Pagina 1 van 1

Daytime Running Lights

Geplaatst: 08 mar 2010, 14:00
door Davi
Hallo Allen,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de DRL functie te activeren in een NL BMW E90 uit 2005? Dus zoals de US bimmers dit ook hebben. zie foto hieronder. Hoe gaat dit in z'n werk?

Afbeelding

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 08 mar 2010, 19:04
door bjornc
Is dit niet gewoon stadslicht?

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 08 mar 2010, 23:51
door Davi
Ik heb begrepen dat in de US versies van E9x de high-beam (groot licht) 50% gedimd brandt. Dit is om je overdag beter te kunnen zien (US regelgeving in sommige staten). Het moet dus technisch mogelijk zijn, vraag is alleen HOE?

Wie-o-wie? :amen:

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 09 mar 2010, 01:42
door DJLeonardo
Dat is idd DRL. Ik dacht dat het 20% oid was.
Ik heb het bij mijn e46 ook geprobeerd aan te zetten (zit n.l. in de ECU) maar dat is niet gelukt. het moet wel kunnen dus ik denk ook met een e9x. Bij de Z3 (e36) had je daar een kastje voor dat je kon na-inbouwen. Dat kwam uit de VS.

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 31 dec 2010, 13:14
door Vunz
Bij de E91 zit DLR instellingen in je BC

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 31 dec 2010, 15:05
door bkw38
Ik heb de elight module gekocht.. ( is binnen maar ik heb iemand nodig die mij kan helpen met het installeren/monteren ervan..

En de elight module heeft o.a. de day light functie!


Even snel vertaald met google chrome:
De module kan altijd worden geprogrammeerd en geconfigureerd.

Aanvullende functies van het bedrijf eLight Module (kan worden uitgeschakeld indien niet gewenst)

- Cornering: de dimlichten tot snelheden van 50 km / h op de beurt van de betreffende mistlichten. Bij (functie kan worden uitgeschakeld)

- Dagrijlichten op Angel Eyes voorzijde: De voorzijde standlicht ringen zijn geregeld als dagrijlichten. (Voor het standlicht ringen als dagrijverlichting helder genoeg, behoefte aan meer parkeerplaatsen lampjes zijn geïnstalleerd)

- VS licht: Wanneer de staat of dimlicht, richtingaanwijzers de voorzijde gedimd in aanvulling op een stand licht met. Wanneer geactiveerd, richtingaanwijzer, de indicator licht zich gedraagt normaal en op volle sterkte.

- Welkom licht: Wanneer het voertuig wordt ontgrendeld via de sleutel de afstandsbediening van de parkeerplaats lampjes verlichten de voor-en achterlichten en de kentekenverlichting op tot aanhouding. De voorste parkeerplaats lichten kunnen op en draai, net als bij de facelift modellen.

- Goedkeuring van het licht: Hoe welkom licht, maar bij het vergrendelen van de auto via de afstandsbediening te drukken.

Meer info:

http://www.bmwportal.nl/e60-e61-algemee ... 15799.html

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 31 dec 2010, 15:18
door Kingfisher
Volgens mij had je beter de Engelse tekst kunnen plaatsen, het wordt nu wel een heel wazige tekst. ;)

Overigens, dit wetende vind ik die elight module een stuk interessanter dan die kermis die ik zag in dat YT filmpje.

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 31 dec 2010, 15:22
door bkw38
Haha dr is een duitse versie..

Zusatzfunktionen des eLight business Moduls: (auch deaktivierbar wenn nicht gewünscht)

- Abbiegelicht: Bei eingeschaltetem Abblendlicht leuchtet bis zu einer Geschwindigekit von 50 km/h beim Abbiegen der entsprechende Nebelscheinwerfer. (Funktion auch deaktivierbar)

- Tagfahrlicht über Standlichtringe vorne: Die Standlichtringe vorne werden als Tagfahrlicht angesteuert. (Damit die Standlichtringe als Tagfahrlicht hell genug leuchten, müssen stärkere Standlichtbirnen eingebaut werden)

- US-Standlicht: Beim Einschalten des Stand -oder Abblendlichts, leuchten die Blinker vorne zusätzlich gedimmt als Standlicht mit auf. Bei aktiviertem Blinker verhält sich der Blinker ganz normal und leuchtet mit voller Leuchtkraft.

- Begrüßungslicht: Beim Entriegeln des Fahrzeugs über den Funkschlüssel leuchten die Standlichter vorn, die Rückleuchten und die Kennzeichenbeleuchtung bis zum Einsteigen auf. Das Standlicht vorne läßt sich auch sanft einschalten, so wie bei den Facelift-Modellen.

- Verabschiedungslicht: Wie Begrüßungslicht, jedoch beim Verriegeln des Fahrzeugs über den Funkschlüssel.

Lieferumfang: eLight-Modul, Fahrzeugkabelbaum, ein serielles Datenkabel, Software-CD, bebilderte Einbauanleitung.

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 03 jan 2011, 21:39
door thamoosio
Hmm.. Interessant dit. Ik heb een DRL functie in mijn iDrive, maar dan gaat gewoon mijn xenon licht aan. Ik wil eigenlijk gewoon alleen de ringen aan, dus standje stadslicht. Dacht dat dit gewoon een dealer setting was, maar zo te lezen is dat dus niet zo? klopt dat?

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 03 jan 2011, 23:57
door DJLeonardo
thamoosio schreef:....maar dan gaat gewoon mijn xenon licht aan....
Dan is het hetzelfde als bij de e46. Als je (b.v. met een Autologic) in de ECU van de e46 de DRL functie aanzet zet hij idd ook het dimlicht aan. Nutteloos dus. Dat is dus niet veranderd dan met de e9x. Of het moet nu wel apart geregeld kunnen worden in het de ECU. Vraag het eens aan de http://www.ecuspecialist.nl/

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 04 jan 2011, 12:47
door Joop
Dit wil per uitvoering van de pre-facelift sedan en touring nog wel eens verschillen.

Maar over het algemeen branden de dimlichten bij de Xenon uitvoering inderdaad mee als DRL.

Bij de coupe, cabrio en de gefacelifte sedan/touring zullen enkel de ringen branden.

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 04 jan 2011, 15:18
door DJLeonardo
branden de achterlichten in dat geval eigenlijk ook?

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 04 jan 2011, 21:31
door thamoosio
yessir they do..

Ik ga eens contact opnemen met die ecu specialist en/of de dealer. Volgens mij heeft mijn collega een geimporteerde auto, ook e91 pre facelift maar wel iets nieuwer (mijn auto uit 2006, ik dacht die van hem 2007) en werkt het bij hem wel "goed".

Maargoed, excuus aan de topicstarter, volgens mij kaap ik dit topic enigzins.

Re: Daytime Running Lights

Geplaatst: 05 jan 2011, 19:08
door Martijnvb
Bij onze 130i hebben wij inderdaad hetzelfde probleem. Als we de DRL optie aanzetten in de idrive branden inderdaad standaard
de xenons, totaal nutteloos dus als je het mij vraagt. Dan kan je de schakelaar net zo goed op aan zetten ipv op automatisch.

Ik vraag me af of een iDrive software update dit wellicht kan verhelpen omdat er ook auto's zijn (van ongeveer hetzelfde jaar) waar dit wel gekozen kan worden, en de ringen hebben al een felbrandende stand ingeprogrammeerd (als je alleen het contact aanzet branden de ringen op volle sterkte).

Ik heb mij overigens door een dealer laten vertellen dat bij auto's waar de corona ringen als DRL functioneren er in de iDrive een optie is om de sterkte van de DRL te kiezen (hoog, gemiddeld, laag), ik weet niet of dit klopt omdat verschillende dealers verschillende verhalen vertellen...