Xenon lampen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Mario TT

Xenon lampen

Bericht door Mario TT » 23 mar 2011, 21:57

Ik heb nu een beetje op internet zitten kijken en ik wil in de toekomst graag xenon lampen hebben, hoeft niet met angel eyes. Hoe zit er er nu mee bij de E39?

Ik wil dus compleet nieuwe koplamp units hebben met xenon en het liefst zonder storingsmelding. Wat kost een beetje set? En hoeveel werk is het? Ik wil geen compleet nieuwe draadbomen aanleggen. Ik vind de xenon die ook op de FL modellen zit erg mooi maar kan dat ook op de PFL E39 van `98?

Hier een foto van wat ik graag wil ongeveer:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

nassje

Re: Xenon lampen

Bericht door nassje » 30 mar 2011, 10:37

Gewoon goed kijken op marktplaats.
Ze verkopen die face-lift koplampen ook compleet met xenon lampjes en starters.
Dit zit aan elkaar vast en is dus gewoon ouwe eruit en nieuwe erin.
Deze kosten gemiddeld 3 a 400 euro 2dehands.

Voor fl koplampen heb je wel verloopstekkers nodig.
Kosten nieuw 50 euries van Hella.
Iemand verkoopt een setje kabels toevallig 2dehands
http://link.marktplaats.nl/434141993

En een ander verkoopt een set koplampen incl. de starters..
http://link.marktplaats.nl/421179130

Nieuw kan je ze krijgen incl. de verloopstekkers en xenon voor 850 euries.

Het werk stelt niks voor, het zijn 4 schroeven totaal, aan de bovenkant 2 en onder 2 en je gehele koplamp unit is los.
Edit:
http://hla-denhaag.com/product/hella-d2 ... 4EA1D.html
Ik zie net dat ze het verkopen zonder lampen en starters, ik zou dan persoonlijk gaan voor 2dehands ivm prijs en voor het mooie nieuwe koplampglazen zetten
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 30 mar 2011, 13:41

Mario.

Beter om even op http://www.ebay.de te kijken. Prijstechnisch beter en veel meer keuze.
Daar heb ik die van mij ook vandaan.

http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=xenon+s ... m270.l1313
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

nassje

Bericht door nassje » 30 mar 2011, 13:48

Marcel,

Mede bedankt voor de tip, ben zelf namelijk ook opzoek :duimen:
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Mario TT

Bericht door Mario TT » 31 mar 2011, 21:51

Ik heb een HID kit besteld, 35watt. Het is niet optimaal maar ik wilde het proberen en ik wil weten hoe dat eruit ziet en wat de kwaliteit hiervan is.

Als ik over een paar weken alles werkend heb en het is goed dan ga ik de boel op stelten zetten want dan zou het niet normaal goedkoop zijn!

nassje

Bericht door nassje » 01 apr 2011, 06:25

Mario TT,

Als je deze gemonteerd heb zou ik graag willen weten hoe het eruit ziet.
Heb je trouwens in je koplamp al een lens, of gewoon de H7 hallogeen koplamp?

Wist je trouwens dat bij HLAutomotive in Gouda zo'n zelfde set 69 euries kost incl. gratis montage?

Mario TT

Bericht door Mario TT » 02 apr 2011, 22:35

Een H7 lamp heb ik er nu in. Ik moet nog even geduld hebben, het komt er aan.

Bij HL staat bij alles dat je geen storingsmelding krijgt op de BC, weet iemand hoe die kan? Waar de BC op reageert? Ik heb op het oog het zelfde setje alleen 4300k maar wel met 3200 lumen.. en 35 watt... Betekend dit automatisch dat ik geen storingsmelding krijg?

Een los setje, ergens gelezen op internet, om te ontstoren is 25 euro... Dat zou betekenen dat het 60 euro is en dan is het nog steeds goedkoper.
Laatst gewijzigd door Mario TT op 23 apr 2011, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

nassje

Bericht door nassje » 04 apr 2011, 08:04

BC reageert meestal op voltage als het gaat om lampjes.
Zelfde als bijvoorbeeld led lampjes, vanwege de zeer lage stroomverbruik denkt de BC dat er geen lampje in zit of defect is.
HL levert altijd zo'n kastje waardoor de juiste verbruik wordt doorgevoerd naar de BC.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 04 apr 2011, 22:14

Verbruik is wattage en voltage is wat anders. Over een paar weken weet ik meer!

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 05 apr 2011, 10:10

de woorden wattage en voltage bestaan niet. Amperage ook niet trouwens
Vermogen en Spanning wel. Vermogen in Watt, Spanning in Volt. (en stroomsterkte in Ampère)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 05 apr 2011, 14:13

vandale.nl schreef:vol·ta·ge de, het; v en o -s in volts uitgedrukte elektrische spanning
:whistle:

Amperage en Wattage ken ik overigens ook niet (de Vandale ook niet btw ;)) En nu we dat vastgesteld hebben kunnen we weer prima on-topic ;)

Mario TT

Bericht door Mario TT » 07 apr 2011, 21:18

Tja vaktermen he?

Ik heb vandaag een mailtje gehad dat ik binnen 10 dagen mijn xenon lampen krijg uit Hong Kong..Staat ook altijd mooi op het formulier van de TNT, afzender: Hong Kong.. Tja ik krijg niet dagelijks post van de stad Hong Kong.. Ik ben zeer belangrijk :gek: .

Overigens betekent Hong Kong niet per definitie dat iets slecht is, er komt een hoop vandaag maar dan met andere stickers...

thom

Bericht door thom » 08 apr 2011, 19:56

voor de foutmelding in je bc hoe je normaal geen apart kastje te hebben, enkel iemand die met ncs expert kan werken, gewoon uw lichtmodule programeren naar xenon licht en de manuele lichthoogte regeling laten staan, werkt perfect, doe ik steeds als ik voor iemand een aftermarket xenon moet inbouwen, is dan ook geen gekl* met kastjes wegwerken enz...

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 20 apr 2011, 00:05

Mocht iemand interesse hebben, ik heb nog een originele E39 facelift xenon koplamp te koop. controller is er niet bij.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 23 apr 2011, 16:06

Nou ik heb de HID Xenon lampen binnen en geinstalleerd! Fluitje van een cent!

Het ziet er behoorlijk goed uit en het werkt super! Foto`s volgen.

De installatie was best simpel, echter bij mijn koplamp zit een fitting waar de lamp in valt waardoor je de xenon lampen niet vast kan zetten! Dit heb ik simpel opgelost door een klein gaatje te boren langs de fittinghouder. Je zet de lamp erin en je zet de lamp met een klein schroefje vast. Met een uur had ik de lampen helemaal ingebouwd en goed werkend voor weinig geld. EN IK HEB GEEN STORINGSMELDING!

Mochten er mensen zijn die interesse hebben in zo`n setje dan kan ik ze eventueel bestellen voor 50 euro per set. Je moet hem dan wel zelf inbouwen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Styling”