Sleep, Eat, Drift - 19 maart
Geplaatst: 02 mar 2011, 01:19
"Sleep, Eat, Drift"
- DriftDay op 19 maart 2011 te Weeze -

Ben je afgelopen winter dwars gegaan door de sneeuw? Was het leuk?! Doe het nu op een supernat wegdek waar je zeer minimale schade hebt aan je banden. In Weeze is er een driftparcours van circa 1.300 meter lang !
Bijna elke meter kan je dwars nemen en dit in alle veiligheid! ^-^
Wanneer?
Zaterdag 19 maart 2011
Waar?
Weeze Airbase klik
Waarom?
- Omdat je auto kunnen beheersen op momenten dat 'ie (onverwacht) uitbreekt een serieus verbetering is van je rijcapaciteiten.
- Omdat leren driften op de openbare weg vooreerst moeilijk, strafbaar en gevaarlijk is.
- Omdat leren driften op een afgesloten parcours met ruimte voor missers onstpannen gebeurt, 100% pure fun is én ook nog eens veel meer aanleert dan op de openbare weg.
- Omdat je bijna nooit aaneensluitende bochten kan leren driften tenzij op 'n specifiek event. Hier is een overvloed aan aaneensluitende bochten!
- Gewoon omdat het dikke fun is om met een erg kleine bende forummers de discipline van het driften spelenderwijs, veilig maar wel met garantie op (duidelijke) improvement aan te leren.
- Omdat deze locatie normaal bezet is door proffesionele drifters die met krel RWD's komen oefenen en niet zo nauw kijken.
Slijtage?
Driften kan zeer slijtig zijn voor de banden. Dit is niet het geval te Weeze! Je kan makkelijk aankomen met redelijke banden, deze niet vervangen en een hele dag door driften en zonder te vervangen terug naar huis rijden! Dat wil al iets zeggen! We zorgen ervoor dat de baan continu nat ligt en de tarmac te Weeze is simpelweg heel goed. Ik verzeker u een zeer minimale slijtage. Niettegenstaande is het aan te raden om een extra set velgen te voorzien! Wees voorbereid aub.
Welke auto's?
Zo goed als elke wagen leent zich er goed toe ... zolang deze achterwielaangedreven is. Sommige 4WD of FWD laten ook het kontje los in snel genomen bochten, maar aanhoudend powersliden is daarmee bijna niet mogelijk, bij de meeste zelfs pertinent onmogelijk. Dus best achterwiel aangedreven wagens (RWD).
"Heb ik een sperdifferentieel nodig?"
Het helpt (hard), maar het is geenszins noodzakelijk en perfect mogelijk zonder sperdifferentieel. Meer nog : als je 't kan leren met een auto zonder (wat moeilijker is, zoveel is zeker), dan kan je 't zeker met een auto mét sper.
"Heb ik een auto met benzinemotor nodig?"
Het helpt, maar het is evenmin noodzakelijk als een sperdifferentieel nodig is. Ook hier geldt: als je 't kan met een diesel (doorgaans tragere gasrespons, beperkt toerentalbereik), wat moeilijker is dan met een goed aan het gas hangende benzine, dan kan je 't zeker met een auto met zo'n benzine.
Veiligheid
Het is van enorm belang dat de veiligheid ten allen tijden zo groot mogelijk is. De locatie is pas veilig als wij allen ons gedragen zoals het hoort en enkele regels in acht nemen! Lees volgende regels goed door! Indien wij merken dat er een overtreding gemaakt word op deze regels? Dan is uw driftdag voorbij zonder enige financiële tegemoetkoming. Zeer simpel...
De Regels
• De baan wordt continu nat gehouden, dus bandenslijtage is minimaal.
• De driftauto mag max. 92 Dba produceren.
• Helm is verplicht voor zowel bestuurder als bijrijder.
• Maximaal 2 personen in auto.
• Alle ramen dienen gesloten te zijn en het is verplicht gordels te dragen.
• Respect voor de officials; niet driften indien een official op de baan staat en volg de aanwijzingen strikt op.
• Bij het tonen van de gele vlag, dient de drift DIRECT afgebroken te worden. Bij het niet opvolgen van deze regels volgt eerst een waarschuwing, bij een 2de overtreding: 1 uur pauze (voor zowel bestuurder als auto). Bij een 3de overtreding wordt u vriendelijk verzocht het terrein te verlaten.
• Respect voor de andere drifters en dan met name het materiaal.
• Komt u op het gras terecht, rijdt dan rustig de baan terug op en zet de eventueel omgevallen kegels weer rechtop en op de juiste plaats.
• Burn-outs en donuts draaien is niet toegestaan!
• Snelheid in de pitlane, de Hangar en op de startgrid is maximaal 15 km/h! Geen drifts, burns toegelaten!
Reglement hangar en parkeerplaats:
Parkeer zo economisch mogelijk.
In de hangar is stroom, water aanwezig en normaal ook een compressor om banden op te pompen indien nodig.
Alles moet schoon en opgeruimd achtergelaten worden! Er worden vuilzakken voorzien aan de ingang van de hangar
2 Groepen?
Deze driftdag is bedoeld voor de startende drifter en de reeds gevorderde drifter. We zullen dus werken met 2 groepen. 'Starter' is bedoeld voor personen die nog maar zelden dwars hebben gereden en de techniek nog moeten aanleren. Deze groep zal 180° leren driften, rondpunt driften, driften in 8 vorm en in S vorm. Wees eerlijk voor jezelf bij het inschrijven op deze dag. Als wij merken dat u zichzelf hebt ingeschreven als gevorderde en u staat zeer regelmatig achterstevoren tussen de groep gevorderden. Dan zal u doorverwezen worden naar de starters om uw techniek bij te schaven waar mogelijk. Vat het niet verkeerd op... Het is de bedoeling van iets bij te leren. Niet van de held uit te hangen.
De gevorderden mogen driften op het grotere parcours en dienen zich vooral te houden aan de vlaggen. Gele vlag = drift stopzetten en het traject op een normale manier verderzetten. De bocht waarin u zich bevind of waarin u gaat rijden mag niet meer dwars genomen worden! U neemt pas de volgende bocht terug dwars. Zwarte vlag = Het driftparcours verlaten. Wij hopen deze niet nodig te hebben...
Dagindeling:
08u30: Aankomst @ Weeze
09u00: Inschrijving van alle drifters, bijrijders en passagiers.
09u45: Briefing voor iedereen. Verplicht te volgen!!!
10u00: Start voor Startende drifters
10u10: Start voor Gevorderede drifters
12u00: Eten!
Drank = zelf mee te brengen! Wij zullen koffiekoeken voorzien maar verder is er geen restaurant of iets dergelijks in de buurt, dus we moeten het een beetje doen met de middelen die we hebben. U bent natuurlijk vrij om zelf u brooddoosje mee te nemen. Like in the good old schooldays...
12u45: Start voor Startende drifters
13u00: Start voor Gevorderde drifters
16u30: Einde van de driftdag... Gelieve alles op te ruimen en de hangar proper en vrij van afval achter te laten
18u00: Zoals jullie kunnen zien in de eerste afbeelding van dit topic. Sponsored by: Frituur 't Draakske! Als u uw polsbandje laat zien in deze frituur na de driftdag, geeft dat recht op een klein frietje + snack + saus + drank per polsbandje.
Verplicht:
- Valhelm
- Regels ten allen tijden respecteren!
- Sleepring dient in handbereik te zijn (opbergvak deur). Geplaatst vooraan op de wagen is nog beter!
- Polsbandjes zichtbaar houden en aanhouden gedurende de hele dag. Geen polsbandje = niet op het parcours!
- Op het parcours is het dragen van een fluo vest verplict!
Prijzen:
Doorgedreven driftcursussen met persoonlijke coaching zijn doorgaans vrij duur. "Onze" cursus is vrij goedkoop voor een ganse dag dikke vette fun.
1 wagen + drifter = 200€
Bijkomende drifter = 50€
Passagier = 20€
Voor wie is deze dag?
Iedereen is welkom! Breng vrienden mee op dit uniek event en verruim ook hun kijk over driften. U kan altijd meerijden met de drifters indien deze het toelaten. Let wel! Maximum 2 personen in 1 wagen!
De groep zal klein genoeg zijn om regelmatig eens af te wisselen. Er is voldoende tijd voorzien om de wagens ook een momentje van koeling te gunnen. Hou hier zelf rekening mee en laat uw wagen af en toe eens afkoelen indien nodig. Bij een normaal werkende visco en fan is dit niet nodig maar je weet nooit...
Indien je dus iemand kent met een driftwagen. Kan je deelnemen met zijn/haar wagen als chauffeur (onderling overéén te komen) Passagiers mogen niet het stuur in eigen handen nemen en kunnen enkel meerijden met drifters of bijkomende drifters. Laat telkens uw polsbandje zien aan de marshall bij het oprijden van het parcours.
Het is niet toegestaan als toeschouwer om het parcours te betreden! Onder geen enkele omstandigheid !!! Enkel fotografen zijn toegestaan op het parcours na toelating van mijzelf en verwijzing naar locatie waar ze plaats mogen nemen.
Inschrijven?
1. Vul je nickname aan in de (in volgende post geplaatste) deelnemerslijst, en vermeld ook het type auto waarmee je komt. Geef vervolgens ook op of je 'Starter' of 'Gevorderd' bent.
2. Schrijf de deelnameprijs van 200 EUR over op rekening 750-6377717-28 tav BimmerBoard.be Internationale Overschrijving: IBAN: BE37750637771728 - BIC: AXABBE22 op naam van Braet Dave te Brecht met de volgende vermelding : "SED 19 maart + nickname + voornaam + naam"
Betalen kan ter plaatse als passagier, bijkomende drifter of nammidag drifter. Als 'Starter' en 'Gevorderde' drifter voor de hele dag kan enkel via overschrijving!
U kan zich eventueel ook aanmelden in de namiddag. Dit is enkel mogelijk voor gevorderde drifters GEEN starters! Kostprijs is dan 150 EUR voor wagen + drifter en 30 EUR als bijkomende drifter. Passagier blijft 20 EUR.
3. Als fotograaf dient u een PM te versturen naar mij en u mee op de lijst toe te voegen. U kan enkel het parcours betreden indien u de regels opvolgt: [/url=http://www.bimmerboard.be/index.php?top ... 626999#new]klik[/url]
OPGELET: Ingeschreven op de deelnemerlijst = aanwezig op deze driftdag!
Hou dit topic in de gaten voor eventuele updates!
Laten we allen van deze dwarse dag een geslaagde dag maken !
FAQ ?!?
Shoot!
- DriftDay op 19 maart 2011 te Weeze -
Ben je afgelopen winter dwars gegaan door de sneeuw? Was het leuk?! Doe het nu op een supernat wegdek waar je zeer minimale schade hebt aan je banden. In Weeze is er een driftparcours van circa 1.300 meter lang !

Wanneer?
Zaterdag 19 maart 2011
Waar?
Weeze Airbase klik
Waarom?
- Omdat je auto kunnen beheersen op momenten dat 'ie (onverwacht) uitbreekt een serieus verbetering is van je rijcapaciteiten.
- Omdat leren driften op de openbare weg vooreerst moeilijk, strafbaar en gevaarlijk is.
- Omdat leren driften op een afgesloten parcours met ruimte voor missers onstpannen gebeurt, 100% pure fun is én ook nog eens veel meer aanleert dan op de openbare weg.
- Omdat je bijna nooit aaneensluitende bochten kan leren driften tenzij op 'n specifiek event. Hier is een overvloed aan aaneensluitende bochten!
- Gewoon omdat het dikke fun is om met een erg kleine bende forummers de discipline van het driften spelenderwijs, veilig maar wel met garantie op (duidelijke) improvement aan te leren.
- Omdat deze locatie normaal bezet is door proffesionele drifters die met krel RWD's komen oefenen en niet zo nauw kijken.
Slijtage?
Driften kan zeer slijtig zijn voor de banden. Dit is niet het geval te Weeze! Je kan makkelijk aankomen met redelijke banden, deze niet vervangen en een hele dag door driften en zonder te vervangen terug naar huis rijden! Dat wil al iets zeggen! We zorgen ervoor dat de baan continu nat ligt en de tarmac te Weeze is simpelweg heel goed. Ik verzeker u een zeer minimale slijtage. Niettegenstaande is het aan te raden om een extra set velgen te voorzien! Wees voorbereid aub.
Welke auto's?
Zo goed als elke wagen leent zich er goed toe ... zolang deze achterwielaangedreven is. Sommige 4WD of FWD laten ook het kontje los in snel genomen bochten, maar aanhoudend powersliden is daarmee bijna niet mogelijk, bij de meeste zelfs pertinent onmogelijk. Dus best achterwiel aangedreven wagens (RWD).
"Heb ik een sperdifferentieel nodig?"
Het helpt (hard), maar het is geenszins noodzakelijk en perfect mogelijk zonder sperdifferentieel. Meer nog : als je 't kan leren met een auto zonder (wat moeilijker is, zoveel is zeker), dan kan je 't zeker met een auto mét sper.
"Heb ik een auto met benzinemotor nodig?"
Het helpt, maar het is evenmin noodzakelijk als een sperdifferentieel nodig is. Ook hier geldt: als je 't kan met een diesel (doorgaans tragere gasrespons, beperkt toerentalbereik), wat moeilijker is dan met een goed aan het gas hangende benzine, dan kan je 't zeker met een auto met zo'n benzine.
Veiligheid
Het is van enorm belang dat de veiligheid ten allen tijden zo groot mogelijk is. De locatie is pas veilig als wij allen ons gedragen zoals het hoort en enkele regels in acht nemen! Lees volgende regels goed door! Indien wij merken dat er een overtreding gemaakt word op deze regels? Dan is uw driftdag voorbij zonder enige financiële tegemoetkoming. Zeer simpel...
De Regels
• De baan wordt continu nat gehouden, dus bandenslijtage is minimaal.
• De driftauto mag max. 92 Dba produceren.
• Helm is verplicht voor zowel bestuurder als bijrijder.
• Maximaal 2 personen in auto.
• Alle ramen dienen gesloten te zijn en het is verplicht gordels te dragen.
• Respect voor de officials; niet driften indien een official op de baan staat en volg de aanwijzingen strikt op.
• Bij het tonen van de gele vlag, dient de drift DIRECT afgebroken te worden. Bij het niet opvolgen van deze regels volgt eerst een waarschuwing, bij een 2de overtreding: 1 uur pauze (voor zowel bestuurder als auto). Bij een 3de overtreding wordt u vriendelijk verzocht het terrein te verlaten.
• Respect voor de andere drifters en dan met name het materiaal.
• Komt u op het gras terecht, rijdt dan rustig de baan terug op en zet de eventueel omgevallen kegels weer rechtop en op de juiste plaats.
• Burn-outs en donuts draaien is niet toegestaan!
• Snelheid in de pitlane, de Hangar en op de startgrid is maximaal 15 km/h! Geen drifts, burns toegelaten!
Reglement hangar en parkeerplaats:
Parkeer zo economisch mogelijk.
In de hangar is stroom, water aanwezig en normaal ook een compressor om banden op te pompen indien nodig.
Alles moet schoon en opgeruimd achtergelaten worden! Er worden vuilzakken voorzien aan de ingang van de hangar
2 Groepen?
Deze driftdag is bedoeld voor de startende drifter en de reeds gevorderde drifter. We zullen dus werken met 2 groepen. 'Starter' is bedoeld voor personen die nog maar zelden dwars hebben gereden en de techniek nog moeten aanleren. Deze groep zal 180° leren driften, rondpunt driften, driften in 8 vorm en in S vorm. Wees eerlijk voor jezelf bij het inschrijven op deze dag. Als wij merken dat u zichzelf hebt ingeschreven als gevorderde en u staat zeer regelmatig achterstevoren tussen de groep gevorderden. Dan zal u doorverwezen worden naar de starters om uw techniek bij te schaven waar mogelijk. Vat het niet verkeerd op... Het is de bedoeling van iets bij te leren. Niet van de held uit te hangen.
De gevorderden mogen driften op het grotere parcours en dienen zich vooral te houden aan de vlaggen. Gele vlag = drift stopzetten en het traject op een normale manier verderzetten. De bocht waarin u zich bevind of waarin u gaat rijden mag niet meer dwars genomen worden! U neemt pas de volgende bocht terug dwars. Zwarte vlag = Het driftparcours verlaten. Wij hopen deze niet nodig te hebben...
Dagindeling:
08u30: Aankomst @ Weeze
09u00: Inschrijving van alle drifters, bijrijders en passagiers.
09u45: Briefing voor iedereen. Verplicht te volgen!!!
10u00: Start voor Startende drifters
10u10: Start voor Gevorderede drifters
12u00: Eten!
Drank = zelf mee te brengen! Wij zullen koffiekoeken voorzien maar verder is er geen restaurant of iets dergelijks in de buurt, dus we moeten het een beetje doen met de middelen die we hebben. U bent natuurlijk vrij om zelf u brooddoosje mee te nemen. Like in the good old schooldays...

12u45: Start voor Startende drifters
13u00: Start voor Gevorderde drifters
16u30: Einde van de driftdag... Gelieve alles op te ruimen en de hangar proper en vrij van afval achter te laten
18u00: Zoals jullie kunnen zien in de eerste afbeelding van dit topic. Sponsored by: Frituur 't Draakske! Als u uw polsbandje laat zien in deze frituur na de driftdag, geeft dat recht op een klein frietje + snack + saus + drank per polsbandje.
Verplicht:
- Valhelm
- Regels ten allen tijden respecteren!
- Sleepring dient in handbereik te zijn (opbergvak deur). Geplaatst vooraan op de wagen is nog beter!
- Polsbandjes zichtbaar houden en aanhouden gedurende de hele dag. Geen polsbandje = niet op het parcours!
- Op het parcours is het dragen van een fluo vest verplict!
Prijzen:
Doorgedreven driftcursussen met persoonlijke coaching zijn doorgaans vrij duur. "Onze" cursus is vrij goedkoop voor een ganse dag dikke vette fun.
1 wagen + drifter = 200€
Bijkomende drifter = 50€
Passagier = 20€
Voor wie is deze dag?
Iedereen is welkom! Breng vrienden mee op dit uniek event en verruim ook hun kijk over driften. U kan altijd meerijden met de drifters indien deze het toelaten. Let wel! Maximum 2 personen in 1 wagen!
De groep zal klein genoeg zijn om regelmatig eens af te wisselen. Er is voldoende tijd voorzien om de wagens ook een momentje van koeling te gunnen. Hou hier zelf rekening mee en laat uw wagen af en toe eens afkoelen indien nodig. Bij een normaal werkende visco en fan is dit niet nodig maar je weet nooit...
Indien je dus iemand kent met een driftwagen. Kan je deelnemen met zijn/haar wagen als chauffeur (onderling overéén te komen) Passagiers mogen niet het stuur in eigen handen nemen en kunnen enkel meerijden met drifters of bijkomende drifters. Laat telkens uw polsbandje zien aan de marshall bij het oprijden van het parcours.
Het is niet toegestaan als toeschouwer om het parcours te betreden! Onder geen enkele omstandigheid !!! Enkel fotografen zijn toegestaan op het parcours na toelating van mijzelf en verwijzing naar locatie waar ze plaats mogen nemen.
Inschrijven?
1. Vul je nickname aan in de (in volgende post geplaatste) deelnemerslijst, en vermeld ook het type auto waarmee je komt. Geef vervolgens ook op of je 'Starter' of 'Gevorderd' bent.
2. Schrijf de deelnameprijs van 200 EUR over op rekening 750-6377717-28 tav BimmerBoard.be Internationale Overschrijving: IBAN: BE37750637771728 - BIC: AXABBE22 op naam van Braet Dave te Brecht met de volgende vermelding : "SED 19 maart + nickname + voornaam + naam"
Betalen kan ter plaatse als passagier, bijkomende drifter of nammidag drifter. Als 'Starter' en 'Gevorderde' drifter voor de hele dag kan enkel via overschrijving!
U kan zich eventueel ook aanmelden in de namiddag. Dit is enkel mogelijk voor gevorderde drifters GEEN starters! Kostprijs is dan 150 EUR voor wagen + drifter en 30 EUR als bijkomende drifter. Passagier blijft 20 EUR.
3. Als fotograaf dient u een PM te versturen naar mij en u mee op de lijst toe te voegen. U kan enkel het parcours betreden indien u de regels opvolgt: [/url=http://www.bimmerboard.be/index.php?top ... 626999#new]klik[/url]
OPGELET: Ingeschreven op de deelnemerlijst = aanwezig op deze driftdag!
Hou dit topic in de gaten voor eventuele updates!
Laten we allen van deze dwarse dag een geslaagde dag maken !
FAQ ?!?
Shoot!