Problemen met de kachel
Geplaatst: 16 nov 2011, 00:16
Mijn BMW 316 uit 1999 heeft sinds deze week problemen met de kachel.
Als de motor koud is en ik zet hem aan is er niks aan de hand en blaast hij bv. gewoon netjes 20 graden warme lucht uit.
Na 20 minuten ook wel als de motor warm gedraaid/ingereden is begint hij geen warme lucht meer uit te blazen maar alleen koude lucht. Ongeacht op wat voor snelheid of temperatuur ik de kachel zet.
Als ik op het knopje voorruit ontdooien druk komt er wel weer warme lucht uit. Ook als ik de temperatuur op 32 graden zet.
Dit vind ik zelf erg apart, zou het aan de sensor liggen? Of bij de temperatuur regelaar?
In het midden console staat het wiel altijd in het midden maar heb hem ook al op 3 balletjes rood gezet en gebeurt er ook helemaal niets.
Helaas komen de koude dagen er weer aan en moet voor mijn eigen onderneming ook weer veel in Oostenrijk zijn.
Dan zou het erg fijn zijn als het verholpen is.. Want zonder kachel is het best koud in z'n mooie auto.
Zijn er mogelijkheden om zelf uit te vinden wat er mis is met de kachel? Of word er geadviseerd om naar een vakkundige garage te gaan?
(Ben zelf technisch aangelegd dus kan ook zelf schroeven)
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel het plaatsen van een reactie!
-----
Ondertussen bij de garage geweest en zeiden dat de waterpomp goed meer functioneerde.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Als de motor koud is en ik zet hem aan is er niks aan de hand en blaast hij bv. gewoon netjes 20 graden warme lucht uit.
Na 20 minuten ook wel als de motor warm gedraaid/ingereden is begint hij geen warme lucht meer uit te blazen maar alleen koude lucht. Ongeacht op wat voor snelheid of temperatuur ik de kachel zet.
Als ik op het knopje voorruit ontdooien druk komt er wel weer warme lucht uit. Ook als ik de temperatuur op 32 graden zet.
Dit vind ik zelf erg apart, zou het aan de sensor liggen? Of bij de temperatuur regelaar?
In het midden console staat het wiel altijd in het midden maar heb hem ook al op 3 balletjes rood gezet en gebeurt er ook helemaal niets.
Helaas komen de koude dagen er weer aan en moet voor mijn eigen onderneming ook weer veel in Oostenrijk zijn.
Dan zou het erg fijn zijn als het verholpen is.. Want zonder kachel is het best koud in z'n mooie auto.
Zijn er mogelijkheden om zelf uit te vinden wat er mis is met de kachel? Of word er geadviseerd om naar een vakkundige garage te gaan?
(Ben zelf technisch aangelegd dus kan ook zelf schroeven)
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel het plaatsen van een reactie!
-----
Ondertussen bij de garage geweest en zeiden dat de waterpomp goed meer functioneerde.
Zou dit het probleem kunnen zijn?