Goozzez's E46 320d - Lang geleden - Technical probs + vraag

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Bimmerken320d

Goozzez's E46 320d - Lang geleden - Technical probs + vraag

Bericht door Bimmerken320d » 17 feb 2010, 23:22

Hallo iedereen!

Ik lees nu ondertussen al een dik half jaar mee op het forum, en sinds november ben ik de eigenaar van een 320d. Het is een PFL, ik denk van 2001. Ik heb hem overgenomen van mijn pa die hem nieuw gekocht heeft. De auto is altijd dealer onderhouden geweest, en heeft nooit noemenswaardige problemen gehad. Er stond toen ik hem overnam denk ik 143k km op, dit was in November 2009, nu staat er reeds 151k km op.

Ik ben erg tevreden van deze auto. Mijn vorige auto was een Golf IV 1.6, en deze auto was naar mijn gevoel wel sneller bij het optrekken. Maar dit zal wel grotendeels met het geluid van de benzinemotor te maken hebben, waardoor je de indruk krijgt dat het wat sneller vooruitgaat. De BMW is bij het optrekken geen snelheidsmonster, maar hij gaat aardig vooruit. Wat wel leuk is, is dat je meer koppel hebt, en dit voel je vooral bij de tussensprintjes. Het rijgedrag van de auto is voornamelijk bij spoorvorming wat onstabieler dan de Golf. Ik moet zeggend dat ik door het rustigere karakter van een dieselmotor wel rustiger rij. Vooral op de autosnelweg rij ik vaker 100km/h, waar ik vroeger met de Golf altijd 130km/h reed. Over het verbruik kan ik kort zijn. Mijn ouders haalden een gemiddelde van 5,8l/100km, maar dat is omdat ze vaak dezelfde provincieweg reden (geen file, geen stoplichten, 70km/h...). Met mijn rijstijl en korte afstandjes haal ik dit niet, maar mijn verbruik 6,8l/100km vind ik wel redelijk! Echt een ideale, rustige kilometervreter, die als het moet wat vermogen op de plank heeft!

Ondertussen heeft de bimmer er wel al een armsteun inzitten, dankzij een tip van iemand hier op het forum. De armsteun is een tweedehandsje van Autospin. Netjes geleverd, en op een uurtje geplaatst...

Vandaag sneeuwfoto's gemaakt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag ook nog Silvervisions gekocht, man, wat heb ik daar lang moeten voor zoeken!! Morgen worden ze geplaatst, dus dat is alweer een mod erbij!

Mods die nog op het verlanglijstje staan:

- Geen velgen, wel andere deksels :-D (tenzij ik deftige velgen kan vinden voor de huidige bandenmaat)
- Cruise control
- Misschien lederen pookhoes vervangen (zit een gaatje in)
- Nieuwe OEM mattenset

En voordat ik het vergeet.... de koffer opruimen... kan echt niets meer bij! Ik sleep al mijn rommel mee in de kofferbak! 8)
Laatst gewijzigd door Bimmerken320d op 04 nov 2011, 23:57, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Bimmerken320d

Problemen met de Silvervisions!

Bericht door Bimmerken320d » 13 mar 2010, 21:40

Vandaag vond ik het eens tijd dat ik de silvervisions er ging inproppen, die al te lang in de koffer lagen :roll: De lampjes achteraan waren nog steeds de originele denk ik, want het oranje was al aan het loskomen van rond het lampje. Achteraan kon ik de silvers gemakkelijk plaatsen, maar vooraan... (|

Heeft er iemand een goede tip hoe je die silvervisions kan plaatsen? Het knipperlicht moet eruit, maar hoe hard ik ook op dat palletje druk, zoals beschreven in de handleiding, er is geen beweging in te krijgen!
Afbeelding

RoLoo

Bericht door RoLoo » 13 mar 2010, 21:57

.

das nog eens een mooie donkerblauwe kleur !

Maar eh..., kijk maar uit met al die gasten hier..., ze hebben je al zover dat je die Silvervisions hebt aangeschaft..., en voordat je het weet praten ze je naar dikke wielen, sportinterieurs, tachoringen, handgrepen in de kleur, tieferlegungs-setjes (wat dat dan ook mag zijn... ;)), chiptuning, M-dinges spul, donkere dakhemels, titaan inleg (edit : dat heb je dus al... (| ), dikke geluidinstallaties, grote schijfremmen, andere remblokken, veerpootbruggen, enz.enz.enz.

:zwaai:

.
't Beste Maar Weer !
Ron.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Goozzez's E46 320d

Bericht door bjornc » 13 mar 2010, 22:38

Ik denk dat je met warmer weer aan de gang moet met je knippers, anders breekt er geheid een clip af.

Bimmerken320d

Re: Goozzez's E46 320d - Problemen met de Silvervisions

Bericht door Bimmerken320d » 14 mar 2010, 10:02

@RoLoo: Ik vrees dat het al een beetje te laat is... ik ben al een cruise control, een armsteun, style 135 velgen en een leder interieur met 16:9 navi aangepraat... :)

Maar voorlopig komen er enkel de silvervisions in, en bij de volgende keer dat ze de dealer ziet een cruise control.

Ik ga misschien ook nog eens de volledige motorruimte reinigen, iemand hier op het forum had dit ook gedaan, en dat zag er echt vet huit! |p
Afbeelding

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 14 mar 2010, 10:09

ZItten de knippers er nou al in??

Waarschijnlijk zit je op het verkeerde palletje te drukken. Je mot er 1 lager hebben ;)
Goed kijken, dan zie je het.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Bimmerken320d

Bericht door Bimmerken320d » 14 mar 2010, 16:30

Er zit zo een breed zwarte metalen lip in, en daar zit dan ook zo een heel fijn metalen dingetje aan... zou er een foto van moeten maken. In elk geval, nu is het te koud en heb ik er geen zin in :roll:
Afbeelding

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 14 mar 2010, 19:35

Zoals ik al zei. 1 puntje lager indrukken ;) Die grote lip moet je niet hebben.

Kijk eens goed in dat gaatje met een zaklampje. Dan snap je wat ik bedoel.
Afbeelding

Bimmerken320d

Bericht door Bimmerken320d » 15 mar 2010, 22:12

De knippers zitten er nog niet in, moet ik lager duwen of hoger, hoger zit er zo een heel fijn metalen pennetje, dat dus niet.. Ik zal eens kijken met een zaklampje of overdag, kan toch zo moeilijk niet zijn? x|

Vandaag naar de carwash geweest, en haar een flinke schoonmaakbeurt gegeven. Alles netjes gestofzuigd, man wat zijn die smalle plaatsjes onder de zetels tussen de middenconsole moeilijk schoon te maken!

Ook heb ik het gehele dashbord gereinigd met doekjes van Kenotec, ben daar eigenlijk niet zo voor, maar ik had het de vorige keer gedaan, en blijkbaar iets te snel, want sommige stukjes zag je duidelijk dat ik ze overgeslagen was. De volgende keer doe ik het gewoon terug met een zeem.

Ze staat er nu echt bij te blinken!

Morgen post ik wat foto's (als ik tijd heb)

Zoals beloofd!!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bimmerken320d op 04 nov 2011, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Bimmerken320d

Bericht door Bimmerken320d » 17 mar 2010, 20:03

Vandaag mijn silvervisions uiteindelijk toch nog kunnen plaatsen. Heeft wel wat voeten in de aarde gehad. Ik wist dus niet dat het niet dezelfde lampjes waren dan achteraan, dus ik eerst naar de winkel (20km van waar ik woon (| ), ik dan terug om de lampjes die wel passen, bij de eerste test springt er gelijk een lampje, dus moest ik nog eens terug! Ik heb er dus heel veel voor over gehad, maar mijn silvervisions zitten erin, en in combinatie met mijn donkerblauwe kleur van mijn auto, samen met het rood van de achterlichten, en met het mooie wit van de lichtblokken ben ik echt tevreden van mijn mod!

Oja, bedankt voor de tips, het klepje voor het knipperlicht zit inderdaad veel dieper dan verwacht! :amen:

Ik was vergeten te vermelden dat ik een goed product heb gevonden om de zetels te reinigen. Het noemt GS27, en dit is hier bij ons (Belgie) verkrijgbaar bij Auto5. Ik rij naar de stofzuigers bij de carwash, je spuit het op je zetels, het begint wat te bruisen, laat het even inwerken, en dan haal ik de stofzuigers erbij, en zuig de shampoo met het vuil uit de zetels... Man! WAT EEN VERSCHIL!!!!!! De stoelen zien er echt als nieuw uit!

Iets wat ook al op mijn verlanglijstje staat: Reinigen van de motorruimte!
Ik heb wel een enorme kras gezien op het kunststof onderdeel over de motor, shame on you stealer! Want mijn pa heeft nooit aan de bimmer gewerkt, hij heeft altijd netjes bij de dealer gestaan, dus kan van nergens anders zijn!

Je ziet wel dat bimmers anders van kwaliteit zijn dan VW's, alles onder de motorkap ziet er nog uit alsof het er gisteren ingezet geweest is, en dat Goozzez gewoon even door wat stof gereden heeft...

Oja, zou graag nog style 135 velgjes eronder zetten, en een cruise control, en een trekhaak ( ik weet, trekhaken zijn lelijk...)

Een foto van de bimmer met de Silvervisions!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bimmerken320d op 04 nov 2011, 23:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Fabian79

Re: Goozzez's E46 320d - Silvervisions erin + nieuwe foto's

Bericht door Fabian79 » 17 mar 2010, 20:15

Oja, bedankt voor de tips, het klepje voor het knipperlicht zit inderdaad veel dieper dan verwacht!
;) ;)

Trekhaken zijn er ook afneembaar :!

Voor het schoonmaken van de zetels gebruik ik altijd quick en brite (je weet wel van mike met die tellsell sh*tprogramma's)
Dan doe ik dat verdunt met water ook opbrengen met een spuitbus.
Goed in laten trekken en verwijderen met de waterzuiger. (Heb er zelf 1 ;) )

Heb zelf leder in de auto, maar bij het golfje van de wederhelft dit ook gedaan en zag er weer als nieuw uit. ;D
Afbeelding

Bimmerken320d

Bericht door Bimmerken320d » 17 mar 2010, 20:30

Heb juist van de dealer een brochure gekregen voor een lentekuur, prijs is wel stevig, maar denk als ze dit goed doen dat ze er ook een tijdje mee bezig zijn!

Lentekuur ALL-in

Exterieur:
- Volledige wasbeurt koetswerk
- Reinigen van velgen en banden
- Reinigen van deurdrempels deurstijlen en scharnierkolommen
- Reinigen en behandelen van kunststofonderdelen
- Reinigen van de motorruimte
- Lakverzegeling met wax
- Verwijdering van teerresten
- Reinigen van de ramen
- Polijsten van exterieur

Interieur:
- Reinigen van kofferruimte
- Reinigen en behandelen van deurpanelen, en dashboard
- Stofzuigen van zetels en tapijten
- Shampoobehandeling van dakhemel en bekleding
- Voeding van leder en vinyl
- Behandeling van kunststofonderdelen
- Reinigen van opbergvakken en asbakken
- Reinigen van ramen

Totaal €255

Vooral het reinigen van de hemel, onderhoud van de lak, en motor reinigen staat me wel aan... Prijs is wel stevig, maar denk ook dat ze er een tijdje mee bezig zijn.

Verder in de folder zie ik ook dat BMW ook een lijn van Natural Care producten uit heeft, zoals autoshampo, polish, wax (op basis van carnauba) en interieurreiniger. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, in plaats van al die andere middeltjes. Liever stuff van BMW op mijn bimmer, zal speciaal voor BMW zijn, en zal niet geuren naar siliconenspray.
Afbeelding

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 17 mar 2010, 20:38

Neem eens contact op met onze forumaanbieder carclean.

Er is binnenkort een poetsclinic en hun kunnen je ook alles vertellen over producten enzo.
Alles waar BMW op staat is namelijk erg duur en vaak zijn er gelijkwaardige of betere producten op de markt voor minder knaken.

Ook voor het hetzelfde schoonmaakpakket kun je bij hun terecht ze doen daar alles zeg maar ;)
http://www.bmwportal.nl/carclean-f383/c ... 10252.html
Afbeelding

Bimmerken320d

Re: Goozzez's E46 320d - Velgen....

Bericht door Bimmerken320d » 19 jun 2010, 09:13

Gisteren heb ik gezien dat er op mijn wieldeksels :> een BMW logo weg is...

Dus is het misschien tijd voor velgen? 8)

Ik ben op zoek naar style 135 velgjes voor eronder omdat ik dit echt wel een mooie velg vind! Misschien hebben ze die in betaalbare replica's op de markt?

Nog een algemene poetstip:

Bespaar je honderden euro's aan poetsdoekjes, cockpitspray, zetelreinigers...
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
12 Bar druk erop, en dan moet je eens je interieur uitblazen met een blaaspistool! Wel raampjes openzetten om de stofwolk te laten passeren! Nooit gedacht dat er zoveel vuil uit mijn wagen zou komen! Ook perfect voor afblazen van stof onder de motorkap en uitblazen van matten!!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”