Tikken onder de auto + Turbo issue?
Geplaatst: 02 jul 2010, 21:35
Goedenavond mensen,
Sinds vandaag zit ik met een vervelende kwestie.
Als ik rond rij, en ik rem, hoor ik de auto tikken, en dat voel ik aan beide kanten trillen bij m'n voeten. (Ook bij de passagiers kant)
Dit gebeurt alleen bij een hele lage snelheid wanneer ik bijvoorbeeld rem bij een rotonde. Echter gebeurt het niet alleen bij het remmen (anders had ik gedacht aan de schijven of blokken, maar die zijn in april vervangen).
Zo straks had ik het ook bij neutraal stil staan, hoorde ik em ook raar tikken. Net alsof er iets ergens tegenaan tikt ofzo.
Ik dacht eerst dat mijn bumper was losgeraakt en die tegen de voorbanden aan kwam, maar dat is het dus niet.
Het begon vanmiddag, en nu vanavond, was het echt heel erg...
Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn?
En daarnaast had ik nog een vraag, ik hoorde van iemand dat mijn turbo veel te vroeg werkt. Zodra ik mijn gas aan raak, komt de turbo al op (fluit geluid) tot en met de +/- 1700~2000 toeren. Dan is de turbo weg.
Is dit normaal bij een TDS? Of hoort de turbo toch echt later te werken?
Groeten Jelle
Sinds vandaag zit ik met een vervelende kwestie.
Als ik rond rij, en ik rem, hoor ik de auto tikken, en dat voel ik aan beide kanten trillen bij m'n voeten. (Ook bij de passagiers kant)
Dit gebeurt alleen bij een hele lage snelheid wanneer ik bijvoorbeeld rem bij een rotonde. Echter gebeurt het niet alleen bij het remmen (anders had ik gedacht aan de schijven of blokken, maar die zijn in april vervangen).
Zo straks had ik het ook bij neutraal stil staan, hoorde ik em ook raar tikken. Net alsof er iets ergens tegenaan tikt ofzo.
Ik dacht eerst dat mijn bumper was losgeraakt en die tegen de voorbanden aan kwam, maar dat is het dus niet.
Het begon vanmiddag, en nu vanavond, was het echt heel erg...
Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn?
En daarnaast had ik nog een vraag, ik hoorde van iemand dat mijn turbo veel te vroeg werkt. Zodra ik mijn gas aan raak, komt de turbo al op (fluit geluid) tot en met de +/- 1700~2000 toeren. Dan is de turbo weg.
Is dit normaal bij een TDS? Of hoort de turbo toch echt later te werken?
Groeten Jelle