OEM veren of verlagingsveren? Help!
Geplaatst: 13 jun 2011, 13:09
Ik heb al wat rondgelezen op dit forum mbt de vering onder een E46. Maar wilde toch even de vraag speciaal voor mijn auto stellen.
Het volgende is nu aan de hand. De 325ti compact die ik over paar weekjes toegeschoven krijg heeft een gebroken achterveer (APK afkeur). Dus ik moet nu even snel schakelen.
Aangezien de compact standaard een sportonderstel heeft ben ik eigenlijk al dik tevreden wat betreft het onderstel. De auto is mijns insziens voldoende hard en kwa bochtenwerk is de compact echt lekker.
Maar nu er nieuwe veren onder MOETEN ben ik toch aan het twijfelen om er een eibach setje onder te planten. Immers onder mijn huidige auto heb ik ook een dikke 50k km met eibachjes gereden met volle tevredenheid. Weinig verlies van comfort en tijdens het bochtenwerk is de auto een heel stuk lekkerder.
Echter onder de compact ik wil hooguit +/- een 10 tot 15 mm zakken t.o.v.. Dus dat uiteindelijk de auto maar een 25 tot 30mm is gezakt t.o.v. een standaard compact.
Wat zijn jullie bevindingen? Wat zijn jullie meningen/ervaringen met verlagingsveren onder een E46?
Overigens met een eibach pro setje gaat de auto v/a 25/15 mm omlaag. Is dat "geteld" vanaf het sportonderstel (wat standaard is onder de 325ti) of vanaf het standaard onderstel van de compact?
Bij voorbaat dank!
Het volgende is nu aan de hand. De 325ti compact die ik over paar weekjes toegeschoven krijg heeft een gebroken achterveer (APK afkeur). Dus ik moet nu even snel schakelen.
Aangezien de compact standaard een sportonderstel heeft ben ik eigenlijk al dik tevreden wat betreft het onderstel. De auto is mijns insziens voldoende hard en kwa bochtenwerk is de compact echt lekker.
Maar nu er nieuwe veren onder MOETEN ben ik toch aan het twijfelen om er een eibach setje onder te planten. Immers onder mijn huidige auto heb ik ook een dikke 50k km met eibachjes gereden met volle tevredenheid. Weinig verlies van comfort en tijdens het bochtenwerk is de auto een heel stuk lekkerder.
Echter onder de compact ik wil hooguit +/- een 10 tot 15 mm zakken t.o.v.. Dus dat uiteindelijk de auto maar een 25 tot 30mm is gezakt t.o.v. een standaard compact.
Wat zijn jullie bevindingen? Wat zijn jullie meningen/ervaringen met verlagingsveren onder een E46?
Overigens met een eibach pro setje gaat de auto v/a 25/15 mm omlaag. Is dat "geteld" vanaf het sportonderstel (wat standaard is onder de 325ti) of vanaf het standaard onderstel van de compact?
Bij voorbaat dank!