Pagina 1 van 1

De BMW X6M M6XR

Geplaatst: 03 sep 2010, 15:34
door BMW Nieuws
Afbeelding
Normaal gesproken leven onze Duitse vrienden van Manhart zich voornamelijk uit op BMW M3’s, maar dit keer werd het kennelijk tijd voor een nieuwe uitdaging. Zij grepen de sterkste X6 bij zijn lurven, gaven hem een extra vermogensboost, en doopten hem om tot BMW X6M M6XR.

Met een standaardvermogen van 555 pk komt de X6M al aardig van zijn plek, maar na een kuurtje bij Manhart heb je 687 pk onder je motorkap brommen, garant voor leuke laagvliegacties.
De M6XR heeft 4,7 tellen nodig om de 100 km/u te bereiken, en als je je rechtervoet daarna stug naar beneden houdt is het pas gedaan met de pret bij 319 km/u.

Aan de buitenkant verandert er vrij weinig aan de X6, afgezien van een paar lekkere zwarte 23″ jetsers. In tegenstelling tot vele andere tuners gaat Manhart dus puur voor functionaliteit. Een hele verademing als je het mij vraagt.
Gelukkig hebben ze wel wat gedaan aan een veelgehoord kritiekpunt van de X6M: het uitlaatsysteem. Standaard klinkt dit nogal tam, maar Manhart monteert er een geheel eigen RVS-uitlaatsysteem met 4x 90 mm pijpjes onder, ongetwijfeld met een rauwer geluid.

De X6 wordt 30 mm lager bij de grond gezet, en om het 2380 kg zware bakbeest van een vaartje van 300+ bij overstekende omaatjes of anderssoortig tuig te kunnen laten remmen, worden er een paar extra grote ho-ijzers gemonteerd: 395 mm voor, en 375 mm achter.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bron: Autoblog

Re: De BMW X6M M6XR

Geplaatst: 03 sep 2010, 15:39
door Dnl
Denk dat deze beter in de smaak valt dan de X6 van ENCO Exclusive :p...

Re: De BMW X6M M6XR

Geplaatst: 03 sep 2010, 17:46
door Verheeske
ik vind de zijkant er zo op de foto uit zien als een grote grijze vlakte... weinig contrast of mooie lijnen te zien, maar wellicht ligt dat aan de foto