BMW E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 03 nov 2011, 13:55
laat ik mij eerst is voorstellen.
Mijn naam is Mark en ben in het bezit van een BMW E36 318IS
ik zat al een lange tijd nadenken over een eventueele swap. en heb nu toch de knoop door gehakt.
en heb uit engeland een BMW M3 3.2L gehaald.
hier de 2 auto's
begonnen met strippen van de M3
complete achteras er af met diff
intrieur en dashboard eruit
blok uit de M3 compleet met subrame
toen begonnen met de 318 IS en hetzelfde gedaan
ook hier het blok eruit met subframe.
nu M3 blok er in
en hij zit
front ook
achter alles er af
dit nu allemaal gedaan.
nu de kastjes van de EWS vervangen samen met het contactslot en ring voor de sleutel
problemen waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen zijn stuurhuisleidingen zijn anders inmiddels opgelost.
en motorkoelingpotje zit aan de andere kant dus alle leidingen zijn anders.
kom er op dit moment ff niet uit met dat witte potje.
deze heeft namelijk 3 leidingen, 2 dunne en 1 dikke.
1 dunne gaat met aantal bochten naar de radiator.
maar die andere 2 waar die nou heen lopen is op dit moment nog ff een raadzel.
eveneens dat de 318IS 1 Motorkabel heeft (diegene die je er op moet draaien) en de M3 heeft 1 grote maar ook nog een extra kleine.. en weet even niet welke kabel wat is..
mischien dat 1 van jullie hulp kan bieden? zou ik wel blij mee zijn
voor de rest ben ik nu nog bezig met de handrem.
alle olieeen moet er nog in en die er in.
versnellingspook zit verkeerd om.
bij deze even de start post.
kom later met een Update
Mijn naam is Mark en ben in het bezit van een BMW E36 318IS
ik zat al een lange tijd nadenken over een eventueele swap. en heb nu toch de knoop door gehakt.
en heb uit engeland een BMW M3 3.2L gehaald.
hier de 2 auto's
begonnen met strippen van de M3
complete achteras er af met diff
intrieur en dashboard eruit
blok uit de M3 compleet met subrame
toen begonnen met de 318 IS en hetzelfde gedaan
ook hier het blok eruit met subframe.
nu M3 blok er in
en hij zit
front ook
achter alles er af
dit nu allemaal gedaan.
nu de kastjes van de EWS vervangen samen met het contactslot en ring voor de sleutel
problemen waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen zijn stuurhuisleidingen zijn anders inmiddels opgelost.
en motorkoelingpotje zit aan de andere kant dus alle leidingen zijn anders.
kom er op dit moment ff niet uit met dat witte potje.
deze heeft namelijk 3 leidingen, 2 dunne en 1 dikke.
1 dunne gaat met aantal bochten naar de radiator.
maar die andere 2 waar die nou heen lopen is op dit moment nog ff een raadzel.
eveneens dat de 318IS 1 Motorkabel heeft (diegene die je er op moet draaien) en de M3 heeft 1 grote maar ook nog een extra kleine.. en weet even niet welke kabel wat is..
mischien dat 1 van jullie hulp kan bieden? zou ik wel blij mee zijn
voor de rest ben ik nu nog bezig met de handrem.
alle olieeen moet er nog in en die er in.
versnellingspook zit verkeerd om.
bij deze even de start post.
kom later met een Update