330ci smg storing
Geplaatst: 02 jan 2012, 18:36
Hallo mensen,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 330ci smg semi automaat uit 2002.
De wagen heeft ca 132.000 gelopen en ik heb een heel vervelend probleem als de motor koud is, bv als ik em s' ochtends wil starten wil hij bijna niet weg rijden.
De auto maakt bijna 1500 toeren en kruipt langzaam vooruit, hij schakeld dan ook moeilijk door de versnellingen heen
en schokt en bokt bij het schakelen, het lijkt wel of de bak 1 a 2 seconde tussen de versnellingen in blijft hangen en er overheen slipt.
Als de motor warm is, is het probleem voor 98 % weg en rijdt hij soms heel de dag perfect !
Alleen het rare is dat het probleem soms opeens terug komt en weer begint te slippen en slecht te schakelen terwijl de auto al warm is, als ik dan de auto uitmaak en na een paar seconde opnieuw start dus zeg maar reset rijd hij weer perfect.
Ik weet dus echt niet wat de oorzaak is en hoe het kan dat met een warme motor het probleem terug komt en na opnieuw starten weg is en dan soms weer terug komt. Het lijkt soms ook dat de auto slechter gaat schakelen als ik de climate control of radio gebruik dit komt heel zelden voor en ik weet ook niet zeker of dat er iets mee te maken heeft !!!!!!!!!!
Ik heb de auto naar een bmw specialist gebracht die heeft de auto uitgelezen en zei dat er niet veel aan de hand was daarna hebben ze nog wat dingen nagekeken en hebben ze mijn accu en mijn dynamo vervangen, de stekker op de bak schoongemaakt, koppeling opnieuw ingeleerd met update software en nog wat kleine dingen, volgens hun reed de wagen weer perfect en ik kon een flink bedrag afrekenen. Ik stapte met een glimlach in de wagen en wou lekker gaan rijden maar die glimlach was al snel weer weg want hij reed even slecht. Ik ben gelijk weer naar binnen gelopen en de monteur kwam naast mij zitten en we hebben een rondje gereden, hij begreep er niks van en zei dat de auto eerst goed reed. Na 2 dagen belde ze me op en zeiden dat het aan me koppeling lag, dat die sliptte waardoor mijn computer in de war raakt, en na reset (dus opnieuw starten) is het weer goed tot hij weer slipt. Ik heb dit nagevraagd bij meerdere bmw dealers en garage's en die zeggen dat dat niet mogelijk is omdat een versleten koppeling zichzelf onmogelijk kan herstellen na een reset en dan heel de dag perfect rijd.
Ik ben nu dus echt heel wat euro's lichter en voor ik nog meer uitgeef wil ik echt weten wat er aan de hand is.
Wie helpt mij uit de brand !!!!!!!!!!
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 330ci smg semi automaat uit 2002.
De wagen heeft ca 132.000 gelopen en ik heb een heel vervelend probleem als de motor koud is, bv als ik em s' ochtends wil starten wil hij bijna niet weg rijden.
De auto maakt bijna 1500 toeren en kruipt langzaam vooruit, hij schakeld dan ook moeilijk door de versnellingen heen
en schokt en bokt bij het schakelen, het lijkt wel of de bak 1 a 2 seconde tussen de versnellingen in blijft hangen en er overheen slipt.
Als de motor warm is, is het probleem voor 98 % weg en rijdt hij soms heel de dag perfect !
Alleen het rare is dat het probleem soms opeens terug komt en weer begint te slippen en slecht te schakelen terwijl de auto al warm is, als ik dan de auto uitmaak en na een paar seconde opnieuw start dus zeg maar reset rijd hij weer perfect.
Ik weet dus echt niet wat de oorzaak is en hoe het kan dat met een warme motor het probleem terug komt en na opnieuw starten weg is en dan soms weer terug komt. Het lijkt soms ook dat de auto slechter gaat schakelen als ik de climate control of radio gebruik dit komt heel zelden voor en ik weet ook niet zeker of dat er iets mee te maken heeft !!!!!!!!!!
Ik heb de auto naar een bmw specialist gebracht die heeft de auto uitgelezen en zei dat er niet veel aan de hand was daarna hebben ze nog wat dingen nagekeken en hebben ze mijn accu en mijn dynamo vervangen, de stekker op de bak schoongemaakt, koppeling opnieuw ingeleerd met update software en nog wat kleine dingen, volgens hun reed de wagen weer perfect en ik kon een flink bedrag afrekenen. Ik stapte met een glimlach in de wagen en wou lekker gaan rijden maar die glimlach was al snel weer weg want hij reed even slecht. Ik ben gelijk weer naar binnen gelopen en de monteur kwam naast mij zitten en we hebben een rondje gereden, hij begreep er niks van en zei dat de auto eerst goed reed. Na 2 dagen belde ze me op en zeiden dat het aan me koppeling lag, dat die sliptte waardoor mijn computer in de war raakt, en na reset (dus opnieuw starten) is het weer goed tot hij weer slipt. Ik heb dit nagevraagd bij meerdere bmw dealers en garage's en die zeggen dat dat niet mogelijk is omdat een versleten koppeling zichzelf onmogelijk kan herstellen na een reset en dan heel de dag perfect rijd.
Ik ben nu dus echt heel wat euro's lichter en voor ik nog meer uitgeef wil ik echt weten wat er aan de hand is.
Wie helpt mij uit de brand !!!!!!!!!!