Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Geplaatst: 30 jan 2011, 17:16
Goedendag,
bij deze stel ik mijzelf voor.
Mijn naam is Kevin en ben 21 jaar. Fulltime monteur bij Opel. Rij nu 3 jaar rond in een Renault, en wil de overstap gaan maken naar BMW.
Was druk op zoek in Duitsland naar een Audi S3 uit 2002/2003. Echter heb ik eerder al naar een BMW E46 zitten kijken. De voorkeur ging uit naar een 330. Dit plan heb ik laten varen, ik zocht voornamelijk een handbak en cabriolet. Deze combinatie tref je naar mij weten weinig in NL, omdat er vaak een automaat gekoppeld zit aan deze motor.
Echter kreeg ik donderdagavond een klus voor mijzelf, een 2000 330i sedan. Toen ik hem naar binnen reed had ik zoiets bijmezelf, van een sedan, wel lekker veel ruimte. Het was een handbak, precies wat ik wil. Ik heb 2 raamgeleiders moeten vervangen omdat de linker haperde, en de rechter helemaal niks meer deed.
De man kwam zijn auto ophalen, en het bleek dat die de auto weg wou doen. De eigenaar voetbalde in Zweden, en reed met de auto op en neer van Nederland hiernaartoe. Hij heeft nu een contract getekent bij een engelse voetbalclub, waar hij een auto krijgt. De jongen heeft hem overgenomen van zijn vader, die eerste eigenaar betreft.
Ben vandaag wezen proefrijden en heb alle papieren in kunnen zien. De originele aankoopnota zat er nog bij. Altijd netjes bij Ekris in Zeist in onderhoud geweest. Morgenavond komt die langs, zodat ik de auto nog eenmaal op de brug kan bekijken.
Ik vraag jullie om advies, ook wat betreft de prijs te bepalen.
Pluspunten:
- De motor in combinatie met handbak.
- Netjes dealeronderhouden, aantoonbaar. (Ondertussen 204000 km op de teller)
- Aparte set winterwielen, aparte set originele BMW zomerwielen.
- Redelijk nette staat, in en exterieur. Hij bevat natuurlijk wel wat steenslag, en her en der een krasje. Grootste kras loopt van ra scherm tot rv portier, echter is dit een dunne kras.
- Schuif/Kanteldak elektrisch.
Minpunten:
- Karig uitgevoerd, geen xenon, geen leder, geen cruisecontrol, geen MF stuurwiel, geen clima, een originele casettespeler, wel met een dension gateway 100 erop aangesloten.
- Airbaglampje brandt, dit komt omdat de zijairbags eruit zijn geweest omdat ik de raamgeleiders heb vervangen. Naar eigen zeggen brande het lampje daarvoor soms. Hij heeft hier een aantal keer naar laten kijken bij ekris. Een foutmelding op de gordelspanner LV. Zijn deze 2ehands makkelijk te verkrijgen en zo nee, wat kost dit bij de dealer?
- Winterbanden aan de achterzijde moeten vervangen worden na dit seizoen. niet echt een probleem, doe ik zelf.
Het grootste gemis vind ik eigenlijk cruisecontrol. Is dit OEM makkelijk te realiseren? Wat is hiervoor nodig?
Wat is een realistische prijs voor zo'n auto?
Morgen kijk ik hem na op de brug, zal de speling controleren op de draagarmen, kijken of het blok droog is, en of het subframe achter niet scheurt op de carroserie. Als dit in orde is wil ik eigenlijk gaan onderhandelen over de prijs. De vraagprijs ligt rond de 8000
bij deze stel ik mijzelf voor.
Mijn naam is Kevin en ben 21 jaar. Fulltime monteur bij Opel. Rij nu 3 jaar rond in een Renault, en wil de overstap gaan maken naar BMW.
Was druk op zoek in Duitsland naar een Audi S3 uit 2002/2003. Echter heb ik eerder al naar een BMW E46 zitten kijken. De voorkeur ging uit naar een 330. Dit plan heb ik laten varen, ik zocht voornamelijk een handbak en cabriolet. Deze combinatie tref je naar mij weten weinig in NL, omdat er vaak een automaat gekoppeld zit aan deze motor.
Echter kreeg ik donderdagavond een klus voor mijzelf, een 2000 330i sedan. Toen ik hem naar binnen reed had ik zoiets bijmezelf, van een sedan, wel lekker veel ruimte. Het was een handbak, precies wat ik wil. Ik heb 2 raamgeleiders moeten vervangen omdat de linker haperde, en de rechter helemaal niks meer deed.
De man kwam zijn auto ophalen, en het bleek dat die de auto weg wou doen. De eigenaar voetbalde in Zweden, en reed met de auto op en neer van Nederland hiernaartoe. Hij heeft nu een contract getekent bij een engelse voetbalclub, waar hij een auto krijgt. De jongen heeft hem overgenomen van zijn vader, die eerste eigenaar betreft.
Ben vandaag wezen proefrijden en heb alle papieren in kunnen zien. De originele aankoopnota zat er nog bij. Altijd netjes bij Ekris in Zeist in onderhoud geweest. Morgenavond komt die langs, zodat ik de auto nog eenmaal op de brug kan bekijken.
Ik vraag jullie om advies, ook wat betreft de prijs te bepalen.
Pluspunten:
- De motor in combinatie met handbak.
- Netjes dealeronderhouden, aantoonbaar. (Ondertussen 204000 km op de teller)
- Aparte set winterwielen, aparte set originele BMW zomerwielen.
- Redelijk nette staat, in en exterieur. Hij bevat natuurlijk wel wat steenslag, en her en der een krasje. Grootste kras loopt van ra scherm tot rv portier, echter is dit een dunne kras.
- Schuif/Kanteldak elektrisch.
Minpunten:
- Karig uitgevoerd, geen xenon, geen leder, geen cruisecontrol, geen MF stuurwiel, geen clima, een originele casettespeler, wel met een dension gateway 100 erop aangesloten.
- Airbaglampje brandt, dit komt omdat de zijairbags eruit zijn geweest omdat ik de raamgeleiders heb vervangen. Naar eigen zeggen brande het lampje daarvoor soms. Hij heeft hier een aantal keer naar laten kijken bij ekris. Een foutmelding op de gordelspanner LV. Zijn deze 2ehands makkelijk te verkrijgen en zo nee, wat kost dit bij de dealer?
- Winterbanden aan de achterzijde moeten vervangen worden na dit seizoen. niet echt een probleem, doe ik zelf.
Het grootste gemis vind ik eigenlijk cruisecontrol. Is dit OEM makkelijk te realiseren? Wat is hiervoor nodig?
Wat is een realistische prijs voor zo'n auto?
Morgen kijk ik hem na op de brug, zal de speling controleren op de draagarmen, kijken of het blok droog is, en of het subframe achter niet scheurt op de carroserie. Als dit in orde is wil ik eigenlijk gaan onderhandelen over de prijs. De vraagprijs ligt rond de 8000