E36 316i compact (UPDATE: BOEM, ongeluk)
Geplaatst: 03 jul 2011, 11:43
Nu ik er eindelijk aan heb gedacht om foto's te maken van mijn kleintje stel ik mezelf en mijn wagen dan ook meteen even voor.
Ik ben Fitch (Micha, ja ik weet dat er nog iemand Micha heet hier op het forum
), 1 maand verwijderd van mijn 19e levensjaar en ik woon in het mooie Zuiden (Maastricht).
Na een zeer teleurstellende romance met mijn eerste autootje, heb ik besloten om te doen wat ik al vanaf seconde 1 in mijn auto-carrière had moeten doen: een BMW kopen. Al vanaf dat ik kan kruipen wist ik dat er een BMW onder mijn kont moest komen, maar mensen raadden me af om als eerste wagen een Bimmer aan te schaffen wegens onderhouds- en verbruikskosten.
Nu heb ik onlangs dus toch de knoop doorgehakt en een 316i compact uit '95 gekocht. Nog geen seconde spijt gehad, en bij de BMW-garage complimenteerden ze me een paar dagen geleden nog voor de staat van het motorische gedeelte van de wagen.
Ook het verbruik valt me erg mee. Ik heb niet zo'n hele zware rechtervoet, al houd ik wel van af en toe even lekker doortrekken, maar al met al schommelt het verbruik rond de 1 op 13.
De motor heeft er zo'n 260k op zitten, maar de motor spint nog met veel plezier en zonder moeite. Voelt ook aan alsof de wagen nog over al zijn kracht beschikt, dus ik vrees niet voor een slechte koop (kan natuurlijk sowieso niet met een Bimmer!)
Ik heb er in de korte tijd dat ik hem heb al zo'n 3k op zitten, maar wel al een paar probleempjes gehad:
- Handremmechanisme kapot gegaan (had het plastic heveltje dat er voor zorgt dat je ontgrendelt kapot getrokken) door mijn eigen fout, te hard aan getrokken.
- Tot twee maal toe is mijn raam gewoon uit de geleiders naar beneden gevallen. De eerste keer was vier dagen geleden, heb het toen bij Kessels in Maastricht laten repareren, maar vanmorgen gebeurde het me weer.. ANWB gebeld (waren binnen 10 minuten ter plaatse) en die hebben het toen gefixt. Nu blijkt dat een van de armen die het raam naar boven duwt een beetje krom staat, dus bij een beetje druk schiet het raam van de arm af. Morgen nog maar eens naar Kessels om te kijken of ze daar iets aan kunnen doen.
- Wederom eigen fout: linker tweeter opgeblazen. Vervangen door eentje van de sloop a 3 euro.
- Voor de rest merk ik dat er bij precies 2000 toeren een rammeltje van onder de auto komt, ongeveer ter hoogte van het midden. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik denk zelf aan iets met de uitlaat.. heb alleen nog geen kans gehad er onder te kruipen aangezien hij zo laag is en ik geen brug ter beschikking heb.



Plannen voor de toekomst:
- E36 M3 Voorbumper
- E36 M3 Achterbumper (wordt een lastige)
- E36 M3 Sideskirts
- E36 Contour-velgen
- E36 M3 interieur
Ik ben Fitch (Micha, ja ik weet dat er nog iemand Micha heet hier op het forum

Na een zeer teleurstellende romance met mijn eerste autootje, heb ik besloten om te doen wat ik al vanaf seconde 1 in mijn auto-carrière had moeten doen: een BMW kopen. Al vanaf dat ik kan kruipen wist ik dat er een BMW onder mijn kont moest komen, maar mensen raadden me af om als eerste wagen een Bimmer aan te schaffen wegens onderhouds- en verbruikskosten.
Nu heb ik onlangs dus toch de knoop doorgehakt en een 316i compact uit '95 gekocht. Nog geen seconde spijt gehad, en bij de BMW-garage complimenteerden ze me een paar dagen geleden nog voor de staat van het motorische gedeelte van de wagen.
Ook het verbruik valt me erg mee. Ik heb niet zo'n hele zware rechtervoet, al houd ik wel van af en toe even lekker doortrekken, maar al met al schommelt het verbruik rond de 1 op 13.
De motor heeft er zo'n 260k op zitten, maar de motor spint nog met veel plezier en zonder moeite. Voelt ook aan alsof de wagen nog over al zijn kracht beschikt, dus ik vrees niet voor een slechte koop (kan natuurlijk sowieso niet met een Bimmer!)
Ik heb er in de korte tijd dat ik hem heb al zo'n 3k op zitten, maar wel al een paar probleempjes gehad:
- Handremmechanisme kapot gegaan (had het plastic heveltje dat er voor zorgt dat je ontgrendelt kapot getrokken) door mijn eigen fout, te hard aan getrokken.
- Tot twee maal toe is mijn raam gewoon uit de geleiders naar beneden gevallen. De eerste keer was vier dagen geleden, heb het toen bij Kessels in Maastricht laten repareren, maar vanmorgen gebeurde het me weer.. ANWB gebeld (waren binnen 10 minuten ter plaatse) en die hebben het toen gefixt. Nu blijkt dat een van de armen die het raam naar boven duwt een beetje krom staat, dus bij een beetje druk schiet het raam van de arm af. Morgen nog maar eens naar Kessels om te kijken of ze daar iets aan kunnen doen.
- Wederom eigen fout: linker tweeter opgeblazen. Vervangen door eentje van de sloop a 3 euro.
- Voor de rest merk ik dat er bij precies 2000 toeren een rammeltje van onder de auto komt, ongeveer ter hoogte van het midden. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik denk zelf aan iets met de uitlaat.. heb alleen nog geen kans gehad er onder te kruipen aangezien hij zo laag is en ik geen brug ter beschikking heb.



Plannen voor de toekomst:
- E36 M3 Voorbumper
- E36 M3 Achterbumper (wordt een lastige)
- E36 M3 Sideskirts
- E36 Contour-velgen
- E36 M3 interieur