Remblokken Carbone Lorraine ervaringen?
Remblokken Carbone Lorraine ervaringen?
Even een vraagje,
aangezien mijn remblokken achter bijna op de indicator zitten, dienen deze vervangen te worden.
Nu ben ik op zoek naar een remblok die harder remmen kan.
Veel lees ik terug over Carbone Lorraine, en dan voornamelijk de RC8. Iemand hier ervaring mee op OEM remschijven? Zijn de blokken niet te agressief voor de schijven? Niet dat na zo'n 5000 km de hele schijf versleten is.
Waarom een agressievere remblok? Omdat het kan, en ook vaker het circuit wil opzoeken. Wil er dan gewoon zeker van zijn dat er goed remspul onder de auto zit, die het een aantal ronden ronden uithouden. Echter zal wel grotendeels gewoon mee op de straat gereden worden.
Graag jullie ervaringen hierover, aangezien zo'n setje achterblokken toch rond de €180 zit.
Jij ervaring mee Roy Drost? Aangezien jij op je e36 racer ook op zoek ben geweest naar andere remmerij.
aangezien mijn remblokken achter bijna op de indicator zitten, dienen deze vervangen te worden.
Nu ben ik op zoek naar een remblok die harder remmen kan.
Veel lees ik terug over Carbone Lorraine, en dan voornamelijk de RC8. Iemand hier ervaring mee op OEM remschijven? Zijn de blokken niet te agressief voor de schijven? Niet dat na zo'n 5000 km de hele schijf versleten is.
Waarom een agressievere remblok? Omdat het kan, en ook vaker het circuit wil opzoeken. Wil er dan gewoon zeker van zijn dat er goed remspul onder de auto zit, die het een aantal ronden ronden uithouden. Echter zal wel grotendeels gewoon mee op de straat gereden worden.
Graag jullie ervaringen hierover, aangezien zo'n setje achterblokken toch rond de €180 zit.
Jij ervaring mee Roy Drost? Aangezien jij op je e36 racer ook op zoek ben geweest naar andere remmerij.
BMW E46 330i
Re: Remblokken Carbone Lorraine ervaringen?
Ik zou beginnen met andere blokken op de voorzijde i.p.v. op de achterzijde. Ten eerste heeft dat meer effect en ten tweede is dat voor de rembalans beter. Zelf heb ik ervaring met de RC6. Prima blok maar niet voor op straat. Hoe dat met de RC8 zit weet ik niet maar als je circuit wilt gaan rijden dan zou ik daarvoor apart een setje RC6's aanschaffen voor de voorkant.
Na het een en ander doorgelezen te hebben, kwam ik erachter dat de 8 nog agressiever is dan de 6
Enkele mensen rijden wel met de 6 op straat, maar geven aan dat ze nogal piepen als ze koud zijn.
RC5 schijnt nog milder te zijn, maar agresiever dan OEM. Je schijnt daar ook nog weleens een circuitje mee te kunnen pakken.
Denk dat ik dus voor RC5 ga aan zowiezo de achterzijde. Voorblokken moeten over 7500km schat ik zo in, of ik doe ze dan of maak 1 bestelling.
Ervaring met het slijten van de schijf Niels? Zal wel harder gaan neem ik aan?
Enkele mensen rijden wel met de 6 op straat, maar geven aan dat ze nogal piepen als ze koud zijn.
RC5 schijnt nog milder te zijn, maar agresiever dan OEM. Je schijnt daar ook nog weleens een circuitje mee te kunnen pakken.
Denk dat ik dus voor RC5 ga aan zowiezo de achterzijde. Voorblokken moeten over 7500km schat ik zo in, of ik doe ze dan of maak 1 bestelling.
Ervaring met het slijten van de schijf Niels? Zal wel harder gaan neem ik aan?
BMW E46 330i
De RC6 is niet geschikt voor op straat. Je moet ze op temperatuur houden anders brokkelt de voering af en dat gaat vrij rap kan ik je melden. Zo rap dat je ze het beste op het circuit kan monteren i.p.v. thuis en dan vervolgens 200km naar een circuit te rijden of 400km naar de Nurburgring.
Slijtage, tja dat is moeilijk. Op het circuit gebruik je spul nogal dus slijt het sowieso harder. Hawk HP vreet wel aardig schijven maar of de RC5 dat bijvoorbeeld ook doet weet ik niet.
Slijtage, tja dat is moeilijk. Op het circuit gebruik je spul nogal dus slijt het sowieso harder. Hawk HP vreet wel aardig schijven maar of de RC5 dat bijvoorbeeld ook doet weet ik niet.
Ik heb hele goede ervaring met ferodo DS2500, remmen normaal als ze op gebruikstempratuur zijn, maar als ze echt goed warm zijn, is het alsof je een anker uitgooid!
Onder mijn vorige auto hebben de blokken met schijven het ruim 90.000 km uitgehouden, met een pittige rijstijl. Moet hierbij wel zeggen natuurlijk dat het gewicht van de auto een stuk lager was (1157 kg)
Onder mijn vorige auto hebben de blokken met schijven het ruim 90.000 km uitgehouden, met een pittige rijstijl. Moet hierbij wel zeggen natuurlijk dat het gewicht van de auto een stuk lager was (1157 kg)
DS2500 is een leuk blok voor op straat en af en toe een circuit sessie. Verwacht niet dat je een hele dag vol in de ankers kunt gaan op de baan maar dat kan met standaard remmerij sowieso niet. Lijkt me een goede optie in dit geval ![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Dat klopt helemaal!
Bedankt voor de feedback heren! Ik ga me nog verder verdiepen in de materie, en zal dan me keuze maken.
Kan nog een aantal km's met die blokjes maar met een maandje moeten ze toch wel vervangen worden
Kan nog een aantal km's met die blokjes maar met een maandje moeten ze toch wel vervangen worden
BMW E46 330i
Okee, keus is dus op de ferodo ds2500 gevallen. Echter klopt het nu dat er geen achterremblokken bestaan in deze variant voor de 330i.
De ferodo catalogus geeft een remblok aan tot 328i. Voor de 330 en M3 variant staat niks aangegeven. Volgens carbone lorraine catalogus, zouden de 330 en m3 dezelfde remblokken hebben.
Zou jammer zijn, want wou rondom ferodo ds2500
Edit, nog iets verder zoeken, en ik ben erachter gekomen. Gebruikte een oude catalogus van ferodo.
Rondom ds2500 besteld
De ferodo catalogus geeft een remblok aan tot 328i. Voor de 330 en M3 variant staat niks aangegeven. Volgens carbone lorraine catalogus, zouden de 330 en m3 dezelfde remblokken hebben.
Zou jammer zijn, want wou rondom ferodo ds2500
Edit, nog iets verder zoeken, en ik ben erachter gekomen. Gebruikte een oude catalogus van ferodo.
Rondom ds2500 besteld
BMW E46 330i
Goede keus Ferodo
Ik gebruik de normale Ferodo's is eerste montage, absoluut goede kwalliteit.
![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
Ik gebruik de normale Ferodo's is eerste montage, absoluut goede kwalliteit.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i