Zwaar geluid stationair
Geplaatst: 14 jan 2012, 09:58
Goedemorgen
Hoewel ik niet veel post lees ik best wel veel mee, maar heb nu zelf een vraagje die ik eigenlijk niet terug kon vinden, wel delen ervan maar niet echt een concreet antwoord of oplossing.
Ok, eerst maar probleembeschrijving
2e Kerstdag heb ik, hoe ironisch op weg naar de schoonfamilie, achterop een andere auto gezeten, ik miste door een veranderende uitwijkpoging van de auto voor mij en de correctie door mij net een meter en zette de BMW 320D met de linkerhoek tegen de achterbumper van de een auto daarvoor.
Goed, koplamp aan flarden, motorkap opgekruld, idem voor zijscherm en de bumper was gescheurd.
Na inspectie bij de plaatselijke dorpsgarage bleek dat het subframe voor de radiator ook naar binnen stond, evenals het gelaste profiel waar het zijscherm aanvast zit was op de punt wat verfrommeld. Het koelvloeistofresevoir was nog heel en de slangen zatten nog vast dus de impact was niet erg grooot.
Nou ja, lang verhaal kortmakend, de auto is weer terug, het demonteren en monteren doe ik zelf (wat heel spannend is als je bij windkracht 8 a 9 de motorkap moet wisselen) spuiten heb ik uitbesteed evenals het richten van het profiel
Alleen nu is het probleem dat de wagen enorm zwaar klinkt als die stationair draait, dus laat zeggen 7 a 800 toeren, zodra ik was gas geef naar ongeveer 1200 toeren klinkt hij normaal. Met schakelen en koppelen voel en hoor ik niets (bumper ontbreekt nog en onderbekleding hangt nog los evenals de voorste motorbedekking met aansluiting op luchtfilter)
Ik krijg geen foutmelding op display, behalve dan de nog niet aangesloten stadsverlichting omdat mijn aftermarket Angel eyes ook ter ziele waren en ik die dus moest loskoppelen. Ik zit te denken aan een motorsteun oid, maar dan zou ik die moeten voelen volgens mij bij schakelen en of gasgeven toch?
Wie heeft er een zinnig idee, onzinnig mag ook, dat stuurt mij mss juist naar een goede oplossing
Alvast bedankt
BertUS (zwaar verkouden omdat die alles op straat moet doen en niet echt de jongste meer is)
Hoewel ik niet veel post lees ik best wel veel mee, maar heb nu zelf een vraagje die ik eigenlijk niet terug kon vinden, wel delen ervan maar niet echt een concreet antwoord of oplossing.
Ok, eerst maar probleembeschrijving
2e Kerstdag heb ik, hoe ironisch op weg naar de schoonfamilie, achterop een andere auto gezeten, ik miste door een veranderende uitwijkpoging van de auto voor mij en de correctie door mij net een meter en zette de BMW 320D met de linkerhoek tegen de achterbumper van de een auto daarvoor.
Goed, koplamp aan flarden, motorkap opgekruld, idem voor zijscherm en de bumper was gescheurd.
Na inspectie bij de plaatselijke dorpsgarage bleek dat het subframe voor de radiator ook naar binnen stond, evenals het gelaste profiel waar het zijscherm aanvast zit was op de punt wat verfrommeld. Het koelvloeistofresevoir was nog heel en de slangen zatten nog vast dus de impact was niet erg grooot.
Nou ja, lang verhaal kortmakend, de auto is weer terug, het demonteren en monteren doe ik zelf (wat heel spannend is als je bij windkracht 8 a 9 de motorkap moet wisselen) spuiten heb ik uitbesteed evenals het richten van het profiel
Alleen nu is het probleem dat de wagen enorm zwaar klinkt als die stationair draait, dus laat zeggen 7 a 800 toeren, zodra ik was gas geef naar ongeveer 1200 toeren klinkt hij normaal. Met schakelen en koppelen voel en hoor ik niets (bumper ontbreekt nog en onderbekleding hangt nog los evenals de voorste motorbedekking met aansluiting op luchtfilter)
Ik krijg geen foutmelding op display, behalve dan de nog niet aangesloten stadsverlichting omdat mijn aftermarket Angel eyes ook ter ziele waren en ik die dus moest loskoppelen. Ik zit te denken aan een motorsteun oid, maar dan zou ik die moeten voelen volgens mij bij schakelen en of gasgeven toch?
Wie heeft er een zinnig idee, onzinnig mag ook, dat stuurt mij mss juist naar een goede oplossing
Alvast bedankt
BertUS (zwaar verkouden omdat die alles op straat moet doen en niet echt de jongste meer is)