Pagina 1 van 2

Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 31 mei 2008, 17:15
door JohnnyBoy
Weet er iemand of het mogelijk is om het motormanagement van de 325 op de 323 te zetten?
De motoren zijn nagenoeg indentiek (2500cc, bore & stroke hetzelfde en beide dubbele vanos)
Het maximale koppel is ook hetzelfde, enkel het piekvermogen is wat afgenepen.
Die 192pk lijkt me wel leuk ;)

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 31 mei 2008, 17:30
door Guiding
ik heb hier niet veel verstand van, maar als het puur een kwestie van motormanagement is, zouden ze elke 323 dan niet als 325 verkopen?

323 is ook een andere motor als 325 m52 vs m54

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 31 mei 2008, 18:23
door Griffendahl
Als je dat echt wilt weet ik daar wel mensen voor Kees... :!

Bekenden van mij hebben een bedrijf die custom made turbo oplossingen maken ;)

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 01 jun 2008, 12:02
door Niels
Is de compressie verhouding van de 323i en 325i ook hetzelfde? Ik zou eens kijken op http://www.BMWLand.co.uk, is ook veel te vinden. Ben wel benieuwd :)

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 02 jun 2008, 19:54
door Mac
Ik heb hier nog een 390d in de aanbieding. Was eerst een 320d...

Ik houd me ook aanbevolen!

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 10 jun 2008, 17:45
door Griffendahl
Je wint geen vermogen met een sper differentiëel, je kan het alleen beter op de weg kwijt. En als je alleen de verhouding verandert, van je diff, dan veranders je alleen de overbrengingsverhoudingen tussen wiel en motor. Of je hebt meer top en levert acceleratie in, of je levert top in en krijgt er een snellere acceleratie voor terug.

De hoeveelheid sper heeft dan weer meer te maken met hoe goed je je tractie kwijt kan onder verschillende omstandigheden.

Re:

Geplaatst: 11 jun 2008, 16:09
door M-Power
----------------------

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 16 jun 2008, 17:27
door ED ED
en als het gaat over een 325 en 328 ?
waar wordt een 328 dan op geknepen ?
die heeft maar 1pktje extra.

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 16 jun 2008, 19:23
door Guiding
328 is niet zo zeer geknepen

de 325 is de opvolger van de 328 met zelfde aantal pk vs lagere literinhoud vd motor
en een nieuwere motor m54 (325) vs m52 (328)

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 16 jun 2008, 20:01
door wimo
ED ED schreef:en als het gaat over een 325 en 328 ?
waar wordt een 328 dan op geknepen ?
die heeft maar 1pktje extra.
Op de inlaat ..

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 17 jun 2008, 12:56
door Superfunk
wimo schreef:
ED ED schreef:en als het gaat over een 325 en 328 ?
waar wordt een 328 dan op geknepen ?
die heeft maar 1pktje extra.
Op de inlaat ..
Is er ook een andere inlaat voor verkrijgbaar?En veel vermogens winst?

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 17 jun 2008, 17:31
door ED ED
dat geknepen op de inlaat is toch niet meer vantoepassing bij de e46
bij de e36 is dit wel over te zetten met vermogens winst ?

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 17 jun 2008, 19:06
door Guiding
330dM schreef:Ik wil van de mijne wel een 335d maken, die 100PK erbij lijkt mij ook wel wat, laat maar even horen als je de oplossing hebt :P
Twister luchtfilter met turbogeluid

zet je deze erop 330dM dan hebtie wel 12pk extra! en een heus turbo geluid :P :+

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:33
door Guiding
ik maakte een grapje :P zie de :+ smiley :)

in een BMW zescilinder doet een K&N filter zonder heatshield zelfs weinig vanwege de krappe motorruimte en de teveel aanwezige warme lucht van de motor

Re: Conversie 323 naar 325

Geplaatst: 19 jun 2008, 07:32
door Superfunk
Guiding schreef:ik maakte een grapje :P zie de :+ smiley :)

in een BMW zescilinder doet een K&N filter zonder heatshield zelfs weinig vanwege de krappe motorruimte en de teveel aanwezige warme lucht van de motor
Maar het klinkt wel lekker :W