Langdurige, elektrische? problemen, geen raad meer.
Geplaatst: 04 jul 2011, 19:28
Ik zit nu een tijdje met een raadselachtige probleem, dit is nu zo'n maand of 3, 4 aan de gang.
Het trad in het begin niet zo vaak op dus vandaar dat ik er mee kon leven, maar de laatste tijd is het steeds vervelender.
Ik heb al verschillende garages bezocht en onderdelen vervangen, hier de topics met soortgelijke problemen gelezen.. maar mij heeft niks geholpen
Het zit zo:
Tijdens het rijden (vaak op de snelweg) houdt de auto zomaar in en gaat soms het accu lampje even branden (geen andere lampjes) Dit is van korte duur, ca. 1 seconde of minder. Motor slaat verder niet af of zo. Als de Cruise Control toevallig dan aan staat schiet deze uit zijn 'autostand'.
Het is onafhankelijk van snelheid, koude/warme motor, gaspedaal wel/niet/vol/half ingetrapt. Erg vervelend is dit als je door aan het accelereren bent en in de hoge toeren zit en dit voorkomt, dan ga je echt met je hoofd naar voren, niet prettig !
Dit gebeurde in het begin ongeveer 1x per week, nu is het meerdere keren op een dag, soms wel 3x in 100 meter.
Wat heb ik al gedaan?
- Uiteraard laten uitlezen en daar bleek een storing in beide nokkenassensoren (beetje raar dat beide, toevallig 'kapot' zijn)
Gelukkig een medelid hier op het forum gevonden die deze had liggen, ook voor een N42. Helaas heeft dit niet geholpen.
Afgelopen weekend uitlaten lezen weer (dus met de andere sensoren) nu gaaf de computer geen fouten aan. Terwijl er ondertussen zeker wel 10x het inhouden voorkwam.
- Eerst zat ik ook aan de LMM te denken, omdat ie wel eens in de winter raar deed stationair. Originele Bosch LMM erin gezet, hielp ook niet.
- Ook zitten er nu nieuwe bougies in en hebben ze bij de garage de de riem die de dynamo motor aandrijft eraf gehaald, opnieuw aangespannen. Motorolie is ververst, dus geen last van evt, oude olie en slechte oliedruk (was een suggestie vd garage) Hielp ook niks.
Wat ze nog bij de laatste garage riepen dat mogelijk de injector relais soms doorbrand bij BMW.
Is dit waar en is het proberen waard?
Ik probeer zoveel mogelijk dit soort oplossingen te proberen voordat ik naar de dealer ga en mijn auto laten onder zoeken met 120,- per uur zonder enige garantie aan het einde van de dag.
Anyone? please !
Het trad in het begin niet zo vaak op dus vandaar dat ik er mee kon leven, maar de laatste tijd is het steeds vervelender.
Ik heb al verschillende garages bezocht en onderdelen vervangen, hier de topics met soortgelijke problemen gelezen.. maar mij heeft niks geholpen
Het zit zo:
Tijdens het rijden (vaak op de snelweg) houdt de auto zomaar in en gaat soms het accu lampje even branden (geen andere lampjes) Dit is van korte duur, ca. 1 seconde of minder. Motor slaat verder niet af of zo. Als de Cruise Control toevallig dan aan staat schiet deze uit zijn 'autostand'.
Het is onafhankelijk van snelheid, koude/warme motor, gaspedaal wel/niet/vol/half ingetrapt. Erg vervelend is dit als je door aan het accelereren bent en in de hoge toeren zit en dit voorkomt, dan ga je echt met je hoofd naar voren, niet prettig !
Dit gebeurde in het begin ongeveer 1x per week, nu is het meerdere keren op een dag, soms wel 3x in 100 meter.
Wat heb ik al gedaan?
- Uiteraard laten uitlezen en daar bleek een storing in beide nokkenassensoren (beetje raar dat beide, toevallig 'kapot' zijn)
Gelukkig een medelid hier op het forum gevonden die deze had liggen, ook voor een N42. Helaas heeft dit niet geholpen.
Afgelopen weekend uitlaten lezen weer (dus met de andere sensoren) nu gaaf de computer geen fouten aan. Terwijl er ondertussen zeker wel 10x het inhouden voorkwam.
- Eerst zat ik ook aan de LMM te denken, omdat ie wel eens in de winter raar deed stationair. Originele Bosch LMM erin gezet, hielp ook niet.
- Ook zitten er nu nieuwe bougies in en hebben ze bij de garage de de riem die de dynamo motor aandrijft eraf gehaald, opnieuw aangespannen. Motorolie is ververst, dus geen last van evt, oude olie en slechte oliedruk (was een suggestie vd garage) Hielp ook niks.
Wat ze nog bij de laatste garage riepen dat mogelijk de injector relais soms doorbrand bij BMW.
Is dit waar en is het proberen waard?
Ik probeer zoveel mogelijk dit soort oplossingen te proberen voordat ik naar de dealer ga en mijn auto laten onder zoeken met 120,- per uur zonder enige garantie aan het einde van de dag.
Anyone? please !