Hallo mede-BMW-liefhebbers,
Ook ik zal me even voorstellen, mijn naam is Björn en ben sinds een jaar in het bezit van een zelf geïmporteerde 2005 E61 530dA met M-pakket (en G-Power D-tronic powerbox :> )
Uitgebreide ervaringen met deze fantastische, maar verre van foutloze auto zijn hier te lezen: http://www.autoweek.nl/autoreview/25958 ... -Executive
De reden dat ik op dit forum ben beland is dan ook vanwege de vele storingen en problemen die mijn auto in het afgelopen jaar heeft vertoond. Maar zoals ik in mijn review ook al zeg, de auto smoelt en rijdt zo fantastisch, dat je 'm dit (tot op heden) vergeeft.
Graag wil ik hier ervaringen uitwisselen met E60/E61 rijders.
Zie hier mijn showroom-topic
Groeten,
Björn
Kingfisher stelt zich voor
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Kingfisher stelt zich voor
Laatst gewijzigd door Kingfisher op 24 mei 2010, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Kingfisher stelt zich voor
Welkom B!
Nooit fijn als je veel problemen aan je waggel hebt...
Nooit fijn als je veel problemen aan je waggel hebt...
Re: Kingfisher stelt zich voor
Hey King (Bjorn),
Welkom, leuk je hier aan te treffen.
Gr.
Rob
Welkom, leuk je hier aan te treffen.
Gr.
Rob
Re: Kingfisher stelt zich voor
Fraaie wagen met de juiste opties :~ , maar wat een verhaal op het autoweek forum (over de storingen bedoel ik dan). Ik heb zelf ook de nodige aanloopproblemen gehad met mijn eigen auto, en dat is inderdaad iets wat je niet zo snel verwacht van een auto in deze prijsklasse.
De ervaring is bij mij wel, dat door veel lezen (op fora) en enig logisch nadenken de oplossing vaak simpel is te vinden.
Wat software problemen/oplossingen betreft vind ik BMW erg ontoegankelijk, ik heb al vaak met stroeve/onwillige dealers te maken gehad die een kritische en nieuwsgierige klant met vragen niet kunnen waarderen.
De ervaring is bij mij wel, dat door veel lezen (op fora) en enig logisch nadenken de oplossing vaak simpel is te vinden.
Wat software problemen/oplossingen betreft vind ik BMW erg ontoegankelijk, ik heb al vaak met stroeve/onwillige dealers te maken gehad die een kritische en nieuwsgierige klant met vragen niet kunnen waarderen.
De wereld wemelt van de mensen voor wie een aangename toekomst in feite op een terugkeer naar een geïdealiseerd verleden neerkomt.
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Kingfisher stelt zich voor
Inderdaad, internetfora kunnen je een eind op weg helpen. Dat is ook de reden dat ik me hier heb aangemeld. Kennis en ervaringen delen om zodoende het autorijden nog een beetje leuk te houden.
Mijn dealer is niet echt onwillig of stroef, zolang ze er maar geld aan kunnen verdienen. Maar helaas wordt er altijd voor vervanging gekozen en niet voor reparatie (in mijn geval kapotte claxon, kabelbreuk en achterruitverwarming).
Toch namen ze bij mijn dealer het huiswerk dat ik had gedaan aangaande de kabelbreuk serieus (ik had een uitdraai van een Duits topic inclusief foto's bij de balie ingeleverd) en aan de hand daarvan konden ze bevestigen dat er sprake was van een kabelbreuk. Zelf zochten ze het steeds in een iets andere hoek (vochtprobleem).
Mijn dealer is niet echt onwillig of stroef, zolang ze er maar geld aan kunnen verdienen. Maar helaas wordt er altijd voor vervanging gekozen en niet voor reparatie (in mijn geval kapotte claxon, kabelbreuk en achterruitverwarming).
Toch namen ze bij mijn dealer het huiswerk dat ik had gedaan aangaande de kabelbreuk serieus (ik had een uitdraai van een Duits topic inclusief foto's bij de balie ingeleverd) en aan de hand daarvan konden ze bevestigen dat er sprake was van een kabelbreuk. Zelf zochten ze het steeds in een iets andere hoek (vochtprobleem).
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M