2 x op het pedaal pompen voor 't starten/ benzine toevoer

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
e46 touring.exe
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2011, 22:17
Locatie: in de buurt van arnhem/ apeldoorn

2 x op het pedaal pompen voor 't starten/ benzine toevoer

Bericht door e46 touring.exe » 24 nov 2011, 00:19

Kan iemand mij vertellen waar dit probleem ineens vandaan komt? Sinds enige tijd moet ik eerst 2 x op het gaspedaal trappen om toevoer te krijgen. Doe ik dit niet dan start hij door en slaat dan uiteindelijk langzaam aan. Doe ik dit wel dan slaat hij zoals het hoort direct aan. Het betreft een e46 touring 320 i aut. met een m54 blok (6 cil) uit 2002.

groeten

e46 touring.exe
Verplaatst naar E46

Moderatoropmerking Darudevampire

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: 2 x op het pedaal pompen voor 't starten/ benzine toevoe

Bericht door dw70 » 24 nov 2011, 09:14

dat wat je Electronic Control Unit zou moeten doen, doe je nu zelf. Je benzine-lucht verhouding vergroten.
Die regeling wordt door 2 zaken bepaald: een lambda sonde en een temperatuur sensor. Een van de 2 signalen komt dus schijnbaar niet correct binnen op de ECU om de juiste regeling automatisch te laten verlopen.

Zelf zou ik de lambda sonde het meeste verdenken van een defecte werking.

Lambda sondes kunnen getest worden.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

crossfire

Re: 2 x op het pedaal pompen voor 't starten/ benzine toevoe

Bericht door crossfire » 24 nov 2011, 09:37

maar als hij draait loopt hij wel goed?

e46 touring.exe
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2011, 22:17
Locatie: in de buurt van arnhem/ apeldoorn

Re: 2 x op het pedaal pompen voor 't starten/ benzine toevoe

Bericht door e46 touring.exe » 24 nov 2011, 20:42

dw70 en crossfire bedankt voor jullie reactie. Crossfire ....... Hij draaid goed als hij eenmaal loopt.
dw70 sorry maar ik verdenk niet de lambdasonde omdat de auto recent nog volledig aan de diagnose heeft gestaan. Hieruit kwam in ieder geval geen defecte sensoren. Ook zou ik het vreemd vinden omdat de lamdasonde pas gaat meten na de start en zou hij een motorstoringslampje latebn branden ivm verslechterde uitlaatgaswaarden, dit doet hij niet. Wel kan ik met je mee voelen dat de benzine lucht vehouding niet juist is, omdat het inlaatspruitstuk laatst door degarage is gereinigd en daarna is het begonnen. Vlak na deze reiniging stonk het 3 dagen naar benzine in de auto, nu is het weg. Zou het kunen dat hij dit spruitstuk niet voldoende heeft vast gezet en zou ik dit kunnen testen door het spruitstuk rondom in te spuiten met remreiniger of water om te kijken of hij valse lucht aan trekt. of verzin ik me nu heel rare dingen.

crossfire

Re: 2 x op het pedaal pompen voor 't starten/ benzine toevoe

Bericht door crossfire » 24 nov 2011, 21:14

motor starten en dan op het lekkende gedeelte(wat je verdenkt)wat remreiniger spuiten als je verschil in toeren hoort is het mis,
blijft hij gewoon netjes lopen is het goed...
bij de Acti0n voor 1.6euro ofzo

e46 touring.exe
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2011, 22:17
Locatie: in de buurt van arnhem/ apeldoorn

Re: 2 x op het pedaal pompen voor 't starten/ benzine toevoe

Bericht door e46 touring.exe » 07 dec 2011, 22:42

Met remreiniger bespoten maar geeft geen kick. Geen lekkage dus. Wel vraag ik me af wat het ontluchtingsventiel (autoventielnippel) bovenop de injectorrail hier van invloed op zou kunnen hebben. Wat gebeurd er als ik die indruk?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”