Angel Eyes triggers

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Solvax

Angel Eyes triggers

Bericht door Solvax » 06 okt 2011, 13:40

Hallo iedereen,

ik heb recent angel eyes gekocht voor mijn wagen.
De SMD Ledringen zijn ingebouwd en de bekabeling is gebeurd, nu vraag ik mij af hoe en waar ik de twee gemarkeerde kabels kan aansluiten.
Ik kreeg enkel de volgende instructies bij het product, wat voor mij toch zéér beknopt is (als leek)...
Afbeelding

Dus de eerste vraag:
1) Zijn deze draden (met de rode bol) triggers? Het betreft de witte en de gele draad (57l)
2) Is deze kit geschikt voor remote install? Een afbeelding kan je hier vinden:
http://www.gasgoo.com/auto-products/lig ... 66806.html
3) Kan ik de gele draad aansluiten op de interieur verlichting en de witte draad in de ECU (kabeldoos onder moterkap aan bestuurderszijde) op de geel/rode draad?

Groeten
Christoph

DutchPlayer

Re: Angel Eyes triggers

Bericht door DutchPlayer » 06 okt 2011, 15:34

De gele draaid dien je idd aan te sluiten op iets wat 12v krijgt wanneer jij wilt dat de AE aangaan. Ik had ze bijv op het accesoires draad aangesloten die is geel/rood. Die kan je vinden onder de motorkap rechts boven in de motor ruimte onder die kap.

De witte draad moet je voorzover ik kan zien gewoon op de massa aansluiten.

Ga je je stadlichten nog gebruiken?Anders zou je de draden ook nog daarop kunnen aansluiten en dan gaan ze aan als jij je stadslicht aan zet.

Solvax

Bericht door Solvax » 06 okt 2011, 17:12

Ik zou ze apart aansluiten en niet via de stadslichten.
Ben van plan om later nog een killswitch te plaatsen onder het stuur zodat ik ze zelf manueel kan aan en uitzetten

Ik dacht dat je kabel 31 moet aansluiten op de massa en niet de witte kabel, die zou normaal van de accessoire draad moeten aftappen. En de gele van het voetlampje. Althans, dat is wat ik denk...
Bedankt voor je reactie.

UPDATE: ik heb geen voetverlichting, dus moet ik een manier zien te vinden om die kabel naar de bovenzijde op mijn dakverlichting aan te sluiten.
Ook heb ik blijkbaar geen accessoire kabel zitten zoals die eruit ziet op de foto's die ik zie op internet (rood-wite kabel met gele streepjes op). :nee:

Iemand ervaring met de bedrading van een E46 compact?

DutchPlayer

Bericht door DutchPlayer » 06 okt 2011, 17:57

Kan even mijn eigen gemaakte schema niet vinden, maar zoals ik al zei die witte draad staat - bij dus dat is massa en massa is massa. Waar je dus ook de massa ook maar vandaan haald.

De plus bepaald wanneer het geen of wel stroom krijgt, en zoals jij het wil hebben is het geloof ik het makkelijste die accesoires draad te pakken. Dan gaan ze aan bij eerste contact en gaan ze uit wanneer je interieur verlichting ook uit gaat paar seconden nadat je de auto op slot hebt gezet.

Maar jij kan de rood/gele gestreepte draad hier, Afbeelding niet vinden?

Solvax

Bericht door Solvax » 06 okt 2011, 18:13

Neen, die zit er niet. Mijn box ziet er blijkbaar ook totaal anders en 'leger' uit.
Afbeelding

Het witte draadje dat je ziet is van de angel eyes..
Afbeelding

DutchPlayer

Bericht door DutchPlayer » 06 okt 2011, 18:37

Bizar, dat het bij een Compact weer helemaal anders zit. Wat je dan zou kunnen doen met een multimeter even de draden in die box na gaan waar spanning op zit wanneer je de sleutel op eerste contact zet.

Misschien dat iemand anders kan vertellen welke kleur het accessoires draad heeft bij een compact?

Solvax

Bericht door Solvax » 06 okt 2011, 19:17

Hoe meet ik die draden het best? Heb een multimeter, heb eens proberen meten met de ene draad op de massa (-) en de andere draad op de circuits in de DME. Er kwam overal 0 - 1 V op met het contact in positie 1. Zit die accessoire kabel steeds in de DME? :whistle:

Ik vermoed dat er weinig mensen zijn die dit bestudeerd hebben op een compact model, want ik vind er ook niets van terug op internet.

UPDATE:
Ik heb even de gele kabel verbonden met mijn handschoenkastlichtje.. Beide ringen branden nu van zodra ik de wagen open met de afstandsbediening totdat ik hem weer sluit. Dit is voor mij een voorlopige oplossing, ik wil het toch doen volgens wat ik hierboven vermelde (stroom van zodra de sleutel op niveau 1 gedraaid staat = via accessoire kabel) aangezien dit veiliger is.. Stel dat ik mijn wagen even vergeet te sluiten of per ongeluk mijn wagen open dan kan ik met een probleem zitten (ookal blijft dit licht maar beperkte tijd branden, ik wil geen risico nemen).

Ik vind het wel bizar dat de witte kabel (-) momenteel niet aangesloten is en dat het toch werkt.
Die accessoire kabel blijft voor mij een raadsel gezien alle draden een nulwaarde uitlezen met mijn multimeter..

Solvax

Bericht door Solvax » 06 feb 2012, 19:08

Ondertussen heb ik een killswitch ingebouwd in mijn dashboard. Hiermee kan ik de lichten ook steeds manueel aan en uitzetten met een knopje.
Deze schakelaar zit tussen mijn aansluiting op de bedrading van de handschoenenkastverlichting en het de led ringen.

Iemand die concrete informatie of hulp wenst, kan mij pm'en.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”