Pagina 1 van 1

Vraagie

Geplaatst: 25 feb 2011, 18:10
door Roept u Maar
Goedenavond,

Heb een BMW 320D 2004 Touring,ik heb daar een set wielen voor de zomer wat bestaat uit een breedteset 18 inch.
Toch ben ik niet helemaal tevreden over de achterste wielen,die zou ik graag verder naar buiten willen hebben.

Maar is het verstandig om met 200PK achterwiel aangedreven auto,met opvul ringen te gaan werken,of is daar ook aan andere oplossing voor?

Patrick :?

Re: Vraagie

Geplaatst: 25 feb 2011, 22:50
door zneek
Zeker? Hoe zit het dan met een 300+pk RWD E92 335i? Ik wil mijn achterwielen ook wel een 0.5cm verder naar buiten. Maar volgens de BMW dealer en lokale velgenboer is het niet verstandig....

Re: Vraagie

Geplaatst: 25 feb 2011, 23:36
door Martijnvb
Laat ik het zo verwoorden: op m5board rijdt de helft van de members rond met spacers op een E60 M5. Ik heb daar nog nooit gelezen dat het problemen gaf.

Zelf heb ik geen technische kennis hierover dus durf ik je geen uitsluitsel te geven, maar aan de hand van bovenstaande observatie LIJKT het me veilig...

Re: Vraagie

Geplaatst: 26 feb 2011, 03:35
door Stefan73
Ik heb spacers van 10mm op de achterwielen liggen (258pk). Tot op heden heb ik nog geen enkel probleem er mee gehad, maar moet er wel bij zeggen dat ik de auto nog niet zo lang heb. Het was wel een probleem om passende wielsloten te verkrijgen. Je zit dan namelijk te kijken met twee verschillende lengtes (voor en achter). Bij mij hebben ze dat opgelost door er een stukje van af te zagen.

Re: Vraagie

Geplaatst: 26 feb 2011, 09:08
door bjornc
Darudevampire schreef:Ja hoor, met een setje goede spacers moet dit geen enkel probleem vormen. (TMP bijvoorbeeld)

Ik weet niet hoe ver je hem verder naar buiten wilt hebben?
Volgens mij is de keuze van de verlengde bouten belangrijker als het merk spoorverbreders.
Als je gewoon een nette set koopt, met een goede set bouten moet het kunnen.
De spacer vangt de kracht van het verbreedden niet op, maar de bouten.

Re: Vraagie

Geplaatst: 27 feb 2011, 09:11
door thamoosio
Eens..

Ik heb op mijn Ibiza cupra ook TMP spacers gehad, en de bijgeleverde bouten zorgen ervoor dat de krachtverdeling overeenkomt met de originele situatie (of nagenoeg, want helemaal lijkt me natuurkundig gezien bijna onmogelijk).

Het betrof daar zelfs 15mm per kant, dus 30mm op de as. Veel meer was niet meer mogelijk binnen de wetgeving (die voorschrijft dat je as niet meer dan x % verbreed mag worden t.o.v. de originele situatie.

Maar als jij een 320d 20mm verbreed op de as (dus 10mm per kant) en je doet dit met een degelijke set inc bouten, dan hoef je echt geen rare dingen te verwachten. Alleen als je dagelijks rijdt alsof op een circuit óf offroad, dan zou je kunnen overwegen het niet te doen.

Re: Vraagie

Geplaatst: 27 feb 2011, 09:13
door thamoosio
Kijk ook eens http://www.bmwportal.nl/showroom-f276/e ... 15814.html

Je zou eens aan MarcelGT zijn ervaringen kunnen vragen.

Re: Vraagie

Geplaatst: 07 mar 2011, 12:32
door Griffendahl
thamoosio schreef:Alleen als je dagelijks rijdt alsof op een circuit óf offroad, dan zou je kunnen overwegen het niet te doen.
En dan nog ?? Bij Porsche racen ze ook gewoon met spacers op de wielen...

Re: Vraagie

Geplaatst: 11 mar 2011, 12:58
door thamoosio
Overwegen zeg ik ook.. De krachten die bij dat soort gebruik vrij komen zijn anders (en groter) en daarbij is het nog van groter belang dat je goede spullen hebt. Die Van Splunteren weet echt wel wat de limieten zijn en hoe ver ze kunnen gaan met welke spullen en setup. Als je veilige marges wil houden en niet teveel geld uitgeeft aan de spacers, zou ik bij dergelijk gebruik aanraden om het niet te doen.

Ben benieuwd of ik het nu beter heb verwoord. In de eerste reactie geef ik al aan dat ík geen problemen zie met een setup met spacers als je maar goeie spullen koopt.

Re: Vraagie

Geplaatst: 05 apr 2011, 21:10
door ramonE90
ook heb spacers van 1 cm op mn 18'' breedset. k heb wel spacers met asverlengers, anders draagt het wiel alleen op de 5 bouten