EGR klep 118d
Geplaatst: 01 sep 2010, 12:36
Beste mensen.
Ik heb hier op het forum al verschillende dingen gelezen over het hele gebeuren met de bekende EGR klep.
Echter zijn mij een paar dingen nog niet duidelijk, omdat er nog weinig geschreven is over de e87.
Mijn 118d heeft 242000 km gereden. Nu brandt het motorlampje. Laten uitlezen, en het blijkt dat de EGR klep een storing heeft.
Afgelopen zaterdat heb ik de EGR klep gedemonteerd en schoon gemaakt. Het demonteren van de klep stelt niks voor, dit is redelijk eenvoudig zelf te doen. Het viel mij overigens nog mee hoe veel vuil er in zat, ik heb wel foto's gezien waar dit veel erger was. Het vuil wat er wel zat was lastig te verwijderen, maargoed, na wat poetsen zag hij er weer blinkend uit!
Goed, het hele geval weer gemonteerd en aangesloten, maar nu brandt het lampje nog steeds.
Nu heb ik enkele vragen
1. De klep zelf heb ik getest of deze goed werkt, door deze heen en weer te bewegen toen hij gedemonteerd was. Het viel mij op dat dit nogal zwaar ging, of is dit normaal?
2. Is het verstandig het spruitstuk nu ook te gaan schoonmaken? (lijkt mij iets moeilijker om te doen dan de EGR)
3. Of werkt de EGR klep wellicht weer zoals het hoort, maar moeten de foutcodes gereset worden bij de garage?
Alvast bedant voor de reacties.
En als er vragen zijn mbt de EGR klep van een E87, hoor ik het wel, ik heb me er redelijk in verdiept :p
Ik heb hier op het forum al verschillende dingen gelezen over het hele gebeuren met de bekende EGR klep.
Echter zijn mij een paar dingen nog niet duidelijk, omdat er nog weinig geschreven is over de e87.
Mijn 118d heeft 242000 km gereden. Nu brandt het motorlampje. Laten uitlezen, en het blijkt dat de EGR klep een storing heeft.
Afgelopen zaterdat heb ik de EGR klep gedemonteerd en schoon gemaakt. Het demonteren van de klep stelt niks voor, dit is redelijk eenvoudig zelf te doen. Het viel mij overigens nog mee hoe veel vuil er in zat, ik heb wel foto's gezien waar dit veel erger was. Het vuil wat er wel zat was lastig te verwijderen, maargoed, na wat poetsen zag hij er weer blinkend uit!
Goed, het hele geval weer gemonteerd en aangesloten, maar nu brandt het lampje nog steeds.
Nu heb ik enkele vragen
1. De klep zelf heb ik getest of deze goed werkt, door deze heen en weer te bewegen toen hij gedemonteerd was. Het viel mij op dat dit nogal zwaar ging, of is dit normaal?
2. Is het verstandig het spruitstuk nu ook te gaan schoonmaken? (lijkt mij iets moeilijker om te doen dan de EGR)
3. Of werkt de EGR klep wellicht weer zoals het hoort, maar moeten de foutcodes gereset worden bij de garage?
Alvast bedant voor de reacties.
En als er vragen zijn mbt de EGR klep van een E87, hoor ik het wel, ik heb me er redelijk in verdiept :p