Motor warmgelopen, hoe komt dit?
Geplaatst: 24 mei 2011, 18:28
Ik heb vorige week vrijdag een warmloper meegemaakt tijdens file-rijden.
De wagen loopt stationair voorbij de bedrijfstemperatuur (90%) Tot het rode lampje gaat branden, ik heb hiermee doorgereden omdat ik dacht dat het aan de sensor ofzo lag, als gevolg dat deze na 10 minuten file-rijden stilviel met zeer veel rook uit de motorruimte, eerste dat opviel was zeer veel koelvloeistof rondom radiator en op mn carosserie. Zeer veel uit radiator uit.
Laten afkoelen en water bijgevuld, klein stukje met gereden en terug enorm gezakt. Dus als ik in het stad of in de file rijd (onder de 30 km/h) dan loopt deze enorm warm, als gevolgd tot in het rood. Ik heb nog niets nagekeken of dergelijke, ik heb hem wel naar huis gereden en dan stond deze op 3/4 van de temperatuur meter (tussen bedrijfstemp en max temp)
Ik zou graag weten wat het is, want ik zit ook nog met het vermogenverlies en max.snelheid verlies (In mijn andere topic) Of dat mijn motorblok op is of enkel de cilinderkop volledig moet vervangen worden?
Ik heb geen zin om zoals vele andere alles te vervangen zoals waterpomp/thermostat of koelvin en dergelijke als dat niet nodig is.
Het gaat hem over een BMW e36 318i Sedan van 1991 met M40 motorblok (distributie riem)
MVG Brian
De wagen loopt stationair voorbij de bedrijfstemperatuur (90%) Tot het rode lampje gaat branden, ik heb hiermee doorgereden omdat ik dacht dat het aan de sensor ofzo lag, als gevolg dat deze na 10 minuten file-rijden stilviel met zeer veel rook uit de motorruimte, eerste dat opviel was zeer veel koelvloeistof rondom radiator en op mn carosserie. Zeer veel uit radiator uit.
Laten afkoelen en water bijgevuld, klein stukje met gereden en terug enorm gezakt. Dus als ik in het stad of in de file rijd (onder de 30 km/h) dan loopt deze enorm warm, als gevolgd tot in het rood. Ik heb nog niets nagekeken of dergelijke, ik heb hem wel naar huis gereden en dan stond deze op 3/4 van de temperatuur meter (tussen bedrijfstemp en max temp)
Ik zou graag weten wat het is, want ik zit ook nog met het vermogenverlies en max.snelheid verlies (In mijn andere topic) Of dat mijn motorblok op is of enkel de cilinderkop volledig moet vervangen worden?
Ik heb geen zin om zoals vele andere alles te vervangen zoals waterpomp/thermostat of koelvin en dergelijke als dat niet nodig is.
Het gaat hem over een BMW e36 318i Sedan van 1991 met M40 motorblok (distributie riem)
MVG Brian