Pagina 1 van 1
Aandacht's puntjes E46 320D
Geplaatst: 09 apr 2010, 23:36
door scoopyy
Hey Mensen,
Ik wil een bmw E46 320D gaan kopen.
Waar moet ik voornamelijk opletten bij de aanschaf ?
Zijn er nog dingen waarvan iemand zegt.
Daar moet je eventjes goed opletten''
Gr. Scoopyy''
Re: Aandacht's puntjes E46 320D
Geplaatst: 09 apr 2010, 23:42
door B46
Bij +/- 200dkm kun je de Turbo en/of Brandstofpomp verwachten, dus da's een aandachtspuntje.
Even goed kijken of al het vermogen aanwezig is, en er geen overmatige zwarte rook is achter je
Verder standaard zaken, let ook vooral op roestplekjes onder de motorkap (randje boven koplampen), bij de deuren (randje onderaan) en de achterklep.
Re: Aandacht's puntjes E46 320D
Geplaatst: 10 apr 2010, 09:38
door bjornc
Hangt er ook vanaf welk bouwjaar je zoekt.
De PFL (1999-2001) heeft een hogere kans op Hogedrukpompfalen. (bij 200.000 of meer km's)
De FL (2001-2005) heeft een hogere kans op Turbofalen. (vanaf ca 100.000 km's)
Laat dit je niet afschrikken, want met een beetje gezond verstand kan je een prima auto vinden.
Re: Aandacht's puntjes E46 320D
Geplaatst: 11 apr 2010, 22:01
door scoopyy
Ik heb een vraag er is mij vertelt dat ik beter een Common Rail kan kopen dan een normale TDS ! hoe kom ik erachter of de auto die ik wil een Common Rail inspuiting heeft of zijn 320D types met Common Rail en de 320 TDS geen Commonrail
Re: Aandacht's puntjes E46 320D
Geplaatst: 11 apr 2010, 22:22
door Griffendahl
320 TDS bestaat helemaal niet, TDS is van de generatie ervoor... Beide 320d's (voor en na de facelift) zijn gewoon uitstekende auto's aan zowel de facelift als de prefacelift heb je gewoon een prima auto.
Re: Aandacht's puntjes E46 320D
Geplaatst: 12 apr 2010, 09:59
door Generaal
Of de auto moet helemaal afgetrapt zijn. Als je een auto heb gevonden en je denkt bijna zeker dat je um wil kopen, kan je um gewoon naar de dealer brengen die kunnen um voor je checken.
Re: Aandacht's puntjes E46 320D
Geplaatst: 12 apr 2010, 12:52
door princeofgermany
Hoi,
Het voordeel van de 320d met common-rail (facelift) vind ik voornamelijk:
- Meer vermogen, hoger koppel = meer trekkracht
- Motor loopt rustiger over het algemeen
Bei beide motoren (facelift en pre-facelift) gaan de turbo's wel eens stuk. Ligt er heel erg aan hoe ermee om is gegaan wanneer ze stuk gaan. Sommige al bij 50.000 km of eerder en soms pas na 200.000 km.
Maar goed verder zou ik letten op de draagarmen en rubbers daarvan.
Veel succes!!!
Re: Aandacht's puntjes E46 320D
Geplaatst: 12 apr 2010, 13:00
door Jayem3l
B46 schreef:Bij +/- 200dkm kun je de Turbo en/of Brandstofpomp verwachten, dus da's een aandachtspuntje.
Even goed kijken of al het vermogen aanwezig is, en er geen overmatige zwarte rook is achter je
Erhm.. ik merk als ik mijn auto in zn 2e of 3e versnelling even op z'n staart trap (denk tussen de 4000 en 5000 toeren), dat er wel rookwolkje verschijnt.

Maar na twee keer een wolk gezien te hebben, heb ik er geen last meer van.
Wat houdt dat dan in? :?
Re: Aandacht's puntjes E46 320D
Geplaatst: 12 apr 2010, 17:00
door Fabian79
Dat je uitlaat en roetcat daarna weer leeg zijn

Re: Aandacht's puntjes E46 320D
Geplaatst: 12 apr 2010, 18:38
door largeproject