E60 Tikkende motor en meerdere foutmeldingen
E60 Tikkende motor en meerdere foutmeldingen
Ik kreeg vanmorgen een telefoontje dat ik de auto weer op kon halen want hij was klaar.
Dus zonet naar Care gereden om mijn auto weer op te halen en op het moment dat ik de sleutel/chip plaats komen me er toch een waslijst aan meldingen op het scherm.
Dimlicht rechts uitgevallen, gordel/airbag systeem, actieve bochtverlichting en nog een paar.
Toen ik uitstapte om het te melden hoorde ik trouwens dat de motor erg raar liep???
Alsof er geen olie in zit en alle kleppen rammelen.
Iemand hier enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Dus zonet naar Care gereden om mijn auto weer op te halen en op het moment dat ik de sleutel/chip plaats komen me er toch een waslijst aan meldingen op het scherm.
Dimlicht rechts uitgevallen, gordel/airbag systeem, actieve bochtverlichting en nog een paar.
Toen ik uitstapte om het te melden hoorde ik trouwens dat de motor erg raar liep???
Alsof er geen olie in zit en alle kleppen rammelen.
Iemand hier enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door E60pro op 02 jan 2012, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Auto ophalen bij spuiter, allemaal foutmedlingen + motor
Hoogstwaarschijnlijk is de accu losgekoppeld waardoor je nu deze storingen krijgt.
Care is een erg grote keten en wil prof overkomen, dus een zaak voor hun om op te lossen.
Care is een erg grote keten en wil prof overkomen, dus een zaak voor hun om op te lossen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ik heb de accu laatst nog losgekoppeld toen ik de airbag er af moest hebben maar heb toen ook geen storingen gekregen.
Maar wat ik zo raar vind is dat de motor zo tikt? Dat heeft hij nog nooit gedaan.
Maar wat ik zo raar vind is dat de motor zo tikt? Dat heeft hij nog nooit gedaan.
Ah dan is het idd zeer vreemd, heb je al met care gesproken??
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ja ik heb de auto zo niet mee genomen.
Ze zouden het morgen allemaal laten verhelpen.
Ze zouden het morgen allemaal laten verhelpen.
Dat vraag ik mij nu ook af, wat was hun reactie? Ik heb mijn vorige BMW ( e61 523i LCI) daar onlangs laten spuiten, toegegeven alleen de voorkant, maar dat ging probleemloos. Dit is knap balen, temeer omdat ik mij zo kan voorstellen dat Care zelf er niet zo goed raad mee weet?
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Ja moet zeggen dat hun hele werkwijze op deze laatste ervaring na erg professioneel was.
En verwacht ook wel dat dit goed opgelost gaat worden.
En verwacht ook wel dat dit goed opgelost gaat worden.
Ze hebben de koplampen gedemonteerd, zou kunnen dat er nog een stekkertje los ligt oid..
want die storing geeft hij alleen aan als er daadwerkelijk iets niet in orde is.
wat betreft de Airbag melding zou het kunnen zijn dat de deurbekleding eraf is geweest en een airbag is losgekoppeld . ook als deze weer gewoon aangesloten is dan blijft deze storing in je display terug komen totdat de auto is gereset.
Tikken kan komen door de kleine stukjes in en uit spuitcabine , naar binnen en naar buiten.. zal weg zijn als de auto even wat langer draait dan dat hij daar gedaan heeft denk ik ...
Neemt niet weg dat het slordig is, en de eindcontrole niet netjes is uitgevoerd
want die storing geeft hij alleen aan als er daadwerkelijk iets niet in orde is.
wat betreft de Airbag melding zou het kunnen zijn dat de deurbekleding eraf is geweest en een airbag is losgekoppeld . ook als deze weer gewoon aangesloten is dan blijft deze storing in je display terug komen totdat de auto is gereset.
Tikken kan komen door de kleine stukjes in en uit spuitcabine , naar binnen en naar buiten.. zal weg zijn als de auto even wat langer draait dan dat hij daar gedaan heeft denk ik ...
Neemt niet weg dat het slordig is, en de eindcontrole niet netjes is uitgevoerd
Re: E60 Tikkende motor en meerdere foutmeldingen
@Mike - Ja ik zat zelf ook al te denken dat het tikken inderdaad komt omdat de auto weken stil heeft gestaan en alleen een paar keer is gestart om 2 minuten later weer uit gezet te worden.
Op die manier word de olie nooit goed heet en worden de stoters niet goed gesmeerd.
Je hebt gelijk een dergelijke fout had bij een franchise als Care niet mogen voorkomen helemaal niet omdat de auto naar het buiten parkeer terrein was gereden en de meldingen dus toen ook tevoorschijn zijn gekomen.
Op het moment dat degene die de auto naar buiten moest rijden de auto starte had die gene de auto niet buiten moeten stallen om afgehaald te worden maar door moeten geven dat er duidelijk nog het één en het ander moest gebeuren.
Op die manier word de olie nooit goed heet en worden de stoters niet goed gesmeerd.
Je hebt gelijk een dergelijke fout had bij een franchise als Care niet mogen voorkomen helemaal niet omdat de auto naar het buiten parkeer terrein was gereden en de meldingen dus toen ook tevoorschijn zijn gekomen.
Op het moment dat degene die de auto naar buiten moest rijden de auto starte had die gene de auto niet buiten moeten stallen om afgehaald te worden maar door moeten geven dat er duidelijk nog het één en het ander moest gebeuren.
Heb de auto vanmorgen op kunnen halen en alles was weer zo als het hoort.
Enige minpuntje was dat ze de handgreep aan de bestuurderszijde wel even hadden kunnen schoonmaken, dit was helemaal zwart van de vieze handen.
Nu zou ik net even naar de winkel in de auto en nu waren alle ramen beslagen en zelfs na 2 minuten op vol vermogen de blower op het raam aan te hebben nog geen hand voor ogen zicht.??? Je zou zeggen dat er vocht in de auto is gekomen maar ik zie niet hoe dat in vredesnaam bij het spuiten gebeurt kan zijn?
Enige minpuntje was dat ze de handgreep aan de bestuurderszijde wel even hadden kunnen schoonmaken, dit was helemaal zwart van de vieze handen.
Nu zou ik net even naar de winkel in de auto en nu waren alle ramen beslagen en zelfs na 2 minuten op vol vermogen de blower op het raam aan te hebben nog geen hand voor ogen zicht.??? Je zou zeggen dat er vocht in de auto is gekomen maar ik zie niet hoe dat in vredesnaam bij het spuiten gebeurt kan zijn?
Misschien door hoge luchtvochtigheid in combinatie met een tijd stilstaan.
Bmw Maakt Rijden Racen