16:9 Beeldscherm flikkerd en valt uit

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
330d m touring

16:9 Beeldscherm flikkerd en valt uit

Bericht door 330d m touring » 31 aug 2010, 11:45

Hallo,

Sinds vorige week valt mijn 16:9 beeldscherm uit. Eerst ging hij een poosje flikkeren en deed het daarna gewoon weer. Maar nu doet hij het helemaal niet meer. Voor de rest werkt alles prima en kan ik via het stuur gewoon alle radio zenders luisteren.

Wat ik wel typisch vond is dat het probleem onstond toen het zo hard regende. Maar ik heb geen idee of dit er iets mee te maken heeft.

Kent iemand dit probleem?

Ik hoor het graag

B46
Contacteer:

Re: 16:9 Beeldscherm flikkerd en valt uit

Bericht door B46 » 31 aug 2010, 17:19

Kan een defect scherm zijn of een defecte navi computer.
Het makkelijkst is om er eerst even een andere computer op aan te sluiten, als deze (goede) computer ook geen beeld geeft dan ligt het aan je scherm.
Ik heb eventueel wel delen liggen om te testen :)
www. M3 register .nl

330d m touring

Bericht door 330d m touring » 02 sep 2010, 07:50

Oke, bedankt voor je reactie en aanbod, lijkt me alleen zinvol als je ook echt bij mij in de buurt woont. Ik ben veel in Apeldoorn en Enschede te vinden.

Reint

Bericht door Reint » 02 sep 2010, 07:59

Harde regen, BMW touring en kapotte navigatie(computer). Klinkt mij bekend in de oren.

Mijn navigatiecomputer is kapot gegaan door lekkage in de kofferbak waardoor er water in de navigatiecomputer is gekomen. Dat betekend einde verhaal van de computer. Hoeft natuurlijk niet bij jou zo te zijn, maar lijkt een verdachte combinatie!

B46 kan je hier meer over vertellen, hij heeft mijn mk4 toen vervangen.
Afbeelding - 330dAT

330d m touring

Bericht door 330d m touring » 02 sep 2010, 09:05

Hmmmmm, Ik heb wel wat last van lekkage. Bij regen wordt het behoorlijk nat in mijn reservewielbak. Ik heb origineel geen dakdragers op mijn kombi en heb soms het idee dat de afwatering hierdoor niet optimaal is.

Maar dat zou dus betekenen dat de kans groot is dat mijn comp stuk is. Hoe kom ik dan aan een nieuwe of tweedehandse en wat kost zo'n apparaat?

Reint, we hebben naast dit lekkageprobleem nog iets wat erg op elkaar lijkt. Ik heet namelijk Reind : )

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 02 sep 2010, 09:38

330d m touring schreef: Ik heb origineel geen dakdragers op mijn kombi en heb soms het idee dat de afwatering hierdoor niet optimaal is.

Zou niet zo mogen zijn, Tourings zonder dakdragers, af fabriek, hebben nl. geen montagegaten in het dak voor dakrails. Als ze er later zijn afgehaald zou je die gaten kunnen afplakken.

Meer info in dit topic
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

330d m touring

Bericht door 330d m touring » 02 sep 2010, 09:52

Ze zijn er later niet afgehaald. Ik heb namelijk de originele optielijst van de auto en daar staat hij niet tussen. Maar ik denk zelf eigenlijk ook niet dat het hierdoor komt. Dan had hij zijn hele autoleven al moeten hebben gelekt en zou de comp lang geleden al stuk moeten zijn en was de bodem van de reservewiel bak ook wel verroest geweest.

De volgende verdacht is het electrische schuifdak. Deze functioneert sinds een half niet meer en kan me goed voorstellen dat bij hevige regenval er problemen kunnen ontstaan.

Reint

Bericht door Reint » 02 sep 2010, 10:21

Dat is inderdaad toevallig, Reind/t is niet echt een veel voorkomende naam volgens mij. Ik hoop dat je qua auto niet te veel overeenkomsten krijgt. Mijn automaatbak is net naar de eeuwige jachtvelden verhuist en dat gun ik echt niemand.

Over de lekkage. Ik heb mijn dakdragers er gewoon op en geen schuifdak. Lekkage of vochtopbouw(!) kan dus ook zonder deze opties. Het 'probleem' met de mk 4 computer is dat er ventilatieroosters aan de bovenkant zitten vlak boven de printplaat. Hier hoeft dan ook niet veel water in te druppelen om de computer kapot te maken.

Werkt je navigatie wel? Bij mij was deze namelijk helemaal de weg kwijt of deed het gewoon helemaal niet.

Je zou ook de navigatiecomputer (in de kofferbak links onder) kunnen bekijken. Als je de behuizing verwijderd kan je wel zien of de printplaat vochtuitslag heeft of niet.

B46 kan je waarschijnlijk wel aan een nieuwe (2ehands) helpen mocht hij kapot zijn. NIeuwe mk 4 computers zijn namelijk niet te betalen.

edit: dit hoeft natuurlijk niet het probleem te zijn ;)
Afbeelding - 330dAT

330d m touring

Bericht door 330d m touring » 02 sep 2010, 11:01

Ik schakel lekker handmatig dus moet het wel heel vreemd lopen wanneer mijn automaatbak stuk loopt.

Controleren of mijn navigatie werkt is erg lastig omdat mijn scherm flikkert en ik er niets op kan lezen dus selecteren. Voor de rest functioneert mijn radio en stuurbediening prima. De eerste x dat mijn scherm uitviel kwam het beeld een kwartiertje later weer even terug en heb toen snel een adres ingevoert. Hij was eerst wel een beetje van slag (pijltje draaide constant rondjes) maar later pakte hij hem weer op. Ook waren de kleuren op het scherm afwijkend.

Drie weken geleden heb ik overigens wel een dension lite ingebouwd voor mijn Iphone, zou dat ook een veroorzaker kunnen zijn van dit euvel?

MindWarp

Bericht door MindWarp » 18 sep 2010, 12:54

Beetje late reactie van mij maar ik neem aan dat je intussen die Dension er al wel een keer van tussen hebt gehaald om te kijken of het dan nog gebeurd? Kan zo maar aan die Dension liggen natuurlijk.

Het is bij mij in het afgelopen jaar ook 1 keer gebeurd. Daarna gelukkig niet weer maar ik verdenk de Dension, die ik er ook tussen heb, ervan dat die de boosdoener was. Gebeurd het weer dan is dat ding natuurlijk geschiedenis ... :roll:
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

bwiep

Bericht door bwiep » 29 sep 2010, 19:13

Pijltje ronddraaien en navigatie scherm uitvallen.

100% regen schade, dat is exact hetzelfde als bij mij.
Bij mij was de dakantenne van de telefoon installatie lek, zodoende liep het via dakverlaging naar de linker achterstijl en drupt het precies op het rooster van de navigatie.

Hoe erachterkomen... gewoon een half met de slang erop spuiten.

Daarnaast toen ik dit aan het onderzoeken was kreeg ik van de dealer te horen dat met regelmaat de afwatering slangen van het dakraam gaan dichzitten die komen in de bovenhoeken uit van je achterklep.
Misschien dat je die ook nog ffe kan controleren...

330d m touring

Bericht door 330d m touring » 04 okt 2010, 13:55

Bedankt voor de tip. Een keer de afwatering slangen doorspuiten kan dus zeker geen kwaad.

Er is als het goed is inmiddels een goede NAVI comp onderweg en hoop dus snel weer naar een niet flikkerend scherm te kijken.
Laatst gewijzigd door Gast op 04 okt 2010, 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, het is onnodig en onoverzichtelijk het direct voorgaande bericht te citeren!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”