Olielekkage E91/330D
Geplaatst: 11 jan 2012, 19:02
Hallo,
Mijn 330D lekt nu al een tijdje olie. Volgens de dealer lag het aan het spruitstuk, en ja, dit lekte (een beetje) olie ter plaatse van de asdoorvoeringen van de vlinderklepjes. Dus is medio 2010 dit spruitstuk door een gemodificeerd exemplaar vervangen.
Maar... de lekkage bleef. Onlangs heeft de dealer de carterpakking vervangen, maar zonder het gewenste resultaat.
Nu kan het de krukaskeerring nog zijn (wordt morgen vervangen), of de timing cover. Ik hoop dat het met de keerring over is, want de timingcoverpakking vervangen kan volgens mij alleen als je het blok demonteert. Is er iemand bekend met lekkage aan de achterzijde van het blok? Bij 90.000 km was alles nog 100% OK, bij ca. 100k is de ellende begonnen en er staat nu 126.000 op de teller.
En oh ja, nog een vraag: is het normaal dat bij bovengenoemde km-standen er een O-ring aan de perszijde van de turbocompressor uitgeblazen wordt? Ik rijdt 90% van mijn km's in NL, slechts enkele keren voluit op de Autobahn.
Gevolg was overigens niet ernstig, maar de auto gaat na zo'n akkefietje in een soort noodloopprogramma, waarna ca. 200 paarden thuisblijven. Je komt dus amper nog vooruit, maar goed, je haalt de garage.
Verder een fijne auto hoor, maar dit soort akkefietjes begint ergerlijk te worden.
Mvg, Maurice
Mijn 330D lekt nu al een tijdje olie. Volgens de dealer lag het aan het spruitstuk, en ja, dit lekte (een beetje) olie ter plaatse van de asdoorvoeringen van de vlinderklepjes. Dus is medio 2010 dit spruitstuk door een gemodificeerd exemplaar vervangen.
Maar... de lekkage bleef. Onlangs heeft de dealer de carterpakking vervangen, maar zonder het gewenste resultaat.
Nu kan het de krukaskeerring nog zijn (wordt morgen vervangen), of de timing cover. Ik hoop dat het met de keerring over is, want de timingcoverpakking vervangen kan volgens mij alleen als je het blok demonteert. Is er iemand bekend met lekkage aan de achterzijde van het blok? Bij 90.000 km was alles nog 100% OK, bij ca. 100k is de ellende begonnen en er staat nu 126.000 op de teller.
En oh ja, nog een vraag: is het normaal dat bij bovengenoemde km-standen er een O-ring aan de perszijde van de turbocompressor uitgeblazen wordt? Ik rijdt 90% van mijn km's in NL, slechts enkele keren voluit op de Autobahn.
Gevolg was overigens niet ernstig, maar de auto gaat na zo'n akkefietje in een soort noodloopprogramma, waarna ca. 200 paarden thuisblijven. Je komt dus amper nog vooruit, maar goed, je haalt de garage.
Verder een fijne auto hoor, maar dit soort akkefietjes begint ergerlijk te worden.
Mvg, Maurice