Pagina 1 van 1

E39 Probleem

Geplaatst: 31 mar 2011, 01:18
door BlackBeamer
Hoi,

Ik heb al een tijdje een e39..sinds een week doet mijn auto vreemd. Het begon met de temperatuurmeter, die in een keer helemaal naar rechts uitsloeg....niet geleidelijk, maar in een keer in het rood bijna voorbij de teller zeg maar. Na een tijdje gaat ie weer terug naar zijn normale doen.

Wegenwacht gebeld, die vertelde hij wordt niet heet dus dat is het niet. Naar de garage, uitgelezen, niks aan de hand volgens het uitleesapparaat.

Wel waren ook de abs storingslampjes aan en wanneer de temperatuurmeter in het rood slaat deed ook de toerenteller niks meer.

Sinds gisteren gaat de temperatuursmeter niet meer terug naar zijn normale doen, maar blijft in het rood. Dit betekent dat mijn toerenteller niet werkt en nu ook mijn sneldheidsmeter niet meer. Wat ook zeer storend is dat mijn benzinemeter (technisch gesproken dieselmeter) ook gewoon maar doet waar hij zin in heeft. De meter zelf gaat op en neer..van maximum, naar reserve en weer terug ...dit doet ie continu..de digitale benzinemeter doet hetzelfde...het lijkt wel een gokautomaat hoe snel die cijfertjes op en neer bewegen.

Heeft iemand enig idee? spookt mijn auto? heb ik een virus?

Nee maar serieus, ik houd van mijn auto en zou hem graag gemaakt hebben..hoop dat een van jullie dit ooit heeft meegemaakt en een oplossing weet.

Greets
BlackBeamer

Re: E39 Probleem

Geplaatst: 31 mar 2011, 10:33
door Marcel RSD
Klinkt of je IKE (instrumentenpaneel) van slag is. Wat jij namelijk beschrijft lijkt veel op zijn testmodus.
Wat het eenvoduigste is, is de auto even stroomloos te zetten. Daarna zou je IKE weer naar behoren moeten werken. Mocht dit niet helpen, dan zal er inwendig wat defect zijn. Via google vind je genoeg bedrijven die instrumentenpanelen repareren.

Re: E39 Probleem

Geplaatst: 31 mar 2011, 20:16
door Mario TT
Eigenlijk moet je een computer eraan hangen en gaan rijden , en dan kijken of de indicaties via de software wel in orde zijn. Dan weet je zeker dat het het instrumenten paneel is. Ik denk dat dat ook het geval is maar het kan ook een bekabelingsprobleem zijn. Heb je toevallig iets verandert in je auto? Of is alles origineel?