Eindelijk weer een BMW...
Eindelijk weer een BMW...
Hallo allemaal,
Mijn naam is Ivo, 40 jaar en sinds 2 weken trotse bezitter van deze BMW 525i - Mpakket met een KM stand van 48.200
Hiervoor had ik een Audi A6 Avant 2.0 TFSI...eigenlijk geen vergelijk met deze BMW.
De BMW heb ik zelf uit Duitsland geïmporteerd.
Kijk maar eens...
Eerst een proefrit gemaakt:
3 weken later opgehaald...met de trein naar Stuttgart, en vandaar naar Leonberg...leuke trip...300 km/h snel ging de trein!
Ik kreeg een zgn export kenteken welke 2 weken geldig is, samen met een WA verzekering.
Online heb ik via de belastingdienst vrijstelling MRB en BPM aangevraagd en gekregen.
Ik mocht dus 2 weken rondrijden in NL...tenminste dat dacht ik.
Navraag bij de belastingdienst leerde dat dit NIET mag...toch raar...auto was verzekerd via exportkenteken en vrijstelling MRB en BPM.
Omdat ik me realiseerde dat de (WA) verzekering natuurlijk niet optimaal is voor zo'n auto, heb ik de ritjes wel beperkt.
Auto heeft de volgende opties:
205 Automaat
217 Active Front Steering
302 Alarm
316 Elektrisch te bedienen achterklep
337 M-Pakket
339 Shadow Line
386 Dakreling
402 Panorama Dak
417 Luxaflex achterportieren
423 Velours Matten Beige
431 Automatisch dimmende binnenspiegel
438 Edelhout Myrte (wil er iemand toevallig ruilen met "Birke" of "Riegel Ahorn Antracit")
442 Bekkerhouders
456 Comfort stoelen
464 Skiluik
494 Stoelverwarming voor
5AC Grootlicht assistent
502 Koplamp sproeiers
508 PDC voor en achter
522 Bi-Xenon
524 Adaptieve bochtenverlichting
563 Lichtpakket
609 Navi Prof.
602 Spraakbesturing
633 Bleutooth
677 Hifi Prof Logic7
Ben van plan nog een aantal mods uit te voeren, o.a. LCI Led achterlichten, en LCI koplampen, en misschien CCC vervangen door CIC (ook LCI facelift), maar dat is best duur.
Aangezien ik programmeur ben, wil ik ook kijken wat er allemaal mogelijk is met de OBD poort.
Hou jullie op de hoogte.
Mijn naam is Ivo, 40 jaar en sinds 2 weken trotse bezitter van deze BMW 525i - Mpakket met een KM stand van 48.200
Hiervoor had ik een Audi A6 Avant 2.0 TFSI...eigenlijk geen vergelijk met deze BMW.
De BMW heb ik zelf uit Duitsland geïmporteerd.
Kijk maar eens...
Eerst een proefrit gemaakt:
3 weken later opgehaald...met de trein naar Stuttgart, en vandaar naar Leonberg...leuke trip...300 km/h snel ging de trein!
Ik kreeg een zgn export kenteken welke 2 weken geldig is, samen met een WA verzekering.
Online heb ik via de belastingdienst vrijstelling MRB en BPM aangevraagd en gekregen.
Ik mocht dus 2 weken rondrijden in NL...tenminste dat dacht ik.
Navraag bij de belastingdienst leerde dat dit NIET mag...toch raar...auto was verzekerd via exportkenteken en vrijstelling MRB en BPM.
Omdat ik me realiseerde dat de (WA) verzekering natuurlijk niet optimaal is voor zo'n auto, heb ik de ritjes wel beperkt.
Auto heeft de volgende opties:
205 Automaat
217 Active Front Steering
302 Alarm
316 Elektrisch te bedienen achterklep
337 M-Pakket
339 Shadow Line
386 Dakreling
402 Panorama Dak
417 Luxaflex achterportieren
423 Velours Matten Beige
431 Automatisch dimmende binnenspiegel
438 Edelhout Myrte (wil er iemand toevallig ruilen met "Birke" of "Riegel Ahorn Antracit")
442 Bekkerhouders
456 Comfort stoelen
464 Skiluik
494 Stoelverwarming voor
5AC Grootlicht assistent
502 Koplamp sproeiers
508 PDC voor en achter
522 Bi-Xenon
524 Adaptieve bochtenverlichting
563 Lichtpakket
609 Navi Prof.
602 Spraakbesturing
633 Bleutooth
677 Hifi Prof Logic7
Ben van plan nog een aantal mods uit te voeren, o.a. LCI Led achterlichten, en LCI koplampen, en misschien CCC vervangen door CIC (ook LCI facelift), maar dat is best duur.
Aangezien ik programmeur ben, wil ik ook kijken wat er allemaal mogelijk is met de OBD poort.
Hou jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door ivokokkeel op 12 aug 2011, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eindelijk weer een BMW...
Hele mooie auto , complimenten !
Welkom!
Mooie fünfer heb je daar aangekocht
Mooie fünfer heb je daar aangekocht
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Welkom, wat een zeer dikke wagen zeg, ik vind hem echt prachtig.
Dat M pakket maakt hem echt super
Dat M pakket maakt hem echt super
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Dank voor de complimenten!
Ben ook erg blij met deze auto.
Vorige week een trekhaak laten monteren door ATU...erg netjes gedaan door deze jongens! (aanrader)
Prijs was ook veel gunstiger dan bij de BMW dealer..scheelde bijna 500 euro!!!
Vandaag de caravan opgehaald...trekken is geen probleem...deze auto mag zelfs max 2000kg trekken.
De Audi 2.0 TFSI die ik hiervoor had maar 1400kg...belachelijk voor zo'n type auto...geeft toch te denken...
Ben ook erg blij met deze auto.
Vorige week een trekhaak laten monteren door ATU...erg netjes gedaan door deze jongens! (aanrader)
Prijs was ook veel gunstiger dan bij de BMW dealer..scheelde bijna 500 euro!!!
Vandaag de caravan opgehaald...trekken is geen probleem...deze auto mag zelfs max 2000kg trekken.
De Audi 2.0 TFSI die ik hiervoor had maar 1400kg...belachelijk voor zo'n type auto...geeft toch te denken...
Ziet er werkelijk uit als nieuw. Maar het is niet voor niets een uit de Premium Selection.
Veel plezier ervan!
Veel plezier ervan!
Hele mooie touring gekocht, gefeliciteerd! Geniet dr van!
- Kingfisher
- Contacteer:
Zeer fraai! Geniet van deze prachtige bolide!
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Mooi ding! Wel vreemd dat je met het exportkenteken niet rond mocht rijden. Volgens mij heeft het ermee te maken dat de vrijstelling BPM alleen geldig is voor proefritten en huurauto's. Ik heb vijf dagen op het Kurzzeitkennzeichen rondgereden in NL en toch wel enkele honderden km's gereden, nooit staande gehouden. Heb bij de belastingdienst aangegeven dat het om een uitgebreide proefrit ging, en zo dus er omheen gekletst. Zou het de volgende keer weer zo doen.
Gefeliciteerd. Super mooie auto!!
Zwaar mooi, dak goed gechecked op lekkage? You never know eh.
Het grappige is dat ik belastingdienst niets hoefde te vertellen...gewoon online ontheffing aangevraagd en gekregen per post.Mikkie schreef:Mooi ding! Wel vreemd dat je met het exportkenteken niet rond mocht rijden. Volgens mij heeft het ermee te maken dat de vrijstelling BPM alleen geldig is voor proefritten en huurauto's. Ik heb vijf dagen op het Kurzzeitkennzeichen rondgereden in NL en toch wel enkele honderden km's gereden, nooit staande gehouden. Heb bij de belastingdienst aangegeven dat het om een uitgebreide proefrit ging, en zo dus er omheen gekletst. Zou het de volgende keer weer zo doen.
Netjes in de auto bewaard bij de andere papieren, voor het geval ik staande gehouden zou worden.
Bij de belastingdienst weten ze volgens mij zelf niet helemaal wat wel en niet mag.
Er staat in de regels niet dat het NIET mag met een zelf ingevoerde auto.
Als ik was aangehouden zouden ze me niets kunnen maken...maar het meeste enge vond ik het rijden met alleen de WA verzekering...tijdens een ritje bijna een aanrijding met een zwaan gehad op de snelweg...denk dat die zwaan niet WA verzekerd was ;-)
Gelukkig ging het net goed...scheelde echt niet veel...
O ja, het dak heb ik netjes gecheckt met een gietertje water...het water kwam er netjes bij de achterbumper uit...regelmatig checken, anders kan de elektronica in de kofferbak zwemles krijgen...