Nieuw interieur. Stoelverwarming e92 activeren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
m5power

Nieuw interieur. Stoelverwarming e92 activeren

Bericht door m5power » 05 okt 2010, 18:14

Goedenavond,

ik zal me kort voorstellen: ik heb ongeveer een halffjaar geleden een 320d coupe E92 gekocht. auto is Montego blauw en voorzien van veel fijne opties maar ik miste mijn leder interieur nu heb ik een interieur gekocht met electrische verstelling en stoelverwarming. Ik had niet de juiste bekabeling dus heb stroom moeten trekken voor de electrische verstelling van de stoelen. deze werken ook (dit is niet via de zekeringskast gebeurd maar via de aansteker). Het bedieningspaneel is aangepastvoor de stoelverwarming en is ingelezen in de computer maar de stoelen communiceren niet met de knoppen. (de knopen brande wel maar slaan naar 3 seconde uit)Nu is mij verteld dat het komt omdat ik niet de goede zekeringskast zou hebben. ik zou dus nog een andere zekeringskast moeten kopen a 240 euro. Klopt dit??? ik heb het gevoel dat er nog een draad getrokken zou moeten worden of iets dergelijks wie o wie kan mij helpen of duidelijkheid verschaffen??

alvast bedankt Mvg Nick

KJ_bmw

Re: Nieuw interieur. Stoelverwarming e92 activeren

Bericht door KJ_bmw » 06 okt 2010, 18:30

Heb je ook can-bus (stoelen met memory) of een signaal draad tbv de verwarming (bij stoelen zonder memory) getrokken naar de stoelen? Dit is voor zover ik kan zien in ieder geval nodig. Mocht je stoelen zonder memory hebben dan moet er ook nog een extra geschakelde plus naar de stoelen gelegd worden.
Zonder deze bedrading gaat eea sowieso niet werken. Hiernaast zou ik de voeding van je stoelen snel veranderden, de stoelen kunnen per stuk zo'n 25A trekken en dit is veel te veel voor de voeding van je sigaretten aansteker.
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

m5power

Bericht door m5power » 06 okt 2010, 19:53

Ik heb de can-bus aangesloten maar dit is denk ik overbodig omdat ik geen memmory seats heb. ik zou dus nog en draad moeten trekken!? De jongen die het heeft aangesloten denkt dat er een andere zekeringkast in moet om door te lussen maar in mijn zekerigkast maar er Zitten wel openingen voor de stoelverwarming.. Ik moet dus ook de kabels van de aansteker af halen denk je!? Gr. Nick

m5power

Bericht door m5power » 06 okt 2010, 19:57

Er Zit overigens maar 1 stoel op de aansteker de bijrijders stoel zit op een grote kabelboom bijdehand zekeringkast wel extra afgezekerd.. Een signaal draad zou genoeg zijn dus!? Hij heeft volgens mij 2 plus kabels getrokken een min en een can-bus die dus overbodig is..

gejeeke

Bericht door gejeeke » 22 jan 2012, 15:12

Zekeringen kast vervangen heeft geen nut, denk ik dan want de zekeringen kast is de( junctionbox) hier kan orgineel gewoon stellers bij geplucht worden en uiteraard programmeren. het wel aan kan liggen is de bedrading. zoek is het schema op en kijk welke draad kleuren erop komen en jij al daar heen gehaald heb. het paneel Onder je kachel bediening al vervangen lees ik is de ook Geprogrameerd als na jouw zoja eerst bedrading controleren

Mvg Rene

Ps. Can bus wel aan sluiten als ik me niet vergis zitten er een regeleenheid onder de stoel .
Bmw Maakt Rijden Racen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”