spanningsprobleem e39
Geplaatst: 11 jun 2011, 16:20
Beste lezers,
Ik zit weer met een nieuw probleem, 530 d touring.
sinds twee weken blijft bij het uitzetten van het contact het navi-scherm branden, knipperen mijn oranje lampen niet meer als het alarm afgaat (het lampje aan de spiegel knippert wel, alarm sirene heeft het nooit gedaan), bij de instellingen op de boordcomputer geef ik aan dat het verbruik moet worden weergegeven als km/l, maar hij springt altijd terug in de oorspronkelijke stand.
Ik ben bij de dealer geweest, die vertelde mij na lang zoekwerk dat de videomodule zorgde voor de problemen.
Voeding van de navi (mk4) losgemaakt, videomodule losgekoppeld, andere module eraan en.. je raadt het al, het probleem bestaat nog steeds. Het lijkt of er ergens een relais niet afvalt, in ieder geval wordt er met contact uit stroom gebruikt want 's ochtends is de (nieuwe) accu plat. (zoals het er nu uitziet is dat niet het geval als mk4 is losgekoppeld).
Ook is de contactslot schakelaar vervangen, daar kan het ook niet aan liggen dus.
Alle bij elkaar weer een aardige hersenbreker. Als iemand suggesties heeft, hoor ik die graag.
Wederom bedankt voor de moeite,
Ad
Ik zit weer met een nieuw probleem, 530 d touring.
sinds twee weken blijft bij het uitzetten van het contact het navi-scherm branden, knipperen mijn oranje lampen niet meer als het alarm afgaat (het lampje aan de spiegel knippert wel, alarm sirene heeft het nooit gedaan), bij de instellingen op de boordcomputer geef ik aan dat het verbruik moet worden weergegeven als km/l, maar hij springt altijd terug in de oorspronkelijke stand.
Ik ben bij de dealer geweest, die vertelde mij na lang zoekwerk dat de videomodule zorgde voor de problemen.
Voeding van de navi (mk4) losgemaakt, videomodule losgekoppeld, andere module eraan en.. je raadt het al, het probleem bestaat nog steeds. Het lijkt of er ergens een relais niet afvalt, in ieder geval wordt er met contact uit stroom gebruikt want 's ochtends is de (nieuwe) accu plat. (zoals het er nu uitziet is dat niet het geval als mk4 is losgekoppeld).
Ook is de contactslot schakelaar vervangen, daar kan het ook niet aan liggen dus.
Alle bij elkaar weer een aardige hersenbreker. Als iemand suggesties heeft, hoor ik die graag.
Wederom bedankt voor de moeite,
Ad