Joost stelt zich voor.
Geplaatst: 12 dec 2011, 15:43
Beste mede BMW liefhebbers,
Zo ook hier mijn voorstelronde op het forum van Bimmerportal. Ik ben Joost 26 jaar oud en afkomstig uit Zuid-Holland. Van beroep ben ik proces operator bij een petro chemisch bedrijf. Vanaf kinds af aan al BMW freak dat is grotendeels te danken aan m`n vader die heeft ook altijd al BMW gereden en doet dat op de dag van vandaag nog steeds.
Hier een lijst aan auto’s die ik in het verleden heb gehad.
BMW 320i e36 coupé automaat volledig oem in de kleur samoa blauw
BMW M3 e36 coupé 3.2i in de kleur mugello rood
BMW 325i e30 cabriolet M-tech II in de kleur diamant zwart
BMW 325i e36 coupé in de kleur laguna groen
Subaru Impreza GT Turbo in de kleur blauw
Nissan Skyline GTS-T R33 in de kleur wit
Honda CRX ed9 in de kleur blauw deze is nog in mijn bezit en is nog een lopend project maar zal op korte termijn in de verkoop gaan word vandaag de dag voorzien van vers d16z5 motor nieuwe aandrijfassen en homokineten maar is ander project van me en persoonlijk vind ik dat niet echt de moeite waard om er hier nog meerdere dingen over te vermelden gezien dit een BMW forum is
En dan nu na teveel Japanse auto’s te hebben gehad toch weer de stap genomen om weer terug te gaan naar het altijd zo perfecte BMW. Vandaag de dag ben ik sinds enkele weken weer trotse eigenaar van een BMW 328i e36 coupé uit 1996 in de kleur cosmos zwart. De auto is in juli 2011 geïmporteerd vanuit Duitsland. Er zat lichte schade op het voorscherm toen ik de auto kocht. Ondanks de schade heb ik na diverse andere exemplaren te hebben bezichtigd hem toch uit eindelijk gekocht. De rede hiervan was puur omdat het hart van de auto gewoon in een mint conditie verkeerde en dacht bij mezelf dit is een goede basis voor een leuke project auto. De auto is voorzien van nog de originele Duitse papieren wat voor mij gewoon ook een plus punt was en er zit helemaal geen enkel plekje roest op. De auto is nog niet naar mijn smaak maar ben er nu al langzaam aan begonnen en zal hier onder een lijst neerzetten van hoe de auto gekocht is en wat er allemaal aan gaat gebeuren en wat er al aan is gebeurd.
BMW 328i e36 coupé 1996 cosmos zwart:
Optisch:
M-voorbumper
M-achterbumper
Kunstof OEM sideskirts
M5 spiegels afkomstig van de e60
In kleur meegespoten M stootlijsten rondom
17 inch RH zw1 cup velgen 10j voor en 11j achter met zwart hart met spoor verbreders
Witte knipperlichten rondom
Rieger booskijkers
MOMO sportstuur
Shaved motorkap en achterklep
Motorisch:
2.8 L M52B28 motor met 196.000km op de teller
Handgeschakelde 5 versnellingsbak
325i M50 inlaatspruitstuk
M3 uitlaatspruitstuk
OEM luchtfilter
OEM chip
5w 60 castrol edge olie is vrij recent ververst incl OEM olie filter
Rollerbank uitdraai aanwezig en kwam op 251.9 pk uit
OEM uitlaatdemper
NGK Irridium bougies
Onderstel:
H&R schroefset
OEM remmerij
Opties:
Zwart lederen bekleding met stoel verwarming
Zwarte hemel
Uitgebreide boardcomputer
Digitale climate control
Electrisch bedienbare ramen
Electrisch bedienbare schuifkantel dak
Stuurbekrachtiging
ABS
ASC
Hoogglans piano gelakte zwarte kunst stof accenten in het interieur
Tot zover dus de lijst zoals ik de auto heb gekocht. Wat heb ik er inmiddels al aangedaan?
Hieronder de volgt lijst wat er inmiddels in korte tijd aan gedaan is:
Zoals ik al eerder aangaf in mijn verhaal heb ik de auto met lichte schade aan het voorscherm gekocht deze schade is inmiddels hersteld d.m.v. een ander zijscherm deze was al volledig in kleur ‘’was dat even een mazzeltje’’ dus was een kwestie van oud scherm eraf nieuw scherm erop knipperlicht kapje overzetten en klaar. Klinkt vrij gemakkelijk allemaal zou je zeggen maar na 3 kapot gedraaide torks schroeven moest ik ze gaan uit boren. Arbeidsuren nah denk toch een goede 4,5 uur. Maargoed was dubbel en dwars de moeite waard even nieuwe/gebruikte zwarte torks schroeven gehaald bij de sloop van een cosmos zwarte touring en gaan. Kleur verschil is er nauwelijks tot niet zichtbaar, moest wel even wat kleine richt werkzaamheden verrichten maar was te verwaarlozen.
De 17 inch RH velgen hebben inmiddels plaats moeten maken voor een hele mooie set originele 18 inch BBS RC 303 velgen. Waarom de keus van deze velgen? Nou simpel BBS doet het gewoon altijd goed onder een BMW en vond deze geweldig staan onder de e36 gezien z’n model en leeftijd vond ik het zelf niet gepast om er al te nieuwe model velgen onder te zetten.
Hier enkele specs van de velgen: 18 inch 5x120 ET38 en rondom 8,5j.
Bandenmaat weet ik zo even niet uit m`n hoofd ik maar meen voor 225/35-18 en achter 255/35-18.
Vorige week ben ik bij HL automotive geweest voor M3 GT windsplitters/corners deze moet ik nog monteren op de M voorbumper maar zal hoogs waarschijnlijk komend weekeinde plaats gaan vinden.
Hier nog enkele korte termijn upgrades die nog moeten gaan komen:
M-tech II sportstuur
M3 e36 spiegels anders mooie set AC Schnitzers
Ontdoen van zijn booskijkers
M3 GT achterspoiler ‘’voorkeur gaat naar OEM maar zal nog lang geduld moeten hebben om er één te kunnen vinden’’
OEM velourse BMW interieur matjes
Hier nog enkele lange termijn upgrades:
ECU chippen
M3 3.0 gasklephuis met airbox
Volledige M3 3.0 uitlaatlijn dus middenstuk en eind demper
BBK van een goed merk waarschijnlijk stoptech of anders brembo afhankelijk wat prijs technisch het interessants is
Nou dit was dus even mijn verhaal. Ik hoop hier in de toekomst nog veel te kunnen delen met jullie maar vooral ook hier en daar iets te kunnen leren en inspiratie op te kunnen doen van jullie mooie projecten.
En wat betreft foto’s deze zullen op korte termijn zeker even geplaatst gaan worden, hoe die was bij aankoop en hoe die er tussentijds bij zal staan.
Groeten,
Joost
Zo ook hier mijn voorstelronde op het forum van Bimmerportal. Ik ben Joost 26 jaar oud en afkomstig uit Zuid-Holland. Van beroep ben ik proces operator bij een petro chemisch bedrijf. Vanaf kinds af aan al BMW freak dat is grotendeels te danken aan m`n vader die heeft ook altijd al BMW gereden en doet dat op de dag van vandaag nog steeds.
Hier een lijst aan auto’s die ik in het verleden heb gehad.
BMW 320i e36 coupé automaat volledig oem in de kleur samoa blauw
BMW M3 e36 coupé 3.2i in de kleur mugello rood
BMW 325i e30 cabriolet M-tech II in de kleur diamant zwart
BMW 325i e36 coupé in de kleur laguna groen
Subaru Impreza GT Turbo in de kleur blauw
Nissan Skyline GTS-T R33 in de kleur wit
Honda CRX ed9 in de kleur blauw deze is nog in mijn bezit en is nog een lopend project maar zal op korte termijn in de verkoop gaan word vandaag de dag voorzien van vers d16z5 motor nieuwe aandrijfassen en homokineten maar is ander project van me en persoonlijk vind ik dat niet echt de moeite waard om er hier nog meerdere dingen over te vermelden gezien dit een BMW forum is
En dan nu na teveel Japanse auto’s te hebben gehad toch weer de stap genomen om weer terug te gaan naar het altijd zo perfecte BMW. Vandaag de dag ben ik sinds enkele weken weer trotse eigenaar van een BMW 328i e36 coupé uit 1996 in de kleur cosmos zwart. De auto is in juli 2011 geïmporteerd vanuit Duitsland. Er zat lichte schade op het voorscherm toen ik de auto kocht. Ondanks de schade heb ik na diverse andere exemplaren te hebben bezichtigd hem toch uit eindelijk gekocht. De rede hiervan was puur omdat het hart van de auto gewoon in een mint conditie verkeerde en dacht bij mezelf dit is een goede basis voor een leuke project auto. De auto is voorzien van nog de originele Duitse papieren wat voor mij gewoon ook een plus punt was en er zit helemaal geen enkel plekje roest op. De auto is nog niet naar mijn smaak maar ben er nu al langzaam aan begonnen en zal hier onder een lijst neerzetten van hoe de auto gekocht is en wat er allemaal aan gaat gebeuren en wat er al aan is gebeurd.
BMW 328i e36 coupé 1996 cosmos zwart:
Optisch:
M-voorbumper
M-achterbumper
Kunstof OEM sideskirts
M5 spiegels afkomstig van de e60
In kleur meegespoten M stootlijsten rondom
17 inch RH zw1 cup velgen 10j voor en 11j achter met zwart hart met spoor verbreders
Witte knipperlichten rondom
Rieger booskijkers
MOMO sportstuur
Shaved motorkap en achterklep
Motorisch:
2.8 L M52B28 motor met 196.000km op de teller
Handgeschakelde 5 versnellingsbak
325i M50 inlaatspruitstuk
M3 uitlaatspruitstuk
OEM luchtfilter
OEM chip
5w 60 castrol edge olie is vrij recent ververst incl OEM olie filter
Rollerbank uitdraai aanwezig en kwam op 251.9 pk uit
OEM uitlaatdemper
NGK Irridium bougies
Onderstel:
H&R schroefset
OEM remmerij
Opties:
Zwart lederen bekleding met stoel verwarming
Zwarte hemel
Uitgebreide boardcomputer
Digitale climate control
Electrisch bedienbare ramen
Electrisch bedienbare schuifkantel dak
Stuurbekrachtiging
ABS
ASC
Hoogglans piano gelakte zwarte kunst stof accenten in het interieur
Tot zover dus de lijst zoals ik de auto heb gekocht. Wat heb ik er inmiddels al aangedaan?
Hieronder de volgt lijst wat er inmiddels in korte tijd aan gedaan is:
Zoals ik al eerder aangaf in mijn verhaal heb ik de auto met lichte schade aan het voorscherm gekocht deze schade is inmiddels hersteld d.m.v. een ander zijscherm deze was al volledig in kleur ‘’was dat even een mazzeltje’’ dus was een kwestie van oud scherm eraf nieuw scherm erop knipperlicht kapje overzetten en klaar. Klinkt vrij gemakkelijk allemaal zou je zeggen maar na 3 kapot gedraaide torks schroeven moest ik ze gaan uit boren. Arbeidsuren nah denk toch een goede 4,5 uur. Maargoed was dubbel en dwars de moeite waard even nieuwe/gebruikte zwarte torks schroeven gehaald bij de sloop van een cosmos zwarte touring en gaan. Kleur verschil is er nauwelijks tot niet zichtbaar, moest wel even wat kleine richt werkzaamheden verrichten maar was te verwaarlozen.
De 17 inch RH velgen hebben inmiddels plaats moeten maken voor een hele mooie set originele 18 inch BBS RC 303 velgen. Waarom de keus van deze velgen? Nou simpel BBS doet het gewoon altijd goed onder een BMW en vond deze geweldig staan onder de e36 gezien z’n model en leeftijd vond ik het zelf niet gepast om er al te nieuwe model velgen onder te zetten.
Hier enkele specs van de velgen: 18 inch 5x120 ET38 en rondom 8,5j.
Bandenmaat weet ik zo even niet uit m`n hoofd ik maar meen voor 225/35-18 en achter 255/35-18.
Vorige week ben ik bij HL automotive geweest voor M3 GT windsplitters/corners deze moet ik nog monteren op de M voorbumper maar zal hoogs waarschijnlijk komend weekeinde plaats gaan vinden.
Hier nog enkele korte termijn upgrades die nog moeten gaan komen:
M-tech II sportstuur
M3 e36 spiegels anders mooie set AC Schnitzers
Ontdoen van zijn booskijkers
M3 GT achterspoiler ‘’voorkeur gaat naar OEM maar zal nog lang geduld moeten hebben om er één te kunnen vinden’’
OEM velourse BMW interieur matjes
Hier nog enkele lange termijn upgrades:
ECU chippen
M3 3.0 gasklephuis met airbox
Volledige M3 3.0 uitlaatlijn dus middenstuk en eind demper
BBK van een goed merk waarschijnlijk stoptech of anders brembo afhankelijk wat prijs technisch het interessants is
Nou dit was dus even mijn verhaal. Ik hoop hier in de toekomst nog veel te kunnen delen met jullie maar vooral ook hier en daar iets te kunnen leren en inspiratie op te kunnen doen van jullie mooie projecten.
En wat betreft foto’s deze zullen op korte termijn zeker even geplaatst gaan worden, hoe die was bij aankoop en hoe die er tussentijds bij zal staan.
Groeten,
Joost