Pagina 1 van 1
topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 26 feb 2011, 22:33
door peet330d
heb vandaag eens een stukje Duitse autobahn gedaan met de 330D automaat, ik had op een moment 220 op de teller zonder kickdown, maar heb de kickdown verder niet gebruikt, omdat de afslag er was waar ik af moest.
Mijn vraag is dan ook maakt het nog veel uit als je de kickdown op topsnelheid gebruikt of komt de max snelheid er ook uit zonder kickdown.
Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 26 feb 2011, 23:09
door peet330d
Bedankt Jurgen, ik weet ik niet wat er exact gebeurt met de kickdown maar ik dacht dat er misschien nog extra brandstof wordt ingespoten.
Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 27 feb 2011, 20:08
door Ronald Schuit
Je hebt ook nog een sport stand
Ik vraag me altijd af de sportstand nou zoveel doet tijdens accelereren heb wel het idee dat hij iets hoger in toeren blijft :?
Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 27 feb 2011, 20:10
door Griffendahl
Daar heb je dus precies wat die doet

Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 27 feb 2011, 21:10
door chrisE46
Wel eens een oud cliootje automaat gehad, had ook een "sport" stand, idd haald ie langer door in toeren..
Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 27 feb 2011, 21:34
door peet330d
met de sportstand was ik bekend, wist van de kickdown niet dat hij terugschakelde, maar dacht dat hij meer toevoegde aan vermogen. Begreep uit het boekje dat de max snelheid wordt gehaald uit de D stand,maar niet of dit met of zonder kickdown is.
Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 27 feb 2011, 21:44
door peet330d
vond nog iets nieuws in het duitse boekje,
Hierin staat dat de maximale acceleratie en topsnelheid bereikt worden in kickdown stand, dus mijn vraag is nogmaals wie kan dit beamen??
Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 27 feb 2011, 22:24
door Hansv
Ha, die Peet330d;
De kickdownfunctie voegt enkel iets toe als je wilt versnellen; dan wordt er door de automaat voor gezorgd dat de voor maximale trekkracht gunstigste versnelling wordt gekozen. De versnelling waarin de hoogste topsnelheid wordt gehaald zal bij een automaat meestal de hoogste zijn en als je eenmaal zo snel rijdt kun je met terugschakelen geen winst meer boeken. Misschien dat zo'n effect nog wel optreedt bij die nieuwe achttraps automaten als daar de hoogste versnellingen te lang zijn om de top in te halen omdat de weg bijvoorbeeld niet helemaal vlak is en er met een lagere versnelling wel die hogere top wordt bereikt. Maar de kickdown is dus niet meer dan een effect, geen mechanische of electronische toevoeging of zoiets.
Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 27 feb 2011, 22:40
door peet330d
hoi Hans, bedankt voor de reactie, toch anders dan het boekje zegt, maar ik zal het toch maar zelf een keer testen als ik weer de Duitse autobahn op ga.

Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 27 feb 2011, 22:47
door Richel88
Peet,
Heb laatst een flink stuk op de autobahn zitte kneuren voor vakantie, en top snelheid haal je ook zonder de kickdown te gebruiken

maakt voor de top niet uit.
Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 27 feb 2011, 22:58
door peet330d
had je voor de laatste kilometers veel tijd nodig om te halen?
ik had n.l. zelf het idee dat hij vanaf 220 niet echt meer doorliep.
Re: topsnelheid met of zonder kickdown
Geplaatst: 27 feb 2011, 23:01
door Richel88
Nee liep nog lekker door, tot 240 - 250 toen was de ruimte op, maar kon nog wel harder ;
- Spoiler: Laat zien
