Pagina 1 van 1

Koffer embleem

Geplaatst: 31 mei 2010, 18:48
door TokWango
Hallo beemers ik heb een vraagje over hoe ik mijn embleem op de achterdeur (touring E 46 320 D ) kan vervangen moet ik langs de binnenkant de bekleding verwijderen ?
Mvg Peter :)
Verplaatst naar E46 algemeen

Moderatoropmerking Farl

Re: Koffer embleem

Geplaatst: 04 jun 2010, 09:38
door bmwpeter
Dit zou ik ook wel willen weten, is wel het waarschijnlijkst dat dit vanaf de binnenzijde te bereiken is. Of de emblemen moeten geplakt zijn dan is het een kwestie van voorzichtig los wippen.

Re: Koffer embleem

Geplaatst: 04 jun 2010, 16:04
door Dantan
Over het algemeen is het vrij simpel, als we het tenminste over het ronde BMW logo hebben.

Na een tip van een ander lukte het mij als volgt: eerst een pasje van (bijvoorbeeld) de bouwmarkt tussen het plaatwerk en het embleem wurmen waarna je het met een klein schroevedraaiertje los wipt. Het embleem zit middels twee pennetjes ingestoken

Afbeelding

(een op 3 uur en een op 9 uur) en als je deze handeling op verschillende plekken voorzichtig doet, het je het embleem zo los.

Probeer de dopjes waar de pennetjes ingedrukt worden niet te beschadigen want dan kun je nog opnieuw gebruiken.

Re: Koffer embleem

Geplaatst: 04 jun 2010, 16:14
door Opt1mus
een logo op de klep van de Touring is ietsje anders...
Spoiler: Laat zien
maar zit wellicht op dezelfde manier vast, ik heb het iig er (nog) niet afgehad

Re: Koffer embleem

Geplaatst: 04 jun 2010, 16:56
door Dantan

Re: Koffer embleem

Geplaatst: 07 jun 2010, 12:42
door MarkOh
Voor de touring is het iets anders, vergelijkbaar met de cabrio. De roundel zit ook nog eens met een kleeflaag vast aan de carosserie. Ik heb deze laatst bij mijn touring ook vervangen omdat het logo er volledig af was. Helaas geen uitgebreide DIY van gemaakt omdat ik alleen was en beide handen tegelijkertijd nodig had. :P

Eerst heb ik een nieuwe roundel besteld, toen ik die bekeek zag ik al direct dat er een kleeflaag op zat. Vervolgens eens wat gezocht op het internot en daar vond ik deze link: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... cf-t34867/. Dat was heel leerzaam.

Ik ben vervolgens met een stevig stuk karton, plamuurrubber, platte schroevendraaier uit de gereedschapset en een microfiber doek aan de slag gegaan.
  • Eerst de tip van de schroevendraaier in de doek gewikkeld, vervolgens daarmee van de zijkant onder de roundel gedrukt. Daarbij ook met je andere hand de roundel wat oplichten.
  • Als je eenmaal een klein begin hebt, het karton onder de schroevendraaier schuiven om de lak te beschermen en héél voorzichtig wrikken. Met de andere hand nog steeds de roundel proberen op te lichten
  • Als er meer ruimte komt, het rubber onder de schroevendraaier geschoven en dat als hefboom gebruiken, al snel kwam de roundel los en kon ik hem er af trekken.
Let er wel op dat de andere kant van de roundel niet in de laklaag gaat drukken, anders daar ook een beetje ruimte maken en er een stukje karton onder schuiven.

Afbeelding

Anders als op de afbeelding bleef een deel van de kleeflaag bij mij op de carrosserie zitten, maar dat heb je zo los gepeuterd. Vervolgens de plek netjes schoongemaakt en de nieuwe roundel er weer op geplakt.

Alles bij elkaar ben ik een half uurtje aan het prutsen geweest.