Bmw E36 316I / ombouwen tot / 318IS
Geplaatst: 18 nov 2010, 01:49
Beste BMW Fans!!
Al een tijdje loop ik met het idee rond om mijn 316i te voorzien van een krachtigere motor. Nou ben ik na vanavond eigenlijk helemaal om.
Het moet naar mijn mening een 318IS worden ( m42/m44 ) Wat is de betere optie neem aan de m44. Ik ben zelf best handig met mijn 316I, en heb waarschijnlijk de beschikking over een brug en al het benodigde gereedschap. Geduld heb ik echter noch nooit gehad
Nu is mijn vraag wie heeft hier ervaring mee? Is het echt plug&play?
Ik las eerder deze avond dat ik toch het een en ander moet veranderen zoals:
Achteras/diff is dit ook zelf te doen? En hoezeer is dit nodig?
Moet de gehele transmissie ook vervangen worden? En zoniet, heb ik dan een kortere versnelling?
Uitlaat hoefde meende ik niet, las iets over het 1-2-4 disign
Kabelboom moet ook zo aan te sluiten zijn?
DME?
Zijn er dan nog dingen die ik vergeet, wil wel weten waar ik aan begin. ( voorzover mogelijk )
Wat betreft het blok, waar moet ik opletten? Neem aan dat ik het blok zo compleet mogelijk moet kopen ( LM-Meter/Bobine?dynamo ) Ik wil niet thuiskomen met het probleem van een ander.
Volgens de RDW moet het in iedergeval geen probleem zijn..
Hoop dat iemand mij wat kan aanvullen,, tot nu toe is het gewoon een spannend idee en ik zoek dus gewoon zoveel mogelijk info, maar mocht ik de stap toch nemen hou ik iedereen natuurlijk op de hoogte.
Nou gooi de reacties hieronder maar neer
Al een tijdje loop ik met het idee rond om mijn 316i te voorzien van een krachtigere motor. Nou ben ik na vanavond eigenlijk helemaal om.
Het moet naar mijn mening een 318IS worden ( m42/m44 ) Wat is de betere optie neem aan de m44. Ik ben zelf best handig met mijn 316I, en heb waarschijnlijk de beschikking over een brug en al het benodigde gereedschap. Geduld heb ik echter noch nooit gehad
Nu is mijn vraag wie heeft hier ervaring mee? Is het echt plug&play?
Ik las eerder deze avond dat ik toch het een en ander moet veranderen zoals:
Achteras/diff is dit ook zelf te doen? En hoezeer is dit nodig?
Moet de gehele transmissie ook vervangen worden? En zoniet, heb ik dan een kortere versnelling?
Uitlaat hoefde meende ik niet, las iets over het 1-2-4 disign
Kabelboom moet ook zo aan te sluiten zijn?
DME?
Zijn er dan nog dingen die ik vergeet, wil wel weten waar ik aan begin. ( voorzover mogelijk )
Wat betreft het blok, waar moet ik opletten? Neem aan dat ik het blok zo compleet mogelijk moet kopen ( LM-Meter/Bobine?dynamo ) Ik wil niet thuiskomen met het probleem van een ander.
Volgens de RDW moet het in iedergeval geen probleem zijn..
Hoop dat iemand mij wat kan aanvullen,, tot nu toe is het gewoon een spannend idee en ik zoek dus gewoon zoveel mogelijk info, maar mocht ik de stap toch nemen hou ik iedereen natuurlijk op de hoogte.
Nou gooi de reacties hieronder maar neer