Pagina 1 van 1

320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 12:31
door BenqNL
Hallo allemaal,

Na 8 jaar een 325i (E36) gereden te hebben heb ik 2 maanden geleden een 320D touring gekocht uit 2004, 96.000 op de teller (nu 105). Vorige week op weg naar Frankrijk is m'n turbo vastgelopen en ben ik na een hoop rook meteen de vluchtstrook opgevlucht. Daar sta je dan 2 uur te wachten vanuit 21 graden airco naar 37 graden warm wegdek :(

Nu staat ie bij de dealer die aangeeft dat het blok ook kapot is gelopen doordat er vrijwel geen olie meer in zat.

Heeft iemand ideeen wat nu te doen?

- Een 2ehands blok kost ca. een 2600 euro (ff op gegoogled). Dat moet dan wel nog worden ingebouwd.

- Ik heb inmiddels een aanbod binnen van de dealer hier net over de grens in Aken: 4700 euro voor een nieuw blok & turbo, 1300 euro voor het inbouwen .... Dan krijg ik wel 24 maanden garantie, maarja dat mag ook wel voor dat geld :)

Hoop dat jullie eens kunnen meedenken over de opties.

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 12:55
door vegito
Moeilijk situatie.. 4700 voor een motor en nog inbouw verschrikkelijk duur plaatje.

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 13:16
door doezel
He? waar is de olie van het blok dan naartoe gegaan??? Dat verdwijnt toch niet zomaar?

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 13:24
door BenqNL
Die olie is het blok ingegaan, de motor sloeg ook even (een seconde of 5 denk ik) op hol. Dit komt volgens mij doordat de motor de olie als brandstof ziet en de toeren in vliegt. Ik ben toen meteen de vluchtstrook opgegaan. Ik reed een 50 denk ik ongeveer, trok net op na een file. Toen ik daar stond heb ik de motor meteen afgezet, maar ik weet eigenlijk niet 100% zeker of die nog liep. Ik hoorde een licht ratelend geluid, maar kan ook de turbo zijn geweest die ik hoorde. Al met al heeft het maximaal een seconde of 15 geduurd schat ik.

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 13:25
door doezel
aha! dus via de kapotte turbo is je olie het blok in gelopen....

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 13:36
door BenqNL
Jep helaas wel. Naja komende week maar een beetje op de GS rondhobbelen, nou hopen dat t weer een beetje meewerkt :)

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 13:58
door Richel88
heeft toch nog geen 120.000 gelopen? en is toch nog geen 10 jaar oud?

Wellicht de garantie van bmw proberen?

Ik neem aan dat dit gewoon gaat? of werkt dat niet zo -_-
(slechtere kans als die niet door bmw is onderhouden)

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 14:35
door doezel
:stupid:

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 16:07
door BenqNL
Hoe bevalt die kappersPorsche van jou eigenlijk ? Waarom geen Z4 ? :p

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 17:30
door bofkont
Zou toch zeker proberen coulance te krijgen bij Bmw, net een ton gelopen en 6 jaar oud zou toch echt niet mogen.
Is die 4700 euro voor een nieuw blok?? dus 0.0 Km??

CTD heeft in Belgie met zijn 330CD alles 100% vergoed gekregen.

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 17:48
door BenqNL
Jep, heel nieuw blok + nieuw turbo + 24 maanden garantie.

Heb vanmiddag de knoop doorgehakt, turbo is al binnen en blok komt morgen. Ze hebben 50 euro winst op t blok en 5 euro op de turbo, meer konden ze niet voor me doen.... ;(

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 17:50
door bofkont
Vind 4700 euro niet gek veel voor een nieuw blok :)
En 24 maanden garantie is ook erg fijn, al is 6000 euro betalen stukken minder ;(
Maar dan weet je teminste dat alles goed is, met een ruilblok is het ook maar afwachten.
Zou Bmw NL toch aanspreken voor coulance wie weet :!

Sucses verder :)

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 21 jul 2010, 18:24
door largeproject
BenqNL schreef:Jep, heel nieuw blok + nieuw turbo + 24 maanden garantie.

Heb vanmiddag de knoop doorgehakt, turbo is al binnen en blok komt morgen. Ze hebben 50 euro winst op t blok en 5 euro op de turbo, meer konden ze niet voor me doen.... ;(

Believe me,ze maken echt wel meer winst op dat blok dan € 50.
Wij verkopen zelf ook blokken (diesels) voor tuin en park machines(worden ook wel onder de naam Perkins verkocht) .
Nou kopen we wel rechtstreeks bij de fabriek,maar dan nog.
Daarbij vind ik €1300 montage kosten aan de hoge kant,als je uit gaat van €80 per uur dan zouden ze er meer dan 2 dagen voor nodig hebben. om een blokkie over te hangen.
Oude blok houden ze natuurlijk???Onder het motto dat het een ruilblok is???Wat dan weer zou betekenen dat je een gereviseerd blok krijgt??

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 22 jul 2010, 08:02
door BenqNL
Of ze het oude blok houden dat weet ik eigenlijk niet, ik neem aan van wel want het past niet in mn kofferbak om het mee naar huis te nemen :)

Maar ik begrijp je standpunt. Helaas heb ik weinig keus momenteel. Ik zit met een auto zonder motor die nu niks meer waard is. Ik denk dat ik vandaag eens een brief ga sturen richting BMW Duitsland met verzoek om coulance. Niet geschoten is altijd mis.

Re: 320D Turbo & Blok defect, wat nu?

Geplaatst: 22 jul 2010, 08:13
door doezel