Rammelende portieren binnenzijde auto

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Lex

Rammelende portieren binnenzijde auto

Bericht door Lex » 21 nov 2010, 12:18

Hoi,

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor een wat irritant probleem. Sinds enige tijd rammelen de handgrepen aan de binnenzijde van mijn auto steeds meer. Eerst was dit bij klinkerwegen goed hoorbaar, maar nu ook op de snelwegen een irritante rammel van beide portieren.

Het betreft mijn BMW, e46, 330Ci bouwjaar 2000 (zie showroom hieronder)

De rammel lijkt te komen van de armsteun van beide portieren. Mijn portieren hebben houtinleg. Ik heb het idee dat het daar vandaan komt. Als ik namelijk met met mijn arm leun op de armsteun van de bestuurdersdeur, dan hoor ik daar geen rammel meer. Als ik aan het rijden ben en de rammel hoor aan de passagiersdeur, dan kan ik die rammel eenvoudig laten stoppen door met één vinger tegen die armsteun aan te drukken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb getracht die armsteun te demonteren om evnt wat schuim oid in de binnenzijde aan te brengen, maar de armsteun lijkt één geheel met de binnenbekleding te zijn. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, want dit irritante gerammel kan natuurlijk niet. :)
Afbeelding
Afbeelding leadfoot syndrome :>
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 320i M Touring
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 330Ci Coupé

ultrAslan

Re: Rammelende portieren binnenzijde auto

Bericht door ultrAslan » 21 nov 2010, 12:39

portierkaartem los halen.. en dan de handgrepen via de achterzeide vast schroeven.. ze zullen wel los getrild zijn.. begin daar maar eerst mee :D kijken of het wat brengt
Liever een ster in de voorruit dan op de motorkap !!

mantisnl

Bericht door mantisnl » 22 nov 2010, 13:23

Probeer deze DIY eens. Heeft bij mij een hele hoop 'rammeltjes' verholpen.

spitf

Bericht door spitf » 29 apr 2011, 11:10

Heeft er iemand ook last van rammelende handgrepen die achteraan in de dakhemel geschroefd zitten?
Op kasseiwegen maken ze een irritant geluid. Zijn ze 'versleten' of hangen ze gewoon los?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”