepaalde verwachtingen wat dit gaat opleveren?
Wel van de uitlaatpoortenVanreijmersdal schreef:heb je een foto van de verschillen bij de inlaat poort en wat jullie nu weggehaald hebben.
Procentueel scheelt het denk ik best wel wat.

Inlaatpoorten heb ik zo geen vergelijking van, maar zo krijg je het idee wel enigsinds (standaart poort met M50 spruitstuk rubber.), de inlaat is wel iets binnen de perken gebleven omdat je daar niet té veel weg kan halen.

Procentueel scheelt het 20% bij zowel in en uit-laat.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Nürburgring Drift Cup 2017
Verwacht je de 300PK dan uitsluitend via herprogrammeren te halen, of moeten er ook andere nokkenassen in (als je dat niet al gedaan hebt) en andere klepstoters etc.? Je zult denk ik toch richting de 7500rpm moeten om 100pk/l te halen?
Re: Dutchie's E46 330i | Nürburgring Drift Cup 2017
Dat moet haalbaar zijn met de mods die ik nudadelijk heb;
- M50B25 inlaatspruitstuk
- Schmiedmann oversize headers
- 2,5" straight pipe
- Cilinderkop geport
- 10.6/10.7 CR
- Vanos vast
- 7000rpm begrenzer
- Afgesteld op 102 octaan (Alpha-N)
Ik kwam voor het porten van de kop uit op 285pk @ 6400rpm /360nm @ 4200rpm, met het M50B25 inlaatspruitstuk.
300 is zeker haalbaar, maar met de standaart nokkenassen zal dit ook wel het limiet gaan zijn.
- M50B25 inlaatspruitstuk
- Schmiedmann oversize headers
- 2,5" straight pipe
- Cilinderkop geport
- 10.6/10.7 CR
- Vanos vast
- 7000rpm begrenzer
- Afgesteld op 102 octaan (Alpha-N)
Ik kwam voor het porten van de kop uit op 285pk @ 6400rpm /360nm @ 4200rpm, met het M50B25 inlaatspruitstuk.
300 is zeker haalbaar, maar met de standaart nokkenassen zal dit ook wel het limiet gaan zijn.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Nürburgring Drift Cup 2017
We have touchdown!
Verse koppelingsplaat en drukgroep er aan, alleen de vanos nog monteren.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Verse koppelingsplaat en drukgroep er aan, alleen de vanos nog monteren.


320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | Nürburgring Drift Cup 2017
Het loopt!
alles zit er weer op, verse distributie, geporte kop, dunnere MLS koppakking voor hogere compressie, de VANOS "vast" en man, wat maakt dat op de basis-tune al een verschil.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Throttle response is nóg veel aggresiever, en het zakt nu nóg sneller in toeren bij gas los. Je hebt geen ITB's meer nodig hiervoor!
kijk, maar vooral, luister
en eindelijk weer op de wielen
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr



alles zit er weer op, verse distributie, geporte kop, dunnere MLS koppakking voor hogere compressie, de VANOS "vast" en man, wat maakt dat op de basis-tune al een verschil.

Throttle response is nóg veel aggresiever, en het zakt nu nóg sneller in toeren bij gas los. Je hebt geen ITB's meer nodig hiervoor!
kijk, maar vooral, luister

en eindelijk weer op de wielen


320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | HET LOOPT WEER!

En dat even op de oprit fixen, daar hou ik van.
Re: Dutchie's E46 330i | HET LOOPT WEER!
De buren vinden het geweldig! Alleen 3 straten verderop wat minder 

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | HET LOOPT WEER!
Livery is klaar
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En weer een mooier embleempje
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr



En weer een mooier embleempje


320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | HET LOOPT WEER!
Netjes hoor! Goed bezig
Re: Dutchie's E46 330i | HET LOOPT WEER!
Heb nu alleen nog een setje dikke wielen voor achter nodig 

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 330i | HET LOOPT WEER!
Hoon wielen 
