Pagina 1 van 1

flexibel e46 stuk

Geplaatst: 06 jun 2010, 21:11
door fille_6
hallo,
2 vraagjes 8P [*]

het bekende probleem -_- de flexibel van de e46 diesels
ik rij met een bmw 318d 2002 waarvan de flexibel los hangt mij stoort het niet dat die daar ligt te rammelen maar
kan het verlies hebben in vermogen?
zoja is het aan te raden om de flexibel appart te kopen en zelf tussen te lassen of beter het hele uitlaat stuk met roetfilter etc.. :gekdoen: .

vraag 2:
ik heb gelezen dat chiptuning slecht is na de 2ton(200 000km's)
klopt het of niet en zijn er veel voordelen en nadelen aangekoppeld bij chiptuning het is verlijdelijk 318d met 144pk en iets over de 300nw koppel maar is het niet schadelijk voor de motor koppeling, turbo, zuigers, koppakking, etc

zijn er mensen met ervaring een 318 laten chippen?
graag comment
:d

Re: flexibel e46 stuk

Geplaatst: 07 jun 2010, 08:36
door Ton 320D Touring
Ik heb begin van dit jaar een appart flexibel stuk er tussen laten lassen.
Wil je het origineel houden, dan zit in dat stuk ook de katalisator.
Daar wordt je prijstechnisch niet blij van.

Re: flexibel e46 stuk

Geplaatst: 07 jun 2010, 09:00
door Opt1mus
hier meer informatie over het flexibel stuk, vermogensverlies is zeker te merken, net als roetvervuiling onder je motorkap.

Over tunen is veel te vinden op het forum, bv hier, hier en en hier

Re: flexibel e46 stuk

Geplaatst: 08 jun 2010, 19:32
door fille_6
bedankt, :amen:
ik heb nog een vraagje
nu ik tog volop bezig ben :P
de olieafscheider? vind je ze bij bmw garage alleen? en wat kan een vuile olieafscheider beschadigen?
heb me namelijk daarstraks laten "wijs" maken dat je turbo er van stuk kan gaan?
mvg philippe

Re: flexibel e46 stuk

Geplaatst: 08 jun 2010, 19:43
door Opt1mus