Intelligent Cruise Control..
-
Intelligent Cruise Control..
Hallo,
Ik heb van dit nog nooit gehoord tot gisteren!!!!! Iemand vertelde mij dat hij iemand kende met een E60 met intelligent cruise control en als je niet weet wat dit inhoudt hier is de volledige uitleg:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adaptive_cruise_control" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is gewoon iets heerlijks en ik vraag me af of ze dit achteraf kunnen bijbouwen in je bestaande cruise control?
Ik heb van dit nog nooit gehoord tot gisteren!!!!! Iemand vertelde mij dat hij iemand kende met een E60 met intelligent cruise control en als je niet weet wat dit inhoudt hier is de volledige uitleg:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adaptive_cruise_control" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is gewoon iets heerlijks en ik vraag me af of ze dit achteraf kunnen bijbouwen in je bestaande cruise control?
Re: Intelligent Cruise Control..
Erg mooi systeem, ik heb het ook in mijn wagen. Ik rij elke dag op een 80 km weg naar m'n werk. De auto blijft netjes de wagen voor hem volgen.
Super relaxed. Het systeem heeft me ook al een keer gered: was naar de koetjes in de wei aan het kijken en de auto voor me ging plots op de rem voor een overstekende eend. Vervolgens ging mijn auto ook vanzelf remmen.
Of je het achteraf ik kan laten bouwen, weet ik niet. Er zit achter mijn grille een radar die de voorganger in de gaten houd. Ik weet wel dat het een kostbare optie was
Super relaxed. Het systeem heeft me ook al een keer gered: was naar de koetjes in de wei aan het kijken en de auto voor me ging plots op de rem voor een overstekende eend. Vervolgens ging mijn auto ook vanzelf remmen.
Of je het achteraf ik kan laten bouwen, weet ik niet. Er zit achter mijn grille een radar die de voorganger in de gaten houd. Ik weet wel dat het een kostbare optie was
Gebeurde dat toen je de CC aan had staan, of stond die uit toen die jou had gered :Oflinstone schreef: Super relaxed. Het systeem heeft me ook al een keer gered: was naar de koetjes in de wei aan het kijken en de auto voor me ging plots op de rem voor een overstekende eend. Vervolgens ging mijn auto ook vanzelf remmen.
Gebeurde dat toen je de CC aan had staan, of stond die uit toen die jou had gered :O[/quote]
LOL, nee gelukkig stond de CC aan, anders was mijn auto een stukkie korter
LOL, nee gelukkig stond de CC aan, anders was mijn auto een stukkie korter
- lekkerwijf1
IK heb de optie ook.
En inderdaad op 80 wegen perfect.
OP snelweg kan het goed gaan maar ook anders.
Zo ging ik afgelopen zomer na zeeland met de sleurhut en reed ik achter een auto die afsloeg na het tankstation.
Toch detecteerde mijn cruise control de auto voor mij die op de rem ging om af te slaan. en jaar hoor het hele zootje van mij ging ook vol in de rem waar ik niet op gerekend had. gauw gas bij geven en het ging weer goed. al met al vond ik het op dat moment nog wel gevaarlijk. Voor snelwegen vind ik hem nog niet echt doorontwikkeld. en hadden ze een knop moeten ontwikkelen om het actieve gedeelte ook uit te kunnen schakelen zodat je zonder die camera kan rijden.
En inderdaad op 80 wegen perfect.
OP snelweg kan het goed gaan maar ook anders.
Zo ging ik afgelopen zomer na zeeland met de sleurhut en reed ik achter een auto die afsloeg na het tankstation.
Toch detecteerde mijn cruise control de auto voor mij die op de rem ging om af te slaan. en jaar hoor het hele zootje van mij ging ook vol in de rem waar ik niet op gerekend had. gauw gas bij geven en het ging weer goed. al met al vond ik het op dat moment nog wel gevaarlijk. Voor snelwegen vind ik hem nog niet echt doorontwikkeld. en hadden ze een knop moeten ontwikkelen om het actieve gedeelte ook uit te kunnen schakelen zodat je zonder die camera kan rijden.
-
Hhaahhaha... geloof ik niks van man!!!!!Wss was je naar een mooie meisje(s) aan't kijken.. ahahahahah.. maak ik ook regelmatig mee maar heb tot nu toe het geluk gehad dat ik nog niet ergens ben tegengereden!flinstone schreef:was naar de koetjes in de wei aan het kijken en de auto voor me ging plots op de rem voor een overstekende eend. Vervolgens ging mijn auto ook vanzelf remmen.
On topic: het klinkt allemaal wel lekker maar ja hoor toch dat hier en daar toch nog regelmatig een fout wordt gemaakt door de intelligent cc en dat kan toch ook wel gevaarlijk zijn vind ik dus kan er beter niet wakker van liggen dat ik het niet heb?
Ps: idd het zou beter zijn dat je de keuze zou moeten hebben(wanneer je dat in je auto hebt toch) OF je met dat cruise wilt rijden OF niet..
- Sneakster550i
Die keuze heb je, het kan aan of uit.
Verder werkt het heel smooth maar je kunt er niet bij gaan slapen he...
Als er voor je iemand boven op de rem gaat staan dan remt je auto wel bij maar stopt niet! (ACC werkt alleen boven de 30kmh)
Ik vind het een geweldige optie overigens.
Verder werkt het heel smooth maar je kunt er niet bij gaan slapen he...
Als er voor je iemand boven op de rem gaat staan dan remt je auto wel bij maar stopt niet! (ACC werkt alleen boven de 30kmh)
Ik vind het een geweldige optie overigens.
No Risk No Fun!
- lekkerwijf1
hoe bedoel je aan of uit ?
Bij mij kan Je kan de cruise aanzetten maar dan werkt automatisch ook de camera.
Je kunt niet cruisen op de cruisecontrol zonder het actieve gedeelte.
Bij mij kan Je kan de cruise aanzetten maar dan werkt automatisch ook de camera.
Je kunt niet cruisen op de cruisecontrol zonder het actieve gedeelte.
- Sneakster550i
Hmmm, zit even de gebruikershandleiding (pdf) na te lezen en denk dat je inderdaad gelijk hebt.
Dacht tijdens mijn proefrit bemerkt te hebben dat je ook zonder active kon cruisen.
De verkoper had het er ook over.
Morgen krijg ik mijn E61 die ook deze optie heeft en zal het nog even testen maar het ziet er dus naar uit dat het niet apart aan/uit te zetten is.
Nouja, met de radar erbij is het wel zo veilig iig.
Dacht tijdens mijn proefrit bemerkt te hebben dat je ook zonder active kon cruisen.
De verkoper had het er ook over.
Morgen krijg ik mijn E61 die ook deze optie heeft en zal het nog even testen maar het ziet er dus naar uit dat het niet apart aan/uit te zetten is.
Nouja, met de radar erbij is het wel zo veilig iig.
No Risk No Fun!
-
Och ja.. een mens moet maar leren 'tevreden te zijn met wat je hebt..".. heb vandaag van iemand gehoord met een E60 dat die zelfs geen parkeersensors heeft en ook geen drankhouders dus ja.. en ik heb het wel dus.. hehe!
- Sneakster550i
Even getest en inderdaat is het active deel niet apart in te stellen, tis alles of niets.
No Risk No Fun!
-
En wat vind je er dan van man dat je het niet apart kunt instellen?Sneakster550i schreef:Even getest en inderdaat is het active deel niet apart in te stellen, tis alles of niets.
Bij adaptief cruise control kan je ook de afstand instellen waar hij actief is.Sneakster550i schreef:Even getest en inderdaat is het active deel niet apart in te stellen, tis alles of niets.
Als je dan de kortste afstand instelt dat mogelijk is heb je ook het minst last van.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- Sneakster550i
Ik heb van het weekend aardig wat km gerden met mijn nieuwe aanwinst en ik kan maar 1 ding zeggen over de ACC, wat een genot!
Als er een stand op zou zitten dat je het adaptive deel uit zou kunnen zetten zou ik het dus niet gebruiken want met rijdt veel relaxer en is veel veiliger.
Je moet uiteraard er wel het koppie bijhouden, dat staat ook uitgebreid toegelicht in de gebruiksaanwijzing.
Als er een stand op zou zitten dat je het adaptive deel uit zou kunnen zetten zou ik het dus niet gebruiken want met rijdt veel relaxer en is veel veiliger.
Je moet uiteraard er wel het koppie bijhouden, dat staat ook uitgebreid toegelicht in de gebruiksaanwijzing.
No Risk No Fun!
Aan of uit is het nou in te bouwen of niet?
En wat voor prijskaartje hangt daar aan?
En wat voor prijskaartje hangt daar aan?