Storing BC knipperlicht RV
Storing BC knipperlicht RV
Goedemorgen,
Onlangs de oranje knippers aan de voorzijde vervangen door witte.
Aan de linkerkant geen problemen, echter geeft de rechterzijde een storing op de BC.
Erg vervelend gezien hij nu ook constant brand als de auto op contact staat, met als gevolg dat het stadslicht niet brand, dus alleen angel eyes aan de linkerzijde
Hoe kan dit? Stekker zit gewoon goed aangesloten en lamp zit er naar mijn weten goed in.
Identiek dus aan de linkerzijde waar de BC geen foutmelding geeft.
Iemand tips?
Onlangs de oranje knippers aan de voorzijde vervangen door witte.
Aan de linkerkant geen problemen, echter geeft de rechterzijde een storing op de BC.
Erg vervelend gezien hij nu ook constant brand als de auto op contact staat, met als gevolg dat het stadslicht niet brand, dus alleen angel eyes aan de linkerzijde
Hoe kan dit? Stekker zit gewoon goed aangesloten en lamp zit er naar mijn weten goed in.
Identiek dus aan de linkerzijde waar de BC geen foutmelding geeft.
Iemand tips?
Re: Storing BC knipperlicht RV
heb je angel eyes?
Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt citeren
Hij zegt van wel?Moderatoropmerking Darudevampire
Misschien zit er wat corrosie in de stekker? Contactspray doet soms wonderen.
BMW 318i e46 Facelift.
ik heb ook angel eyes en daar zitten weerstanden in de stekker en die maakten geen goed contact, en daar kwam de storing vandaan.
Contactspray zou ik nooit zo snel gebruiken.Blizz schreef: Hij zegt van wel?
Misschien zit er wat corrosie in de stekker? Contactspray doet soms wonderen.
Pas in het uiterste en laatste geval zou ik het toepassen, en contactspray is een tijdelijke oplossing.
Maakt de contactpunten goed schoon, vettigheid en andere rommel kan het contact tussen de verbindingen ook beïnvloeden.
-
Mag ik even een iets oudere topic omhoog halen?
In mijn 2005 E46 heb ik dus ook dat mijn knipperlichten vóór continu blijven branden. Dit is meteen gekomen nadat ik angel eyes gemonteerd heb. Het zijn led-angeleyes, geen ccfl en dus direct op de stadlicht aansluitingen aangesloten.
Het maakt niet uit of ik de originele stadlichtjes erin of eruit haal: de knippers blijven continu branden. Als ik de originele lampje eruit haal heb ik uiteraard wel 'kapotte-lamp-melding' op het dashboard.
Maar het gaat mij nu vooral om de continu brandende knipperlichten. Oorzaak dus de led angel eyes, maar weet iemand een oplossing? Ik ben hier onbekend mee, dus iemand me kan bijpraten , dan heel graag.
In mijn 2005 E46 heb ik dus ook dat mijn knipperlichten vóór continu blijven branden. Dit is meteen gekomen nadat ik angel eyes gemonteerd heb. Het zijn led-angeleyes, geen ccfl en dus direct op de stadlicht aansluitingen aangesloten.
Het maakt niet uit of ik de originele stadlichtjes erin of eruit haal: de knippers blijven continu branden. Als ik de originele lampje eruit haal heb ik uiteraard wel 'kapotte-lamp-melding' op het dashboard.
Maar het gaat mij nu vooral om de continu brandende knipperlichten. Oorzaak dus de led angel eyes, maar weet iemand een oplossing? Ik ben hier onbekend mee, dus iemand me kan bijpraten , dan heel graag.
het constant branden van de knipperlichten ken ik niet, maar zitten er weerstanden tussen de angel eyes.
-
Niet dat ik zo kon zien eigenlijk. De draden (+ en -) gaan gewoon beiden naar een kant van de ring. Er zit in de draden ook geen weerstand (verdikking) ofzo. Er zal in de ring sowieso wel een weerstandje ingebouwd zitten, want ze zitten tenslotte rechtstreeks op de 12v van de stadslichten.peet330d schreef:het constant branden van de knipperlichten ken ik niet, maar zitten er weerstanden tussen de angel eyes.
Dus zodra ik de angel eyes aansluit (tesamen met het originele standlichtje) dan gaan het knipperlicht aan die kant branden (ongeveer op halve kracht schat ik). Of ik dan het originele lampje er in laat of eruit haal maakt geen verschil.
bij mij zit er tussen de angel eyes een weerstand geschakeld, als deze er niet tussen zit krijg ik een foutmelding van mijn stadslicht.
-
Ik heb hier op het forum inmiddels gelezen dat het knipperlicht dat de boardcomputer het knipperlicht laat branden als hij denk dat er een lampje kapot is zodat er toch aan beide zijden verlichting is.
Het gekke is echter dat als ik het stadslichtje erin doe de knippers ook branden.
Ik denk dus dat hij uit gaat van een bepaald vermogen van het lampje en dus stroomsterkte door het lampje. Door de angel eyes parallel aan het stadslampje te schakelen heb ik de totale opgenomen stroom in feite iets veranderd. En ook als ik het originele lampje eruit haal is de opgenomen stroom sowieso veranderd.
Misschien een iets lager (3w) lampje proberen zodat dat de extra stroom van de eyes compenseert? Of denk ik nu heel raar?
Het gekke is echter dat als ik het stadslichtje erin doe de knippers ook branden.
Ik denk dus dat hij uit gaat van een bepaald vermogen van het lampje en dus stroomsterkte door het lampje. Door de angel eyes parallel aan het stadslampje te schakelen heb ik de totale opgenomen stroom in feite iets veranderd. En ook als ik het originele lampje eruit haal is de opgenomen stroom sowieso veranderd.
Misschien een iets lager (3w) lampje proberen zodat dat de extra stroom van de eyes compenseert? Of denk ik nu heel raar?
dat zal je moeten proberen, kijk een verder op het forum daar staat welke weerstand ze gebruiken.