Mijn speciale E46 Touring M3 heb ik te koop gezet. Zie http://link.marktplaats.nl/m850411328 voor alle details! Bieden vanaf 10k.
Graag tot ziens!
Han
OORSPRONKELIJKE TEKST:
Dag allemaal,
Mijn naam is Han.
Daar ik nogal in mijn nopjes ben met mijn 'nieuwe' auto (in bezit sinds juli dit jaar) vind ik het ook leuk om hier vaker rond te neuzen en vragen te stellen mocht ik antwoorden zoeken. Daarom even een voorstelling van mezelf en de hobby 'auto's en autorijden'.
Ik houd van veel verschillende auto's en merken, hoewel ik de liefde voor BMW al vroeg meekreeg, aangezien mijn vader achtereenvolgens een E3-2.8L, E12-518, E28-520i, E23-728, E23-728i had tot 1984.
Mijn auto historie: Renault 5TL, 2x Honda CRX-II, Peugeot 306 XSI, Renault Clio Sport, Subaru WRX 2003, Subaru WRX STI 2005, Subaru WRX-STI 2006 (heden nog).
Daarnaast al een jaar of 6 een E36-325i ('91) voor licentie/circuit/drift dingetjes. M3 remmen, dikkere stabi, ander onderstel etc. Rally en race licentie in behaald.
Mijn vrouw heeft een E36 Touring waarbij de 320i motor vervangen is door een 328i motor. Sperdiff 3.15 erin. Heerlijk fel wagentje maar we vonden dat deze vervangen moest worden. Is gedaan, maar deze E36 staat nog op de oprit, nog geen afscheid van kunnen nemen.
De vervanger is dus een 1999 320i Touring, waarbij alle techniek vervangen is door een 2001 M3. De M3 teller heeft nog geen 80dkm erop staan. Ik heb hem in juli dus gekocht via marktplaats, hij stond toen al een tijdje te koop en was ook genoemd in deze thread. . Ik zag hem en heb direct onderhandeld (nogal wat eraf wegens missende documentatie/historie). Kwam wel van een betrouwbaar persoon (redelijk succesvol coureur) maar het voelde toch als een risico. De verkoper was niet de ombouwer die hem ca. 2005 heeft omgebouwd. Die heb ik wel gesproken maar is een beetje een afstandelijk figuur.
Ondertussen hebben we iets van 5000 km ermee gereden (w.o. Toscane heen en weer) en het gaat heel goed met de auto. Enige wat niet standaard M3 was waren de veren, Eibach pro-kit waarschijnlijk en de uitlaat, Alpina B3. Ik vond die kortere veren echt niet te pruimen, er zat totaal geen dynamiek in het onderstel en dwarsrichels kwamen er keihard in. Ik durfde er niet 'max' mee de bocht om, vond het nogal onvoorspelbaar. Ook gaf het ASC/ABS steeds foutmeldingen die niet uit te lezen waren en het lag niet aan de sensoren. Sinds vorige week heb ik er standaard M3 veren onder gegaan en 2 schokbrekers vervangen. Tjee wat een opluchting, volgens mij rijd hij nu echt zoals een E46 M3 moet rijden! De foutmeldingen lijken verdwenen. En de uitlaat klinkt super. Binnen niet overheersend, buiten gevaarlijk fel. Als je voorbij komt puffen dan kijken mensen om en zien dan toch tot hun verbazing maar een gewoon Tourinkje.
Ik vind het echt fantastisch om zo'n zeldzame en goed rijdende auto in bezit te hebben.
*UPDATE* driftfilmpje gemaakt
Verder de Navi update gedaan en een eigen schermpje 'ontworpen', de enige plek in of op de auto waar 'M3' staat:

Nu dan de verdere foto's:
De M3 Touring met de korte veren en de 'zomer' Alpina velgen:

Nu met de 'nieuwe' standaard veren en wintervelgen/banden:

Waar het om gaat:
Binnenin:

De auto die vervangen werd (328i touring) en waarschijnlijk bijna te koop is:
Mijn 325i tijdens rally examen op het Eurocircuit:

Mijn dagelijkse werkauto:
