Uitlaat vervangen/alternatief

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
SKiNNiEH

Uitlaat vervangen/alternatief

Bericht door SKiNNiEH » 23 mar 2011, 23:12

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en dit is tevens m'n eerste BMW :)

Een paar maanden geleden is er iemand achter op m'n auto geklapt :( en had de bumper, klep en uitlaat geraakt van m'n auto. Alles behalve de uitlaat is netjes gerepareerd, maar de vervangende uitlaat staat nu al een tijdje in backorder.

Ik dacht, laat ik zelf eens kijken of er nog ergens een uitlaat te scoren valt, dan kan ik dat aan de garage doorgeven oid... Ik vind wel vanalles, maar op de tekeningen/plaatjes ziet het zichtbare stuk er niet hetzelfde uit als wat er nu op m'n auto zit.

Mijn vraag: Wat is nu een gangbare vervangende uitlaat voor een 325i Touring uit 2002? Ik wil best wat bijleggen als er een nog-mooier-dan-standaard uitlaat te verkrijgen is, maar vooralsnog moet 't niet een dure oplossing worden... mag wel meer performance leveren, maar niet overdreven zijn in geluid (mag wel een pietsie meer zijn).

Alvast bedankt voor de input, if any.

dw70

Re: Uitlaat vervangen/alternatief

Bericht door dw70 » 24 mar 2011, 10:43

typ op E-Bay: E46 sportuitlaat 325i Touring in en zoek in heel europa.

Dan komt er wel wat. Is toch een gangbaar model. Zo krijg je een idee, en zie je welke merken voorbij komen.

Sebring, AC schnitzer, Alpina en Eisenmann zijn de allerduurste. Maar wel de beste. Dat zoek jij qua prijs zeker niet.
Blijft het E-Bay stuff over.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

toma5659

Re: Uitlaat vervangen/alternatief

Bericht door toma5659 » 24 apr 2011, 13:48

Bij EBAY.DE kun je goedkoop een complete rvs uitlaat van het merk Simons/Jetex kopen.
Zeer goede pasvorm en mooi geluid, niet te hard.
Zoek hiervoor naar "Lexmaul-Tuning"
Is normaal een leverancier van Opel onderdelen, maar leverd ook zeer goedkoop BMW uitlaatdelen.
Je koopt hier een komplete uitlaat van goede kwaliteit voor een prijs, waarvoor bv Eisenmann ed nog niet eens een achterdemper leveren.
Veel succes.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”