cv linksvoor werkt niet na vervangen relais gm5
cv linksvoor werkt niet na vervangen relais gm5
Vandaag ben ik een paar uur bezig geweest met het vervangen van de cv relais van het gm5 moduul, nu reageert hij wel weer goed bij het bedienen van de sleutel alleen de bestuurdersportier doet maar voor de helft mee hij gaat wel op slot maar niet van slot...
Voor ik aan het soldeer avontuur begon werkte ze allemaal nog even goed, soms ging de binnenverlichting wel aan maar de deuren niet van het slot, dat is nu opgelost.
Het zou wel heel toevallig zijn als toevallig vandaag mijn cv motortje kapot is gegaan.
Iemand een idee??
Voor ik aan het soldeer avontuur begon werkte ze allemaal nog even goed, soms ging de binnenverlichting wel aan maar de deuren niet van het slot, dat is nu opgelost.
Het zou wel heel toevallig zijn als toevallig vandaag mijn cv motortje kapot is gegaan.
Iemand een idee??
Re: cv linksvoor werkt niet na vervangen relais gm5
Ik denk dat je een printbaan gesloopt hebt tijdens het verwijderen van de relais.
De printplaat is nogal gevoelig en je hebt in no time iets kapot.
Je kunt me een persoonlijk bericht sturen als je hem gerepareerd wil hebben![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
De printplaat is nogal gevoelig en je hebt in no time iets kapot.
Je kunt me een persoonlijk bericht sturen als je hem gerepareerd wil hebben
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Laatst gewijzigd door JdM op 12 mei 2012, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja dat zou best eens kunnen, moet wel zeggen dat ik er de tijd voor heb genomen en erg voorzichtig ben geweest, maar er kan altijd wat fout zijn gegaan natuurlijk.
Ben bang dat ik nu de cv motoren links en rechts zal moeten ruilen om uitsluitsel te geven.
Ben bang dat ik nu de cv motoren links en rechts zal moeten ruilen om uitsluitsel te geven.
Motoren ruilen hoeft niet, meten of er spanningsverschil is tijdens het openen sluiten geeft ook genoeg info.
Eerst meten aan de "goede" kant hoeveel spanning er aankomt bij de motor, dan andere kant checken. Dan weet je snel genoeg of het een probleem met de cv motor is of met de aansturing.
(Ik hoop voor je dat de motor kapot is)
Eerst meten aan de "goede" kant hoeveel spanning er aankomt bij de motor, dan andere kant checken. Dan weet je snel genoeg of het een probleem met de cv motor is of met de aansturing.
(Ik hoop voor je dat de motor kapot is)
Hoi,
Ik had dus wel zeker aantal printbaantjes gesloopt. Maar, opgelost. Alles werkt weer.
Kijk maar eens naar dit onderwerp: " GM5 comfort module gefixt, maar nog niet helemaal" of zoek op mijn naam.
Er staan plaatjes van de pinnetjes die jet met elkaar moet verbinden om te fixen.
Succes,
Wooter
Ik had dus wel zeker aantal printbaantjes gesloopt. Maar, opgelost. Alles werkt weer.
Kijk maar eens naar dit onderwerp: " GM5 comfort module gefixt, maar nog niet helemaal" of zoek op mijn naam.
Er staan plaatjes van de pinnetjes die jet met elkaar moet verbinden om te fixen.
Succes,
Wooter
Thanx wooter ga er gelijk achteraan, had al wat elec schema's bij de dealer vandaan maar daar heb ik nog niks mee gedaan wegens het ontbreken van de pin nummers op het schema van de zke... Ik zat er al aan te denken om de pinnen van de relais door te verbinden maar was bang dat dan het signaal te zwak zou worden... De situatie is nu namenlijk nog zo dat ik er wel even mee kan leven maar het moet natuurlijk niet nog erger worden.
Mvg Theo
Mvg Theo
Heb net nog even de plaatjes bekeken die je hebt gepost, dus denk dat ik zondag wel weer even zoet ben met de gm5.
Meten is weten...
Jammer wilde zondag eigenlijk m'n lederen interieur inbouwen zie ik morgen ga halen, mischien lukt t allebei...
In ieder geval hartelijk dank heb er weer een beetje vertrouwen in dat het mischien toch nog goed gaat komen.
M.v.g Theo
Meten is weten...
Jammer wilde zondag eigenlijk m'n lederen interieur inbouwen zie ik morgen ga halen, mischien lukt t allebei...
In ieder geval hartelijk dank heb er weer een beetje vertrouwen in dat het mischien toch nog goed gaat komen.
M.v.g Theo
Theo,
Nog gelukt met die printplaat?
Wooter
Nog gelukt met die printplaat?
Wooter
Helaas!!! Ik heb alle punten op de printplaat die aan elkaar verbonden horen te zijn volgens het lijstje waar je op hebt gewezen maar dat mocht niet baten, de storing bleef het zelfde.
Toen maar weer het gm5 moduul op tafel gelegd en alle punten nogmaals gecontroleerd maar alles was goed, nog een keer goed naar de foto's gekeken en op een van de foto's staat aangegeven welke lijnen onderbroken waren bij diegene van wie dat gm5 moduul was, daarop stond een lijn die niet in het lijstje stond, die ook doorverbonden en nog een keer proberen...
Toen was er een flits en dag gm5!!!
Vandaag een ander moduul geplaatst en alles werkt weer!! En hij is nog niet eens geprogrammeerd, alleen de regensensor moet nog geinitialliseerd worden.
Heb wel m'n sleutels moeten inleren maar dat kun je makkelijk zelf doen.
Ik ga vrijdag bij de dealer langs voor de regensensor.
Toch bedankt voor de handleiding, heb het in ieder geval geprobeerd.
Gr Theo
Toen maar weer het gm5 moduul op tafel gelegd en alle punten nogmaals gecontroleerd maar alles was goed, nog een keer goed naar de foto's gekeken en op een van de foto's staat aangegeven welke lijnen onderbroken waren bij diegene van wie dat gm5 moduul was, daarop stond een lijn die niet in het lijstje stond, die ook doorverbonden en nog een keer proberen...
Toen was er een flits en dag gm5!!!
Vandaag een ander moduul geplaatst en alles werkt weer!! En hij is nog niet eens geprogrammeerd, alleen de regensensor moet nog geinitialliseerd worden.
Heb wel m'n sleutels moeten inleren maar dat kun je makkelijk zelf doen.
Ik ga vrijdag bij de dealer langs voor de regensensor.
Toch bedankt voor de handleiding, heb het in ieder geval geprobeerd.
Gr Theo
Alles werkt weer en t leer zit erin!!!