brandstofpomp 530d 2003
Geplaatst: 28 jul 2011, 19:54
Hoi
ik ben sinds de kort eigenaar van een 530d. Rijdt goed maar heb al drie keer stilgestaan. Eerste keer door de ANWB uit Belgie terugeghaald. Analyse was dat de brandstofpomp die ter hoogte van de bestuurderstoel zat kapot was. ok nieuwe pomp ad 275 eur. Tweede en derde keer thuis stilgevallen. Stekker van de brandstofpomp maakt geen goed contact o.a. doordat de stkker een lipje miste waardoor hij niet bleef zitten.. Oplossing met kabelschoentjes. Bleek ook niet lang te werken. Kortsluiting, zekering eruit, niet mer starten. Nieuwe stekker gehaald bij BMW a € 3,20. Gemonteerd. Blijkt ook slecht contact te maken , heb met een hamer moeten aantikken om contact te krijgen. Weet niet of dit een lang leeven beschoren is.
Heeft er iemand de gouden tip??
Elke keer stilvallen is geen pretje. Ik kan nog wel met de BMW motorfiets, die is zo weinig geavanceerd dat er ook niets kapot kan (bijna dan), maar dar koop je geen 530 voor.
groeten
Marcel

ik ben sinds de kort eigenaar van een 530d. Rijdt goed maar heb al drie keer stilgestaan. Eerste keer door de ANWB uit Belgie terugeghaald. Analyse was dat de brandstofpomp die ter hoogte van de bestuurderstoel zat kapot was. ok nieuwe pomp ad 275 eur. Tweede en derde keer thuis stilgevallen. Stekker van de brandstofpomp maakt geen goed contact o.a. doordat de stkker een lipje miste waardoor hij niet bleef zitten.. Oplossing met kabelschoentjes. Bleek ook niet lang te werken. Kortsluiting, zekering eruit, niet mer starten. Nieuwe stekker gehaald bij BMW a € 3,20. Gemonteerd. Blijkt ook slecht contact te maken , heb met een hamer moeten aantikken om contact te krijgen. Weet niet of dit een lang leeven beschoren is.
Heeft er iemand de gouden tip??
Elke keer stilvallen is geen pretje. Ik kan nog wel met de BMW motorfiets, die is zo weinig geavanceerd dat er ook niets kapot kan (bijna dan), maar dar koop je geen 530 voor.
groeten
Marcel
