Pagina 1 van 2

airco

Geplaatst: 22 apr 2010, 19:22
door TokWango
Een vraagje hoe lang duurt het bij andere bimmers wanneer de airco (electronische) koude lucht geeft en hoe moet je de instelling
op het dashboard (middenrooster ) zetten ?? -_- Thanks

Re: airco

Geplaatst: 22 apr 2010, 19:25
door largeproject
Midden rooster op de blauw puntjes1/2 of 3.
Hoelang het duurt zal per auto wel iets verschillen,afhanglijk hoe schoon het systeem is en hoeveel druk er in zit.

Re: airco

Geplaatst: 23 apr 2010, 01:13
door Beemerke2000
Met dit weer heb ik na een 3 tal minuten koude lucht.
Als het 30 graden is en de auto staat al een tijdje te bakken in de zon dan duurt het wel iets langer.

Re: airco

Geplaatst: 23 apr 2010, 09:30
door tan_n86
Even een ander vraagje over airco, moet je dit 1 x in het jaar laten controleren of alles nog goed werkt?

Bijvoorbaat dank!

Re: airco

Geplaatst: 23 apr 2010, 13:11
door 320driver
Dat is wel aan te raden ja :!

Re: airco

Geplaatst: 23 apr 2010, 13:13
door tan_n86
Ok nou dan ga ik binnenkort maar even naar de ATU in hengelo of heb je nog andere aanraders:P

Re: airco

Geplaatst: 23 apr 2010, 14:17
door 320driver
Gewoon bij een goeie specialist of de dealert :duim:

Re: airco

Geplaatst: 23 apr 2010, 15:20
door Dial_888
Vanmiddag na het starten al na een kleine minuut koude lucht uit de roosters... en ventilatormotor ging al na een paar seconden voluit blazen.

En waar... ga op internet shoppen want de prijsverschillen zijn enorm... vacuumeren /vullen/checken.......

Re: airco

Geplaatst: 23 apr 2010, 16:11
door bofkont
MIjne is net vers afgevuld, heb eigenlijk bijna direct koude lucht, binnen 30 sec.

Re: airco

Geplaatst: 11 sep 2010, 13:26
door kleze
wat kan de oorzaak zijn dat het bij mij pas na 4-5 min komt? systeem is net afgevuld, en na 4-5 minuten komt er wel superkoude lucht uit. Ik hoor na 4-5 minuten ook een klep omgaan, en dan komt ook meteen de koude lucht. Het irritante is namelijk dat ik de eerste minuten met een vochtig voorraam rijd, omdat de airco nog niet werkt.

Re: airco

Geplaatst: 11 sep 2010, 19:41
door Mario TT
Heb je wel het idee dat je airco pomp aanslaat meteen? Je kan het controleren door als je auto warm is en de airco uit door hem met draaiende motor in te schakelen en dan hoor je verandering in het motor toerental omdat deze wordt belast. Het kan zijn dat het even duurt voordat de electronica door hebtdat de airco aan moet, maar als hij het wel doet maar na 4-5 minuten en daarna is hij altijd goed dan zou ik er niets aan doen en het voor lief nemen. Je airco hoort in principe in een keer aan te slaan en te werken.

Re: airco

Geplaatst: 12 sep 2010, 20:21
door kleze
Ik hoor helemaal niks als ik boven de draaiende motor hang (motorkap open :)) dus ik hoor geen magneetkoppeling. Is dit bij jullie wel duidelijk hoorbaar? misschien is het wel een slippende riem oid. Ik zie het toerental wel reageren, maar het is niet zo dat het toerental inzakt wanneer ik de airco inschakel. Hij gaat juist eerder een paar toeren meer draaien.

Volgens mij zit er ook ergens een sensor in bij de verdamper. Die meet of hij koud genoeg is en schakelt vervolgens een klep open, die dichtbij de egel/kachelweerstand zit. Maar dit weet ik niet zeker.

Re: airco

Geplaatst: 06 jul 2011, 11:15
door DutchPlayer
Andere airco vraagje, hoort er een fan bij de voor condensor te zitten? Betreft in mijn geval een 328i Dit is mij namelijk niet helemaal duidelijk, en kreeg die opmerking van mn buurman. We hebben het idee dat de fan mist, ik weet bijv dat bij een M3 daar wel een fan zit.

Und kan de kachelweerstand nog iets met de airco te maken hebben? Mn fan lijd soms ook een eigen leven dus eb ook het idee dat die niet helemaal lekker meer is.

Re: airco

Geplaatst: 06 jul 2011, 17:05
door crossfire
airco is het beste bij een specialist die hebben er wat meer ervaring mee dan bij een dealer en kan dus beter diagnose stellen...

Re: airco

Geplaatst: 06 jul 2011, 20:44
door morris
De fan kan er voor of achter zitten,condensor zit altijd voor de radiateur.
Bij mijn 320d zit de fan in de "lammellenbak" achter de radiateur.
Maar ik snap niet dat je denkt de fan te missen terwijl je ook schrijft dat hij een eigen leven lijd :s
Als de temp en/of druk van zowel motorkoeling als van de condensor een bepaald niveau bereikt heeft, zal de fan idd op verschillende wissellende toeren gaan draaien.