Inhouden 320i Aut.
Geplaatst: 03 jul 2010, 21:37
Hallo forum leden / lezers,
Een paar dagen geleden is de vacuumpomp op mijn E90 320i Aut. vervangen (Premium Selection gelukkig). Sinds die tijd lijkt het er op dat de motor minder soepel loopt.
Als ik op snelheid ben (bijv. 80 km/u), en ik geef normaal gas, dan gebeurt er vrij weinig en valt de acceleratie tegen (vergeleken met voorheen). Doortrappen van het pedaal zorgt er voor dat de automaat 1 of 2 terugschakelt, en met hoge toeren gebeurt er eindelijk wat en komt de wagen vooruit.
Bij wegrijden uit stilstand lijkt het beter te gaan, en ook de automaat in de DS helpt gevoelsmatig. Maar de soeplesse in de D tussen de 2.000 en 3.000 rpm soms weg. Boven de 3.000 rpm lijkt het vermogen opeens en plotseling er weer in te komen.
Deze klachten heb ik niet constant, maar wel steeds vaker voor mijn gevoel (of ik begin er op te letten). Ook heb ik het idee dat de motor wat 'rauw' loopt, maar dit kan ik moeilijk onderbouwen.
Mijn vragen:
1) Kan er iets veranderd zijn (per ongeluk) bij het vervangen van de vacuumpomp die deze klachten kan veroorzaken?
2) Heeft iemand een idee waar dit anders door zou kunnen komen?
3) Ik heb eventueel nog gedacht aan slechte benzine, lees lager octaan gehalte of vervuiling (getankt bij de Makro, maar dit doe ik wel vaker en dat gaat eigenlijk altijd goed).
Voor ik terug ga naar de dealer wil ik beter kunnen omschrijven wat de klachten zijn, meestal is de dealer nl. niet zo kieskeurig en perceptief als ik, en kunnen ze het probleem niet vinden...
Alle hulp is zeer welkom!
Een paar dagen geleden is de vacuumpomp op mijn E90 320i Aut. vervangen (Premium Selection gelukkig). Sinds die tijd lijkt het er op dat de motor minder soepel loopt.
Als ik op snelheid ben (bijv. 80 km/u), en ik geef normaal gas, dan gebeurt er vrij weinig en valt de acceleratie tegen (vergeleken met voorheen). Doortrappen van het pedaal zorgt er voor dat de automaat 1 of 2 terugschakelt, en met hoge toeren gebeurt er eindelijk wat en komt de wagen vooruit.
Bij wegrijden uit stilstand lijkt het beter te gaan, en ook de automaat in de DS helpt gevoelsmatig. Maar de soeplesse in de D tussen de 2.000 en 3.000 rpm soms weg. Boven de 3.000 rpm lijkt het vermogen opeens en plotseling er weer in te komen.
Deze klachten heb ik niet constant, maar wel steeds vaker voor mijn gevoel (of ik begin er op te letten). Ook heb ik het idee dat de motor wat 'rauw' loopt, maar dit kan ik moeilijk onderbouwen.
Mijn vragen:
1) Kan er iets veranderd zijn (per ongeluk) bij het vervangen van de vacuumpomp die deze klachten kan veroorzaken?
2) Heeft iemand een idee waar dit anders door zou kunnen komen?
3) Ik heb eventueel nog gedacht aan slechte benzine, lees lager octaan gehalte of vervuiling (getankt bij de Makro, maar dit doe ik wel vaker en dat gaat eigenlijk altijd goed).
Voor ik terug ga naar de dealer wil ik beter kunnen omschrijven wat de klachten zijn, meestal is de dealer nl. niet zo kieskeurig en perceptief als ik, en kunnen ze het probleem niet vinden...
Alle hulp is zeer welkom!