auto krijgt te warm bij ralentie???
Geplaatst: 24 mei 2011, 13:25
probleem is al een lange tijd
in de eerste garage hebben ze 2 keer de waterpomp + termostaat vervangen met resultaat ongeveer voor 3 maanden rijden zonder problemen
dan heb ik de coullasse laten reviseren en testen
na montage heb ik met de wagen ong 25000 km gereden zonder problemen
maar gisteren reed ik naar de keuring en aan de keuring bij het stationair draaien kreeg de auto plotseling terug warm
net niet in het rood bij de co test brachten ze het toerental op 2500 toeren en dan koelde hij terug af maar bij de remtest kreeg hij terug te warm
dus terug op stationair draaien
na de keuring in het naar huis rijden was alles terug perfect
bij thuiskomst heb dan toch maar even de radiator gecontroleerd en daar zat heel wat druk op als ik die opendraaide
ik vertrouw dit niet meer wat kan ik nog verder gaan doen of controleren
kan het iets te maken met het lpg installatie eventueel het membraan van de ontspanner of zo of iets anders
of doe ik de ontluchting niet correct
het gaat over deze auto: bmw e39 523i 1997 break
alvast bedankt!
in de eerste garage hebben ze 2 keer de waterpomp + termostaat vervangen met resultaat ongeveer voor 3 maanden rijden zonder problemen
dan heb ik de coullasse laten reviseren en testen
na montage heb ik met de wagen ong 25000 km gereden zonder problemen
maar gisteren reed ik naar de keuring en aan de keuring bij het stationair draaien kreeg de auto plotseling terug warm
net niet in het rood bij de co test brachten ze het toerental op 2500 toeren en dan koelde hij terug af maar bij de remtest kreeg hij terug te warm
dus terug op stationair draaien
na de keuring in het naar huis rijden was alles terug perfect
bij thuiskomst heb dan toch maar even de radiator gecontroleerd en daar zat heel wat druk op als ik die opendraaide
ik vertrouw dit niet meer wat kan ik nog verder gaan doen of controleren
kan het iets te maken met het lpg installatie eventueel het membraan van de ontspanner of zo of iets anders
of doe ik de ontluchting niet correct
het gaat over deze auto: bmw e39 523i 1997 break
alvast bedankt!